Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alto Adige + alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Alto Adige + alternatief

    Nog ééntje van dezelfde vallei ... "om het af te leren".


    alternatief :




    Dank voor het kijken.
    Last edited by philitalia; 13 september 2017, 08:46.
    Mvg Philip

  • #2
    Re: Alto Adige

    philitalia, alto adige ipv Südtirol : betrapt !!! Schitterende streek he. ben er vroeger veel gaan mountainbiken.


    ben wel niet helemaal overtuigd van de foto. moment van de dag, had ook iets minder van links genomen, en iets minder lucht, en dat sparretje (maar dan zal je zelf moeten zagen ipv ikke over je foto).

    De functie "de-haze" (nevel verwijderen) van PS of LR zou eventueel wat kunnen helpen voor de achtergrond. Wel oppassen wat die functie durft ook het lokaal contrast opvijzelen. Ik weet niet of in de door jou gebruikte software dat ook bestaat ?
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

    Comment


    • #3
      Re: Alto Adige

      Blijft indrukwekkend om te zien zulke landschappen
      Ik kan Pieter wel volgen, het mooie gedeelte van de opname ligt duidelijk aan de rechtse kant, en die haze is soms vervelend in de bergen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Alto Adige

        Inderdaad prachtige landschappen in de begen daar. ik mis een beetje balans tussen voorgrond en lucht die hier wat te dominant is.
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Alto Adige

          Mooi landschap, waar ik graag wat meer voorgrond had van gezien.
          Iets te veel lucht nu volgens mij, maar verder wel technisch goed uitgevoerd.

          Comment


          • #6
            Re: Alto Adige

            Dank iedereen voor de reacties.


            @Iegenie : Ik heb met DXO wel een "de-haze" (mijn versie van LR heeft dat niet), maar je kan niet met zones werken en dan krijg je gedrochten zoals mijn vorige foto


            Ik heb een alternatief geplaatst met minder lucht en minder nevel en het boompje is verdwenen, maar hier vind ik zelf dat de groene weide op de voorgrond wat teveel aandacht krijgt. Ik heb ook een beetje "de-haze" van DXO toegepast.

            ps. Alto Adige of Sudtirol, het ligt hier toch wel gevoelig bij sommigen. Mijn schoonfamilie gebruikt de Duitse en Italiaanse plaatsnamen gewoon door mekaar. Zij spreken bv van Bozen en niet van Bolzano.
            Last edited by philitalia; 13 september 2017, 09:04.
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Alto Adige

              Voor mij het 'alternatief' Philip, aangenaam van sfeer en contrast !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Alto Adige

                Qua beeldopbouw zeker de 2e foto.
                Wel een heel verschil in WB ?
                Een flinke opgave voor de camera, omdat deze de lichtdynamiek eigenlijk niet aankon.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Alto Adige

                  voor mij zeker je tweede
                  beeldopbouw is hier veel sterker .
                  mij sprak je eerste echt niet aan vond de voorgrond te veer verloren gaan in de lucht partij
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alto Adige

                    het alternatief is stukken beter
                    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                    Groeten
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alto Adige

                      interessante vergelijking tussen de twee foto's. Zelfde beeld, ander gevoel. Leuk om zien, goed gedaan !
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alto Adige

                        Voor mij duidelijk het alternatief ook !
                        De verscherping lijkt mij daar wel nog net niet te, het kan nu wel zijn dat die dehaze ook een beetje mijn indruk versterkt
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alto Adige

                          Ga ook zekers voor de alternatief...Mooie plek en foto..
                          Vind wel de wolken van het origineel mooier dan de update, lijken wat zachter.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment

                          Working...
                          X