Gister weer op stap geweest en toen deze bloemen gefotografeerd:
Uw commentaar, beetje interessant en wat kan beter?
Mooie compo. Het gele staat mooi in contrast met de donkergroene achtergrond.
Ik heb wel het gevoel dat er een beetje scherpte ontbreekt ?
Mijn foto's kan je ook bekijken in mijn portfolio
Ze hangen inderdaad. Zoveel is zeker.![]()
Kun je dieOorspronkelijk geplaatst door Gauloise
ook onderbouwen? Ben hier althans om te leren
![]()
Ja, zo leert een mens wel niet echt veel bijOorspronkelijk geplaatst door Gauloise
![]()
Mijn foto's kan je ook bekijken in mijn portfolio
Ik vind de foto leuk, maar er zijn wel veel kleine blaadjes die elkaar overlappen. Zou het knapper zijn als je de twee achterliggende takjes had geplukt?![]()
Nikon D70s // Nikkor 18-70mm 1:3.5-4.5G ED // Nikkor 70-300m 1:4.5-5.6G #### foto's: www.walterdevos.be
Hehe ik wou dat ik het kon maar de tak hing zon 3,5 meter hoog![]()
Dat wil ik best maar ik begrijp nog altijd niet waarom zoveel mensen die hier posten de regels aan hun laars lappen. Er wordt toch gevraagd de EXIF gegevens er telkens bij te zetten, het soort kamera?Oorspronkelijk geplaatst door Hen
Dit vind ik weinig terug bij de foto's. Ik ben ook maar een beginnertje en wil zelf ook nog bijleren.
Van de foto kan ik zeggen dat ik een claustrofobisch gevoel krijg. Waarom zoveel gele blaadjes op een klein oppervlak? Het is ook niet echt een macro-opname m.i. En ik mis scherpte. De kleur spreekt aan maar da's persoonlijk.
Effecten kunnen bijvoorbeeld regendruppels zijn, dauw... Of iemand die aan de blaadjes ruikt. Een wesp erop.
Mogelijkheden genoeg. Niet dat ikzelf zo'n kei ben al hoop ik dat toch te worden maar natuuropnames van deze soort spreken me niet zo direct aan.
Vandaar in het algemeen mijn![]()
Oke daar kan ik wat mee, wat betreft die regels aan hun laars lappen voor zover ik weet is de EXIF alleen verplicht bij fotodiscussie extraOorspronkelijk geplaatst door Gauloise
Bovendien probeer ik de exif te behouden in mijn foto's(zo ook bij deze, dus de exif kun je alsnog aflezen)
Maar om je de 'moeite' te besparen:
Camera Make: Panasonic
Camera Model: DMC-FZ5
Image Date: 2006:05:18 17:10:09
Flash Used: No
Focal Length: 72.0mm (35mm equivalent: 432mm)
Exposure Time: 0.010 s (1/100)
Aperture: f/4.0
ISO equiv: 80
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: program (Auto)
Verder bedankt voor het alsnog onderbouwde commentaar.(en de rest ook natuurlijk)
Graag gedaan Hen.![]()