Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bailey Bridge, tweede deel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Bailey Bridge, tweede deel.





    Het tweede deel van de brug met zicht op het SAS3 iets verder.
    Foto genomen vanaf de oever en de andere kant van het kanaal in vergelijking met de vorige foto van de brug.
    Tussen de twee brugdelen zie je een eilandje, vandaar twee bruggen na elkaar.
    Links ziet u dus het SAS3 dat nog in gebruik is, rechts van het eilandje loopt het kanaal naar de oude niet meer in gebruik zijnde sluis.
    De mensen in Mol noemen deze brug "de genie brug" omdat Engelse genietroepen deze brug hebben gemaakt bij de bevrijding in 1945.
    Als je de geschiedenis leest over dit soort bruggen is het best wel interessant.




    Bedankt voor het kijken.




    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Bailey Bridge, tweede deel.

    Deze heeft niet de intieme sfeer van de vorige, maar zeer zeker ook mooi deze!!
    Pracht diepe kleuren ook hier weer.

    Zat er zoveel tijdverschil tussen de 2 opnames Luc, in de andere foto had je echt al die mooie warme kleuren in de lucht te zitten.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Bailey Bridge, tweede deel.

      Een foto met mooie kleuren, ondanks of misschien dankzij de "blote" blauwe lucht
      Ook een waarbij m.i. fotogevoel een grote rol speelt.
      Ik moest eraan denken, omdat ik onlangs een artikel heb gelezen over de belangrijke zaken van beeldopbouw.
      Simpel gezegd : Breng onderwerpen terug tot een vorm, zoals een cirkel, driehoek, vierkant en verticale- en horizontale lijnen. (en nog meer natuurlijk)
      Hier vind ik 3½ bollen keurig op een rijtje.
      Het strookje water is naar mijn smaak iets te miniem. En zie ik rechts, een reflectie in het water ?
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Bailey Bridge, tweede deel.

        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
        Deze heeft niet de intieme sfeer van de vorige, maar zeer zeker ook mooi deze!!
        Pracht diepe kleuren ook hier weer.

        Zat er zoveel tijdverschil tussen de 2 opnames Luc, in de andere foto had je echt al die mooie warme kleuren in de lucht te zitten.
        Ik weet het niet meer of die dezelfde dag zijn genomen Jos, ik zou eens in Bridje moeten gaan neuzen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Een foto met mooie kleuren, ondanks of misschien dankzij de "blote" blauwe lucht
        Ook een waarbij m.i. fotogevoel een grote rol speelt.
        Ik moest eraan denken, omdat ik onlangs een artikel heb gelezen over de belangrijke zaken van beeldopbouw.
        Simpel gezegd : Breng onderwerpen terug tot een vorm, zoals een cirkel, driehoek, vierkant en verticale- en horizontale lijnen. (en nog meer natuurlijk)
        Hier vind ik 3½ bollen keurig op een rijtje.
        Het strookje water is naar mijn smaak iets te miniem. En zie ik rechts, een reflectie in het water ?
        Heb daar natuurlijk meerdere foto's van genomen telkens op een andere afstand.
        Als ik te veraf stond kon je met moeite de brug onderscheiden, kwam ik te dicht dan zag je enkel die vaarweg naar de sluis en een stukje van het eiland.
        Maar er volgen nog foto's hoor.
        Ik hoop alleen dat ik niet vervelend doe op den duur?
        Maar dit is werkelijk een echt mooi kanaal hoor. Ik fiets er heel graag langs temeer omdat daar geen auto's of moto's mogen rijden.
        O ja Johan, die weerschijn is van een verkeersbord voor de scheepvaart die ik weg gekloond heb, het leidde teveel de aandacht af.
        En vanzeneigens heb ik niet gelet op de reflectie op het water.
        Last edited by Red Falcon; 21 oktober 2017, 12:01.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Bailey Bridge, tweede deel.

          Bedankt voor de uitleg, Luc.
          Hoezo vervelend ? Nee hoor. Hoe meer zielen(en foto's) hoe meer vreugd.
          Van elke foto die hier geplaatst wordt, kan je lering trekken, als je wil.
          Omdat ik mij dat ook weleens afvraag, probeer ik verschillende fotolocatie's af te wisselen.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Bailey Bridge, tweede deel.

            Mooie beelden (zoals deze) vervelen nooit!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Bailey Bridge, tweede deel.

              Mooie opname Luc en afgewerkt in je kenmerkende stijl, diepe kleuren en redelijk contrastrijk
              De reflectie viel me ook al op en nu met je uitleg te lezen inderdaad een foutje dat nog even moet weggewerkt worden uiteraard

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Bailey Bridge, tweede deel.

                Bij deze foto wordt mijn aandacht niet getrokken door de brug maar door de bomen in hun prachtige herfstkleuren. Mooi.
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Bailey Bridge, tweede deel.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                  Deze heeft niet de intieme sfeer van de vorige, maar zeer zeker ook mooi deze!!
                  Pracht diepe kleuren ook hier weer.
                  Kan het niet beter verwoorden.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bailey Bridge, tweede deel.

                    Ook mooi maar de eerste heeft mijn voorkeur
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment

                    Working...
                    X