Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
De bewerking beperkt zich tot een blend van de voorgrond (240sec belicht - f4 - ISO400) en een kortere belichting van de hemel om geen sterrensporen te hebben (ISO1600 - f4 - 20sec)
Sprookjesachtig, was het eerste woord wat in mijn gedachten kwam. Wat een prachtplaat.
Bij zo'n kanjer van een foto durf ik bijna niet, maar het takje links ?
Maar zeker tot maandag !
Groeten,
Johan
Sprookjesachtig, was het eerste woord wat in mijn gedachten kwam....
bij mij ook.
en dan ga ik weer aan bewerken denken.
tis nu meer een plaatje uit een sprookjes dan een foto.
begrijp me niet verkeert, ik vind het eindresultaat wel mooi hoor.
grt,bouk.
Vreemd dat jij steeds aan bewerken moet denken.
Deze foto is gemaakt lang na zonsondergang en het was pikdonker.
De enige lichtbron was de halve maan, die licht gesluierd was.
Achter de berg zie je het laatste licht van de afterglow.
Ik moest een zaklamp gebruiken om compositie te bepalen en scherp te stellen.
Het licht op het landschap is dus enkel het natuurlijke maanlicht.
Er is helemaal niks aan opgehelderd of wat dan ook.
Door de lange sluitertijd werden de sterren strepen, waardoor ik een tweede opname gemaakt heb om puntjes te zien.
Anders had ik zelfs geen blend moeten maken.
Ongelooflijk voor iemand die nog nooit nachtlandschapsfotografie gedaan heeft waarschijnlijk, maar het is verrassend wat je met zo weinig licht kan doen.
bij mij ook. en dan ga ik weer aan bewerken denken. tis nu meer een plaatje uit een sprookjes dan een foto. begrijp me niet verkeert, ik vind het eindresultaat wel mooi hoor. grt,bouk.
Door de lange sluitertijd werden de sterren strepen, waardoor ik een tweede opname gemaakt heb om puntjes te zien.
Anders had ik zelfs geen blend moeten maken.
Juist, zou ik niet meteen aan gedacht hebben ... da's interessant zo mijn celletjes wakker schudden
Zacht kabbelt het ontvroren water tot een slootje om over te gaan in een sterrerijke nachtrust.
Hoe het gemaakt wordt zal me worst wezen als het maar wonderlijk oogt en geslaagd afgewerkt.
Comment