|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
![]() EXIF: Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D200) Lens Focal Length: 17,00 mm () Shutter Speed: 1/13 sec F-Number: F10,0 ISO: 400 Compensation: EV -2/6 Ik heb deze foto hier gezet naar aanleiding van de discussie snelstromend water fotograferen. Ik heb vroeger geleerd in mijn opleiding dat je niet lanzamer dan 1 sec hierin mag gaan want dan is water geen water meer. Hoe sneller de sluitertijd hoe meer je het water bevriest en hoe langzamer de sluitertijd hoe meer snelheid effect het water zal krijgen. Het zal denk ik meer van de persoonlijke smaak afhangen welke sluitertijd dat je kiest. De overige foto's staan hier: Müllerthal 2 mvgr antoine200 |
|
|||
|
Denk zelf maar even na? Volgens mij had jij hem zelf een klein beetje opgestart. Is overigens ook niets mis mee. Door die discussies kunnen we met zijn allen alleen maar beter worden. mvgr antoine200 |
|
||||
|
Citaat:
Wel een mooie foto en het water staat er voor mij mooi op, er zit nog snelheids gevoel in hier; Wel mis ik hier de bovenkant van het brugje??(sorry naast de kwestie, ik zie in je andere post dat ze er wel opstaat)
Mvg. Renzowoef Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset Laatst gewijzigd door renzowoef; 16 september 2007 om 10:30 |
|
|||
|
Citaat:
Je heb helemaal gelijk. ![]() Daarom vind ik zo een discussie ook leerzaam. mvgr antoine200 |
|
|||
|
Citaat:
Dit is helemaal juist. Ik ga als volg te werk, Ik kies eerst mijn comp en daarna mijn diafragma i.v.m. de scherptediepte. Daarna geef ik een belichtingscorrectie om geen overbelichting/uitgebrande delen in het water te krijgen. Sinds kort weet ik dat je dit gelijk kunt controleren in de RGB histogrammen (indien je camera hierin voorziet). Foto moet uiteraard wel eerst gemaakt zijn. Vervolgens kijk ik of mijn sluitertijd voldoende is (bij snel stromend water). mvgr antoine200 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |