Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Standaard schildpad nieuwpooort

of
    Laatst gewijzigd door enfieldman; 10 mei 2006 om 13:01

Post Re: schildpad nieuwpooort

[edit van 16u19]-> Ah, nu is ie wel te zien, daarstraks zag ik enkel dat bekende rode kruisje.

De egale (lees: zonder wolken) lucht is ondanks de omzetting ZW toch mooi gebleven .
    Laatst gewijzigd door dg; 10 mei 2006 om 16:19

Standaard Re: schildpad nieuwpooort

enige argumentatie is wel altijd welkom

Ik vind hem wel mooi hoor. Mooie compositie.
    Misschien één schoonheidsfoutje. Het standpunt van de golfbreker is niet ideaal. Het is nu precies een hééééél lange tong van de schildpad.
    En de horizon staat ook scheef. Dat kan je eventueel nog aanpassen in photoshop.

even terzijde. Ik weet anders niet waar ik het moet posten.
    Ik ben bij fotopics.net en die hebben een direct linking dienst.
    Maar de foto's worden automatisch afgebeeld met quality=50%.
    Weet iemand anders een betere dienst om mijn foto's te plaatsen?
    Ik gebruik mijn andere space al voor mijn andere grote passie, de enfieldjes:

Kijk hier eens...
    Foto-hosting - sites/servers : update 13.11.2004.a

En lees zeker mijn posting daar eens

Een snelle, betrouwbare en gratis server is TinyPic.com. Enkel foto's boven 250 kB worden verkleind. Dat is voor BD-ers geen probleem, omdat binnen BD je tot maximum 200 kB mag gaan.

Verder is de foto onscherp, waarschijnlijk door het verkleinen. Gebruik daarvoor het gratis BDSizer, te downloaden van deze website.

Wat je foto betreft: ik ben er niet van ondersteboven. Probeer eens een groot stuk van de lucht en van de zee weg te knippen, zodat je onderwerp niet zo verloren in de foto staat. Die golfbreker, daarin heeft Armani gelijk, maar die is wel gemakkelijk weg te clonen.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Mijn bedoeling hier was juist om de grootsheid van de zee te benadrukken.
    vandaar zo veel ruimte er rond.

Anders had ik gewoon ook een close-up van het beeld zelf kunnen nemen, wat helemaal niets zou hebben opgeleverd, in mijn ogen

Ik dacht dat dit forum het ideale medium was om dingen bij te leren van anderen.
    Voor foto's waar je ondersteboven van moet zijn heb je meer kans in het "pro" gedeelte.
    Laatst gewijzigd door enfieldman; 10 mei 2006 om 14:44

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enfieldman
    Mijn bedoeling hier was juist om de grootsheid van de zee te benadrukken.
    vandaar zo veel ruimte er rond.

Anders had ik gewoon ook een close-up van het beeld zelf kunnen nemen, wat helemaal niets zou hebben opgeleverd, in mijn ogen

Ik dacht dat dit forum het ideale medium was om dingen bij te leren van anderen.
    Voor foto's waar je ondersteboven van moet zijn heb je meer kans in het "pro" gedeelte.
    indien je meer ruimte wil geven had ik anders gekadreerd, bv door de man volledig links te plaatsen en een beetje meer ruimte onder de kop van de schildpad. Ook altijd opletten dat je horizon recht is, het is miniem op je foto maar toch. En die golfbreker ligt daar zoals gezegd ook een beetje ongelukkig.
    groeten linda

Het probleem is dat onder dat beeld oerlelijke schutsels stonden om te vermijden dat de mensen er bij konden. Vandaar de ongelukkige kadrering. Ik had het ook anders gewild. Die golfbreker had ik echt niet gezien. in het vervolg beter opletten

Regels voor berichten