Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andromeda (2de keer) & Orion nevel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Andromeda (2de keer) & Orion nevel

    Hey,

    Gisteren avond was er terug een heel heldere hemel. Ik ben dus direct naar buiten gegaan om wat foto's te maken. Deze keer heb ik mijn 150mm Sigma lens op mijn camera gezet. Eerste doelwit was Andromeda.
    Deze foto is totaal 500 seconden belicht. De foto's heb ik gestacked met DeepSkyStacker. Elke foto is 3 seconden belicht op ISO 1600 en f/2.8.
    Andromeda kon ik niet zien met het blote oog, maar op de foto wordt hij heel vlug zichtbaar.

    Wat vinden jullie er van? Dit is dus totaal zonder telescoop of zo, een gewone camera en een gewone lens.

    Andromeda


    Ik heb dan ook nog eens vlug de Orion nevel proberen vastleggen. Deze zat nog maar net boven de horizon, en er was dus enorm veel lichtvervuiling. Deze foto was eerder als test, wanneer het nog eens mooi weer is en Orion hoger in de hemel zit ga ik zeker eens een lange exposure doen. Met de zelfde configuratie gemaakt als de vorige foto.

    Orion nevel


  • #2
    Re: Andromeda (2de keer) & Orion nevel

    tja... das wel heel mooi hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Andromeda (2de keer) & Orion nevel

      en weeral knap gedaan!

      Die DeepSkyStacker lijkt een aardig stukje software.


      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Andromeda (2de keer) & Orion nevel

        't Is toch een bewonderenswaardige specialiteit, waar ik jammer genoeg geen kaas van gegeten heb. Boeit me steeds meer dankzij deze en andere prachtige opnames
        gegroet, Ludo

        Comment


        • #5
          Re: Andromeda (2de keer) & Orion nevel

          Héél indrukwekkend ! Ik heb die Deepskystacker al gedownload en hoop het ook een keer te kunnen proberen !
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

          Comment


          • #6
            Re: Andromeda (2de keer) & Orion nevel

            Hey juppekes

            Prachtige beelden

            Ik zal die deepskystacker eens grondig moeten bestuderen, ik wil ook zulke fotokes maken

            Op je eerste foto zie je zelfs de melkweg M110 die nog een stuk verder ligt
            Bootjes

            Comment


            • #7
              Re: Andromeda (2de keer) & Orion nevel

              Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              Hey juppekes

              Prachtige beelden

              Ik zal die deepskystacker eens grondig moeten bestuderen, ik wil ook zulke fotokes maken

              Op je eerste foto zie je zelfs de melkweg M110 die nog een stuk verder ligt
              Bedankt iedereen voor de reacties.

              DeepSkyStacker is inderdaad een heel goed programma !
              Ik zal eens een enkele foto plaatsen die ik gebruikt heb voor deze foto. Dan zie je wat een enorm verschil DSS kan maken.

              Je kan inderdaad M110 ook zien liggen.

              Hier kan je mijn eerste poging bekijken:
              Gisteren avond tussen de wolken en opklaringen door ben ik nog eens naar buiten getrokken met mijn camera. Dit keer was Andromeda mijn doelwit. Eerdere pogingen met mijn 150mm waren nog niet zo heel goed gelukt, daarom dat ik het nu eens met mijn 50mm lens geprobeerd heb. Hiermee kon ik veel langer belichten voor dat de sterren

              Als je vergelijkt, een groot verschil met de eerste keer.

              Ik denk dat het hem vooral zit in het lang belichten, hoe langer hoe beter ! Deze foto's zijn ook gemaakt in het midden van het stad, waar dus veel lichtvervuiling was. Ik zou wel graag eens proberen vanuit een meer heldere hemel.

              Comment


              • #8
                Re: Andromeda (2de keer) & Orion nevel

                Ik neem mijn petje voor je af.


                Een mooi resultaat, met name de Andromeda. Ik wilde vanavond een poging wagen maar het weer zit niet mee (zit nu met camera op statief te balen
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment

                Working...
                X