Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Standaard Halloween-sfeerbeeld

Ik weet dat het 'n donkere foto is, maar eigelijk vind 'k net dat 't donkere meewerkt aan 't creeëren v.d. wel passende spookachtige sfeer die bij Halloween hoort...
    Maar dat is natuurlijk m'n eigen mening en ik ben maar 'n beginneling.
    Nu had ik toch graag gehoord wat jullie zouden veranderen om de foto nog beter te doen uitkomen, zodat ik ofwel deze foto kan bewerken of dit jaar kan proberen een betere foto te maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties...
    ~Lieve groetjes, Saskia~
    Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
    Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

Standaard Re: Halloween-sfeerbeeld

Geen reacties?!? Dat kan dus maar 2 dingen betekenen:

- of de foto is zóóó slecht dat niemand durft te reageren
    - of het is me eindelijk gelukt 'n superfoto te maken

En dat laatste betwijfel ik toch echt.
    ~Lieve groetjes, Saskia~

Neen, ik vind de foto ook niet slecht. Zoals je zelf zegt, het donkere werkt hier wel mee aan de sfeer.
    Enkel de compositie zou ik anders doen, nu staat de fiets te centraal, naar mijn gevoel.

Bleef even stilstaan bij jouw foto: zeker niet slecht. For one thing, hij is scherp. De compo zou inderdaad iets anders kunnen, beetje meer naar rechts toe. Is de foto geënsceneerd? Waarschijnlijk wel dus. Het geheel van de witte fiets met het doek en het 'spooklicht' is aangenaam, maar imo iets te opzettelijk gedaan, het doek zou ik nonchalanter over de fiets heengegooid hebben. Je zit daar wel met een paar leuke elementen; bladeren, witte fiets, doek... waar nog meer mee 'gespeeld' kan worden.

grt. gauloise

Het zit zo dat deze foto op 30/10/'06 gemaakt werd in de zoo van A'pen.
    Ik kwam buiten bij 't vogelkot (om 't onrespectvol te zeggen) aan 't nijlpaardenverblijf en ik zag die fiets staan half in 't licht, half in de duisternis en wist gewoon van "dat moet ik trekken".
    Deze "spoken" hingen of stonden overal in de zoo ter ere van jawel, Halloween.
    Ik had zo nog 'n paar sfeerbeelden getrokken, maar enkel van deze was ik zelf wel tevreden...

De foto is trouwens gemaakt met m'n Nikon Coolpix 4600, alles volautomatisch ingesteld.
    ~Lieve groetjes, Saskia~

6. Standaard Re: Halloween-sfeerbeeld

Wat momenteel afbreuk doet aan de opname is het warm daglicht. Deze kun je nog wel wijzigen zodat je met koude te maken hebt.

Regels voor berichten