Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Kiwi drieluik

Standaard Kiwi drieluik

Misschien niet mijn beste werk, maar ik moest toch iets posten...
    Al is het maar om te kunnen stoefen dat ik aan de andere kant van de wereld zit.

PS: de rest van het drieluik moest weg vanwege forumregels, ... jammer
    Laatst gewijzigd door Yossarian; 24 juli 2006 om 13:37
    "Yes, Yossarian. That's right. Yossarian. Yossarian? Is that his name? Yossarian? What the hell kind of a name is Yossarian?" - Catch-22, J. Heller

Standaard Re: Kiwi drieluik

Die eerste is gewoon fenomenaal !!
    Lekker scherp in de verte en die mist maakt het af natuurlijk...

De andere 2 zeggen me niet zoveel...

Met de eerste prent mag je stoefen , met de andere beter niet .
    Wat is er zoal mis?

foto 3: rots wordt aan de rand van de foto onderbroken. Ook een te hoog standpunt in dit geval naar mijn mening. Heb je een polarisatiefilter gebruikt? Hiermee kan je namelijk een groot deel van de schittering in het water weghalen, waardoor de kleuren beter overkomen.

foto 2: een te grote donkere partij, waar haast geen doortekening is/details op te merken zijn. De bedoeling was om een silhouet te bekomen vermoed ik. Ik zou zeggen, knip onder en boven telkens een derde af. De resterende pixels vormen dan een veel interessantere opname.
    Olympus OM-D E-M5 / Olympus Pen E-PL2 + EVF-2 / 14-42mm / 12-50mm / 40-150mm / 20mm 1.7 / 30mm 2.8 / 45mm 1.8
    Find me on Flickr

Misschien wel terechte commentaar. Hoewel ik die met die zonsondergang eigenlijk niet slecht vond met die hoeveelheid zwart. Dat gaf voor mij een beetje een vreemd soort evenwicht. "gewone zonsondergangen" staan er waarschijnlijk al genoeg op dit forum... Ik heb trouwens wel een polarisatiefilter, maar heb hem in België laten liggen. Er is hier niet echt veel licht, en ik zou hem er constan moeten wisselen. Niet echt praktisch dus.
    Enfin, het heeft niet veel zin daarover verder te leuteren, aangezien ik maar eigenlijk maar 1 foto mocht posten. Is dat geen recente regel? ik dacht dat dat vroeger anders was.

heb trouwens EXIF van dit landschap even opgezocht:
    f/10
    1/250
    Laatst gewijzigd door Yossarian; 24 juli 2006 om 13:48
    "Yes, Yossarian. That's right. Yossarian. Yossarian? Is that his name? Yossarian? What the hell kind of a name is Yossarian?" - Catch-22, J. Heller

Knap landschap van waarschijnlijk Nieuw zeeland ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door picasso
    Knap landschap van waarschijnlijk Nieuw zeeland ?
    That's right mate... Sweet as!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
    Enfin, het heeft niet veel zin daarover verder te leuteren, aangezien ik maar eigenlijk maar 1 foto mocht posten. Is dat geen recente regel? ik dacht dat dat vroeger anders was.
    Nee hoor, dit is al heel lang in de forums Discussie en Discussie Extra het geval . Groetjes Marion
    Meer weten over fotocursussen via internet? www.fotoforce.net

Helaba

Zalige foto van een prachtig land precies.

Mooie compo

Prachtfoto! Ik ben jaloers op de foto en op het feit dat je in NZE zit!

Een ietje pietje minder lucht had de foto misschien nog iets sterker gemaakt maar dat is muggeziften hoor. En ik had het waarschijnlijk zelf slechter gedaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar

Prachtfoto! Ik ben jaloers op de foto en op het feit dat je in NZE zit!

Een ietje pietje minder lucht had de foto misschien nog iets sterker gemaakt maar dat is muggeziften hoor. En ik had het waarschijnlijk zelf slechter gedaan.
    Bwa, technisch gezien is het natuurlijk geen hoogstandje, meer een kwestie van op het juiste moment van de dag op de juiste plek te zijn.
    Hoewel... ik moet zeggen dat NZ altijd en overal een plaatje waard is .

Regels voor berichten