Ook ik heb mijn beoordeling gemaild, Erik!
Tjonge wat is dat lastig, zeg!![]()
Maar erg leuk om te doen, dus ik denk dat ik me ook maar eens met de Challenge ga bemoeien! Elke maand een opdracht.... yes!
Groets, Gerhard
Nikon D300s - Nikkor, Sigma & Samyang Glaswerk - Nikon SB600 Thor's Pbase Photo Space
Erik, mijn beoordeling ook aan jou gestuurd. Wel leuk om eens een keer heel kritisch te kijken naar je eigen en andere foto's. En deze manier van beoordelen is ook beter dan zoals jij al had gezegd ( mooie of slechte foto ) te antwoorden, daar kan je inderdaad weinig mee met dat commentaar, ik ben ook benieuwd hoe de andere kandidaten de foto's hebben beoordeeld, zitten er gelijkenissen in de op en/of aanmerkingen, zowel negatief als positief.
Greetz, Rob
Fuji S1 PRO
Olympus C220
a picture is just a moment of life, enjoy each of them
Erik, heb je nú mijn beoordelingen met attachment ontvangen??
Sam greetzzzzzzz U
-------------------------------------------
Never apologize for showing feeling.
When you do so, you apologize for the truth.
Canon Stuff
Ik zie net dat de eerste commentaar al binnen is. Kan ik eindelijk zien wie wat heeft gedaan en gezegd.![]()
Nog even wachten en de discusie kan los barsten.
Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)
Ook even snel wezen kijken op de site van Erik, ik zie mijn commentaar niet ?
Greetz, Rob
Fuji S1 PRO
Olympus C220
'k Zie ook nog nergens de beoordelingen staan![]()
Sam greetzzzzzzz U
Canon Stuff
Uw beoordelingen zijn er toch al aan toegevoegd, amaai ni ik heb ze al eens bekekenen
Gewoon naar beneden scrollen bij de desbetreffende foto.
Laatst gewijzigd door flowojo; 23 december 2004 om 12:44
Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)
Ja dat doe ik, maar zie maar 3 namen staan met commentaar![]()
Ik zie commentaar bij elke foto van Girly,deSwa, en Sammeke.
Vreemd hoor
Laatst gewijzigd door RS; 23 december 2004 om 13:02
Greetz, Rob
Fuji S1 PRO
Olympus C220
RS, dat klopt inderdaad, maar mijn antwoord was bedoeld voor Sammeke die blijkbaar geen beoordelingen ziet staan.
Ah zo werkt dat! Je moet die link naar dat album opnieuw opzoeken en dan onder de foto's gaan zoeken naar die beoordelingen ... Goed dat we het wetenOorspronkelijk geplaatst door flowojo
Idd vreemd dat er bij elke foto maar 3 beoordelingen staan
![]()
Sam greetzzzzzzz U
Canon Stuff
Ha, zo vreemd is dat niet. Normaal kondig ik een dag later aan wat de link voor het tweede album is. Dit keer echter besloten om ze in het eerste album te plakken.
Maar het is nogal een behoorlijk copy&paste-feest om alle individuele opmerkingen per foto van elke deelnemer onder de juiste bloem te plakken. En controleren wat de goede zijn, zodat de opmerkingen ook onder de juiste bloem komen. Gisteravond daarmee begonnen. Na een tijd zie ik dan sterretjes en ga ik de volgende dag verder. Zo ook nu...
Kortom: Alle beoordelingen zijn zojuist aangevuld, en aankondigen hoef ik ze nu niet meer. Goed dat er zo enthousiaste groepen zijn die al gaan kijken als er nog niks is
Veel leesplezier en alvast allen prettige dagen gewenst,
Erik
Beoordelingen gelezen ... 'k Was in m'n eigen beoordeling over m'n eigen foto's ook al op énige 'foutjes' gekomen![]()
Heb voor de opdracht echter geen gedroogde bloem gebruikt. Alleen een verse bloem, die weliswaar eerst drie dagen in ons donker hol heeft moeten zien te overleven, alvorens ze model kon/mocht staan voor de uitwerking van de opdrachtZe had voldoende water, maar dus niet voldoende licht, waardoor ze wat met haar kopje ging hangen van verdriet. 'k Had geen andere keus meer dan ze te nemen zoals ze was
![]()
Als ik tijd heb maak ik misschien nog wel verbeterde versies of een andere opname, rekening houdend met de beoordelingen, maar dat zal iets voor nà Nieuwjaar zijn![]()
Wellicht kom ik één dezer dagen nog wel terug op enkele beoordelingen, maar hierbij dus al m'n eerste reactie![]()
Sam greetzzzzzzz U
Canon Stuff
commentaar wat bedoeld was voor de kleurenfoto van Thor staat bij de zw/w van DeSwa.
