-
8 december 2007, 16:11
Tower bridge
Dag iedereen :-). Dit is mijn 1ste post op BD maar lees al een tijdje mee en heb hier al schitterende foto's zien passeren!
Zelf ben ik mij net beginnen verdiepen in fotografie en -bewerking en hoop ooit een degelijk niveau te halen. Ik wou hier toch eens een fotootje posten (als het me lukt tenminste :-p).
Wat omkaderende uitleg: Het was een typische druilerige Londen-dag met saaie kleuren, daarom heb ik hem eens in zw/w gezet (en omdat ik wel fan ben van zw/w :-p). Klein stukje gecropt en klein beetje met levels en contrast gespeeld (tijdens 1ste uurtje spelen met photoshop ooit, nu zit ik aan een 3e uurtje ongeveer dus ken er nog niet veel van). Foto is van opzij (op boot dus kon ook niet anders) genomen, ik weet niet of jullie dit storend vinden omdat het dan niet recht is? Had ik beter geprobeerd met hogere F-waarde? Enige opbouwende kritiek is meer dan welkom!
Exif: Canon Powershot S5, iso: 100, F:3,5, 1/318
[/IMG]
-
8 december 2007, 16:40
Re: Tower bridge
ik zou de rechtertoren wat lenscorrectie geven en hem zo iets naar voren schuiven zodat hij even groot wordt als de linkertoren
spijtig (maar daar kan je zelf weinig aan doen) is de bewolking weinig te bieden heeft
-
9 december 2007, 08:38
Ik vind het een goede foto.

Scherpte zit goed. Dat de horizon misschien niet helemaal recht staat stoort mij niet en ik denk inderdaad dat het komt omdat de foto vanaf het water is genomen.
Verder vind ik de lucht (even aanhalen van mijn collega commentator) niet storend. Dat het die dag grijs was komt hier wel naar voren.
Ik zou alleen dat stipje in de witte lucht met photoshop verwijderen. Die stoort wel een beetje.
mrgr,
Hobbit
-
9 december 2007, 14:25
London is gekend voor zijn smogg. Dus: een typisch sfeerbeeld met
die grijze lucht. Dat de rechtertoren wat kleiner is dan de linker:
Ja zo zit onze perspectivische waarneming nu eenmaal in elkaar.
Het beeld is voldoende scherp en contrastrijk. Dus dat is goed begonnen.
De compositie: oogt zeer conventioneel maar daarom niet oninteressant.
Waar ik persoonlijk niet van hou zijn die zwarte randen; te bedrukkend,
het beeld wordt als het ware verpakt; anderen vinden het mooi.
Dat stipje: waarschijnlijk een vogel is wel een aandachtstrekker die
voor mij ook weg mag. ( toch doe ik zoiets niet graag! )
-
10 december 2007, 11:09
Bedankt voor de reacties :-). Het is inderdaad een weinig originele compo maar dat was hier ook mijn bedoeling niet, ik wilde een doodgewone foto van de Tower bridge :-).
Het vlekje is ondertussen weg op mijn foto, dat had ik zelf nog niet opgemerkt :-s. Het gebeurt dikwijls dat ik me "stoor" aan bepaalde dingen in geposte foto's waar anderen blijkbaar geen probleem mee hebben of niet opgemerkt hebben en omgekeerd. Met die lenscorrecties ga ik eens wat spelen, ken ik nog niet.
En ja het photoshoppen, op zich ben ik daar ook tegen, het maakt de foto minder "echt", ik wil er iig naar streven foto's te maken die zo weinig mogelijk photoshop nodig hebben om goed te zijn (je kan ze bijna altijd nog verbeteren denk ik). Gewoon bij het nemen van foto's niet denken "dat photoshop ik wel weg". My 2 cents...
Regels voor berichten