Een statue in Echt in Nederland, ik koos bewust voor scherpe contouren en wazige achtergrond.
Een kader zou zeker niet miss staan?Kommentaar?
![]()
DE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON EST DISPUTANDUM
D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
BD0941BE website: www.fotoplezier.be
Ik heb het wel voor silhouetfotografie, maar ik vind het spijtig dat de dame niet volledig los staat van de bomen. En de achtergrond is gewoonweg vreemd. Wat heb je er juist mee gedaan?
De silhouette staat niet volledig los van de achtergrond omdat ik niet verder achteruit kon.
De bedoeling was de ronde contouren van de vrouw te contrasteren met de zigzagachtige dennebomen in de achtergrond.
D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
Silhouette komt door de donkere achtergrond niet naar voren.
Wat mij betreft niet geslaagd sorry![]()
Tof, de eerlijke reacties te lezen, zo leer ik ten minste iets!
Ik zal voor vanavond eentje sturen dat misschien beter in de smaak zal vallen.
Groetjes Yquem
Deze vorm van fotografie is niet zo eenvoudig.
Vroeger (analoog) heb ik dit meerdere malen gefotografeerd. Digitaal heb ik het nog niet uitgeprobeerd.
Een silhouet foto is een foto waarop het onderwerp geheel zwart verschijnt tegen een lichtere achtergrond. Het kan op verschillende wijze worden verkregen, bijv. door het onderwerp zelf onverlicht te laten en te plaatsen voor een helder verlicht vlak of tegen de lucht.
Doordat de achtergrond bij jouw foto te donker is komt het silhouet niet los van die achtergrond.
Veel succes bij de volgende poging.
Mvgr
Antoine200