Tijd om nog eens een foto te plaatsen uit de de prille begintijd. Staat deze er goed op. Is deze achtergrond voor jullie nog te storend.of
en waarom.
Ook hulp bij de correcte determinatie is meer dan welkom, let wel deze foto is genomen in Spanje (pyreneeën), het gaat hier waarschijnlijk niet om een bij ons voorkomende soort.
![]()
De foto beoordelen ligt nogal moeilijk voor mij, aangezien het hier om een beestje gaat dat ik dolgraag zou willen fotograferen.
Mij is het nog niet gelukt...
Het gaat hier om een Vlinderhaft (Libelloides), ook wel Bastaardlibel genoemd.
Ik vermoed dat het een Libelloides coccajus is, maar ben niet 100%zeker.
Ik vind het een hele mooie foto. Compo is in orde, alsook de scherptediepte. Misschien nog iets oplichten.
Goed gedaan hoor!!
Kleur msschien iets te donker, maar dat is echt iets zoeken om te zoeken
En wel jammer dat het einde van de vleugels nét niet scherp zijn.
Maar toppie hoor, gaat boven mijn kunnen alvast
Kristof
Deze mocht van mij gerust in showcase : goeie DoF, behoorlijk goed scherp, mooie compo vooral
Je kan idd eens proberen de foto iets frisser te laten ogen : exposure verhoging met 0.85 EV deed voor mij de truuk bij je foto, ziet er een heel stuk sprankelender uit dan.
Laatst gewijzigd door elsan; 30 november 2007 om 07:57
BD0481BE - fotosite
Iedereen alvast bedankt voor de reacties.Ik moet mij dringend eens wat meer in Capture NX verdiepen want de nabewerking van mijn foto's is nogal eens wat minder goed. Daarom plaats ik nog steeds de meeste van mijn foto's in fotodiscussie en niet in showcase.
Ik heb hier aan gedacht bij het bewerken van de foto maar mijn mening was dat je inderdaad van dat onscherpe lila bloempje vanaf bent, maar dat dit zeker de compo niet ten goede komt omdat je veel ruimte uit de kijkrichting van het beestje wegneemt. Zo zie je maar dat meningen verschillen.oorspronkelijk geplaatst door Robby
Compo vind ik ook ok maar vind het beter wanneer rechts, tot voor de lila bloem, weggecropt is.
mvg
Luc
Volledig correct, de diagonaal van de grashalm levert een uitstekende compo zoals ie is met de nodige ruimte in de kijkrichting van het diertje, de foto croppen zou de compo sterk verzwakken, temeer omdat je dan het beestje ook nog eens gaat uitvergroten zodat je eindigt met een onderwerp dat gevangen zit in zijn kader.
BD0481BE - fotosite
Ik zie deze foto nu op een ander scherm en daar komt hij veel donkerder over. Ik begrijp nu ook beter de opmerkingen over het te donker zijn van de foto. Ik zal blijkbaar mijn scherm eens moeten kalibreren, heb dat tot nu toe nog niet gedaan.
mvg,
Luc
Luc,
Ik ben van mening dat je deze vlinderhaft bijzonder goed hebt vastgelegd.
De scherpte is goed, de kleuren zijn goed en het is ook een mooie comp.
mvgr
antoine200