Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijna verdwenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Bijna verdwenen

    als een dikke mist bij lagen over veld en dorp neerdaalt - sorry, in feite opstijgt.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Bijna verdwenen

    Voor mij schiet je je doel voorbij.
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: Bijna verdwenen

      een typische Raymond zal ik maar zeggen ,helemaal jou stijl ,ik ben er niet altijd fan van maar ik bewonder wel dat je er blijft aan vasthouden ,en dat moet zo zijn ,laat je niet ompraten en volg vooral wat je hart naar boven brengt , ik tracht dat ook te doen

      Comment


      • #4
        Re: Bijna verdwenen

        Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
        Voor mij schiet je je doel voorbij.
        Dit moet je even verduidelijken want hier snap ik niets van !?
        De nog waarneembare elementen geven de inhoud van de omgeving weer. De mist zorgt voor een troebele koude sfeer. De compo met 3 belangrijke elementen vind ik best in balans. En mijn voorkeur gaat in deze naar zwart-wit, dus mijn doelstelling is bereikt. Uiteraard is het iedereen vrij een foto niet naar zijn of haar smaak te vinden.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Bijna verdwenen

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Dit moet je even verduidelijken want hier snap ik niets van !?
          De nog waarneembare elementen geven de inhoud van de omgeving weer. De mist zorgt voor een troebele koude sfeer. De compo met 3 belangrijke elementen vind ik best in balans. En mijn voorkeur gaat in deze naar zwart-wit, dus mijn doelstelling is bereikt. Uiteraard is het iedereen vrij een foto niet naar zijn of haar smaak te vinden.
          Ik vind het heel goed dat je dit vraagt, Raymond. Dit zou meer moeten gebeuren, want via verduidelijking kunnen we elkaar stimuleren (zonder dat we het eens hoeven te worden, want de smaak blijft persoonlijk).

          Over de compo heb ik geen opmerking willen maken, al vind ik de halve boom links minder charmant in het beeld.
          Het ging mij in eerste instantie om het gevoel van mist dat je (dacht ik) wilde oproepen.
          Mist wordt pas interessant bij een samenspel tussen donkerder en lichtere delen.
          In jouw foto zie ik van de zones van Ansel slechts 8-9-10. De andere zones ontbreken volledig.
          In vervolg van jouw vraag heb ik de foto geprobeerd wat aan te passen, maar dan kom ik een enorm storende banding tegen (die je natuurlijk niet ziet in jouw versie).
          Samengevat: voor mij persoonlijk geen geweldig mooie mistfoto, met een te sterke nadruk op de lichte partijen.
          Ik wil niet vervelend overkomen, maar probeer wel zo eerlijk mogelijk mijn visie te geven in de verwachting dat we (ik dus ook) dan tot nog betere fotografie komen.
          Tropische warme groet,
          Dushi
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: Bijna verdwenen

            Ik vind 'm geslaagd, zowel qua compo, sfeer als afwerking
            Moet wel zeggen dat ikzelf er hier zo ook al gepost heb zodoende ...

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Bijna verdwenen

              Aparte afwerking maar dat is je niet vreemd en alle respect daarvoor.
              Imo zou de "mistigheid" beter uit de verf komen als je de boom links en rechts uitbeeld had gelaten alsook een stuk vd voorgrond.

              Comment


              • #8
                Re: Bijna verdwenen

                knap minimalistisch beeld
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Bijna verdwenen

                  Bedankt allemaal voor de reacties en vooral visies. Doch ik blijf bij mijn standpunt en presentatie van dit beeld/foto. Een foto haal je niet binnen om te beoordelen wat je zeker niet kan op een tentoonstelling of projectie, je beoordeelt de foto naar je eigen gevoel zoals je deze ziet. Technische of andere besprekingen kan je verkrijgen door ontmoeting, onderling overleg en/of uit interesse. Je kan dit forum ook anders gebruiken door het voorgaande wel toe te passen maar dat is voor mij een 'brug te ver' : " Een foto, of enig ander kunstwerk is zeer persoonlijk - het spreekt je aan of niet !"
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bijna verdwenen

                    Een "specialleke", zoals we wel meer zien van Raymond.
                    Vind het een interessante opname, waar je naar blijft kijken.

                    Je hebt de lat weer terug wat hoger gelegd Raymond ;-)
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bijna verdwenen

                      Ha Raymond,

                      Een best sfeervolle plaat waarbij je, vermoed ik, ook een beetje met de beeldbewerking hebt gespeeld.
                      Niets mis mee.

                      Om heel eerlijk te zijn:
                      Ik vermoed dat je beeld nog sterker wordt als je het boompje links weg cloont/ snijdt/ cropt.
                      De leegte komt dan meer tot zijn recht.

                      https://www.youtube.com/watch?v=4zLfCnGVeL4

                      Vriendelijke groet,
                      Ruud

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bijna verdwenen

                        De compo is mooi maar ik had wellicht links toch wel een stuk weggelaten en eventueel voor een vierkant geopteerd.

                        De bewerking is apart maar dat levert dan ook een apart naar minimalisme buigend resultaat op dat ik geslaagd vind .

                        Mvg.,
                        Smets84.

                        Comment

                        Working...
                        X