Rest van de commentaren even vluchtig doorgelezen, in grote lijnen bemerk ik dat de meeste dezelfde op of aanmerkingen hebben, niet in gelijke woorden maar toch![]()
Ben benieuwd wanneer we van repliek geven![]()
Greetz, Rob
Fuji S1 PRO
Olympus C220
Gelukkig worden mijn plaatjes niet afgebrand...en misschien mag ik een kleine toelichting geven op de Kleuren-foto, het narcisje. Deze was in werkelijkheid een mini-kamer bloempje van slechts enkele cm groot. De foto is dus eigenlijk een macro'tje, terwijl dat bewust in een kleine DOF is gemaskeerd.
De "slang", Girly, in de ZW is de stengel van de lelie, het "ding" een lelie-knop.
Verder sta ik open voor alle overige commentaren, maar vind een opmerking van alleen "rommelig" wel wat kort door de bocht.
Groets, Gerhard
Nikon D300s - Nikkor, Sigma & Samyang Glaswerk - Nikon SB600 Thor's Pbase Photo Space
Grappig dat je net dit zegt. Ik heb net even de negatieve commentaren op mijn foto's gelezen en ik moet zeggen dat ik me hierbij aansluit op die ene opmerking na, "de achtergrond is wat rommelig foto A1", er zal wel waarheid in zitten aangezien de kritiek zich herhaalt.Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Maar toch zie ik het anders. En dat had ik nog eens graag benadrukt. Ik vind juist de werking van de lijnen in de achtergrond heel sterk, deze lijnen zorgen er imo voor dat de aandacht van de kijker op de knop van de bloem gevestigd wordt. Misschien dat je de foto is van op afstand moet bekijken, misschien dat de achtergrond dan minder rommelig overkomt en dat je dan de structuur in de chaos ziet die ik zie, maar misschien blijft het wel gewoon rommelig.
Bij de positieve commentaren sluit ik me natuurlijk volmondig aan, en ja ook bij diegene die ik zelf niet gezien had.![]()
![]()
![]()
Ik vraag me wel af hoe we hier verder een zinvolle discussie kunnen opstarten rond foto's en beoordelingen. Heeft iemand enig idee hoe we dit gestructureerd kunnen aanpakken? Of doen we gewoon verder zoals we bezig zijn?
Hihihi, had ik niet gezien, maar toch vind ik ze toch wel een beetje storen.Oorspronkelijk geplaatst door Thor
![]()
Verder mooie foto's
Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
Girly
--------------------------
Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
Ik heb de foto (A1) idd eens 'op afstand' bezien, en misschien zie ik het wel, mss niet, maar je bedoelt wss de perspectieflijnen die in de roos samenkomen, oid?Oorspronkelijk geplaatst door flowojo
Waardoor deze op de horizon moet staan, en dus een 'verbinding' vormt...? Am I right? Of zever ik maar wat, om iets te willen zien?
Groets, Gerhard
Helemaal juist Thor, goed gezien.Oorspronkelijk geplaatst door Thor
![]()
Graag toch nog even meegeven dat ik het heel erg moeilijk vond om uit toch een hele set van foto's de juiste te kiezen. Uiteindelijk heb ik voor A1 gekozen omdat ik vond dat hier de compositie (lijnenspel) het best was. Ik was er me van bewust dat het technisch niet de beste was maar je moet keuzes maken.
Ik vraag me af hoe jullie dit ervaren hebben.
Mijn eind selectie kan je terug vinden op roosjes ik heb lang getwijfeld tussen 1 en 3 maar het is dan toch 1 geworden.
