Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Lay-up

Standaard Lay-up

Graag jullie mening over deze foto. Wat is er goed en wat kan beter?

Edit mod JLP: De foto is verwijderd, omdat deze niet aan de forumregels voldoet voor wat betreft de bestandsgrootte (maximaal 400kB is toegestaan). Een aangepaste foto kan altijd teruggeplaatst worden in plaats van deze tekst.

Exif:
    Canon Eos 30D
    50mm
    F2.2
    1/320s
    ISO1600
    Laatst gewijzigd door JLP; 7 december 2007 om 16:53

Standaard Re: Lay-up

mooi gedaan voor mij! Kleur -Actie- Scherpte OK.
    Mischien proberen om van de muur weg te fotograferen om een iets vrijer beeld te creeren(?) . moeilijk woord zeg.
    **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

Van een 30D heb ik toch al betere prestaties gezien bij basketbal foto's.
    Ik vind hier nog opmerkelijk veel ruis en de scherpte en detail zijn niet echt optimaal te noemen. Zou met een 30D toch beter moeten kunnen.
    ik stel me ook vragen bij de gebruikte sluitersnelheid : bij 50 mm brandpunt zou je die sluitersnelheid toch moeten kunnen halveren ? Je krijgt een verhoogde lichtopbrengst en je kunt allicht wat neer beneden in de ISO's.
    BD0481BE - fotosite

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
    Van een 30D heb ik toch al betere prestaties gezien bij basketbal foto's.
    Ik vind hier nog opmerkelijk veel ruis en de scherpte en detail zijn niet echt optimaal te noemen. Zou met een 30D toch beter moeten kunnen.
    ik stel me ook vragen bij de gebruikte sluitersnelheid : bij 50 mm brandpunt zou je die sluitersnelheid toch moeten kunnen halveren ? Je krijgt een verhoogde lichtopbrengst en je kunt allicht wat neer beneden in de ISO's.
    Ruis heb ik nog niet verwijderd.
    Ik zou inderdaad een langere sluitertijd kunnen instellen, maar ik heb ondervonden dat ik zeker 1/320s moet gebruiken,omdat de beweging anders niet voldoende bevroren is. Naar een lagere ISO gaan zal zeker niet gaan. De sporthal waar ik de foto gemaakt heb is ZEER slecht verlicht en zelfs op ISO1600 en bij F2.2 moet ik er 1 stop onderbelichten!
    Het gebrek aan scherpte is misschien te wijten aan de snelheid van de autofocus van de 50mm F1.4. Ik ondervind vaak dat deze lens niet snel genoeg focust. Ze heeft wel USM, maar het is geen ring-type USM.
    Heeft er iemand tips om de scherpte te verbeteren?
    Laatst gewijzigd door Thomas4; 7 december 2007 om 09:06

Regels voor berichten