Goh, ik vind de vierde foto in die reeks wel heel mooi eigenlijk, maar ja, dat is mijn mening natuurlijk.Oorspronkelijk geplaatst door flowojo
Bij deze foto vind ik de achtergrond weer niet te druk ook en qua compo vind ik deze ook heel geslaagd ...
Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
Girly
Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
Toevallig gebruik ik de vierde als desktop foto, omdat er links heel wat ruimte is waar ik mijn icoontjes kwijt kan. Ik vind hem ook niet slecht. Maar zoals gezegd dit waren de 7 foto's die mij het meeste aanspraken. De vierde vond ik helaas net te donker om echt goed te zijn.Oorspronkelijk geplaatst door Girly
Maar laten we niet afdwalen. Laten we proberen wat meer over de ingezonden foto's te praten. Misschien dat we foto per foto aan bod kunnen laten komen. Misschien dat we het best van achter naar voor beginnen?
Heeft er iemand, na het lezen van de overige commentaar, nog iets toe te voegen aan foto F2?
Misschien kan de eigenaar van de foto, Thor in dit geval even een korte sammenvatting geven van de gekregen commentaar en kunnen we aangeven waar we het mee eens zijn, en waarmee niet, eventueel met wat extra verduidelijking.
Is dit een goed idee of niet?
Laatst gewijzigd door flowojo; 26 december 2004 om 17:22
Tja, da's gelukkig niet te moeilijk gebleken, de foto is door drie van de 5 anderen, mezelf uitsluitend natuurlijk, als goed tot zeer goed beoordeeld,zowel op belichting als compo, met als belangrijkste négatieve opmerking dat het 'n wat rommelig beeld heeft rondom de lelie.
Daar was ik me van bewust, dat heb ik ook in mijn commentaar op eigen foto gezegd. De dames zouden liever nog meer rust (sereniteit) rond de bloem hebben, terwijl ik het contrast tussen lelijke bladeren en schoonheid heb willen benadrukken. De diepte in de foto, door de bloem wat hoger te plaatsen is goed ontvangen, maar Sammeke zou het vierkant gemaakt hebben. Die uitsnede mag ze zeker even plaatsen. Ik ben benieuwd.
(overigens is de foto gemaakt in de Antwerpse Zoo, SD op 12-9)
Tot zover even F2
Groets, Gerhard
Wel Thor, ik zal zien wanneer ik er 'ns tijd voor heb, maar ik wil je zeker tonen wat ik bedoelOorspronkelijk geplaatst door Thor
![]()
Voor de rest vind ik het wel goed om foto per foto hier te bespreken, maar waarom niet met de eerste foto beginnen??Nou ja, mij maakt het verder niet veel uit hoor; 'k vind het gewoon apart.
'k Ben 'ns benieuwd hoeveel er hier werkelijk zullen aan deelnemen ... aan de discussie achteraf.
Sam greetzzzzzzz U
Canon Stuff
Kunnen de niet-deelnemers deze fotoschool ook meevolgen via het forum of moeten we wachten tot de opdracht afgewerkt is?
Wat mij betreft, (maar wie ben ik in deze..?) mag iedereen een commentaar op de foto's geven, maar dan wel op de foto die 'aan de beurt is'. Nu dus F2.
Zie daarvoor deze link. De discussie is primair bedoeld voor de decemberdeelnemers aan FS, dus laten we ook niet te lang bij een foto stilstaan, hoe boeiend ook...
Groets, Gerhard
Voor mij is F2 prima. Ik begrijp niet zo goed wat er met rommelig bedoeld wordt. Het is waar dat er naast de bloem veel exta informatie aanwezig is, die misschien de aandacht kan afleiden vooral de uitstekende stengel is een in het oog springend detail.
Wanneer je begint te croppen zou je dit dus zeker al moeten weg halen. Naar mijn gevoel ga je dan een veel te nauwe kadrering krijgen. Wanneer ik zou moeten kiezen tussen nauwe kadrering en uitstekende stengel kies ik voor het laatste.
Ik hoop dat Sammeke toch een poging doet en het ons laat zien. Ik moet toegeven dat we in een ongelukkige maand zitten. Ik ben de hele tijd thuis maar zit zelden voor mijn PC. Ik zal toch proberen elke dag even te komen kijken en een bijdrage te leveren.