Hallo allemaal,
Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie en sinds kort (na veel lezen) ook geregistreerd op dit forum. Hier mijn eerste poging. Een spontaan geschoten plaat van mijn (op moment foto 7 maanden zwangere) vriendin op een terras. Details: 1/800, F/4.5, ISO 400 (vergeten terug te zetten naar 200)
Top of flop - gaarne uw commentaar en tips!
![]()
Nikon D70s / AF-S Nikkor 18-70 3.5-4.5G / Hoya Super UV / SB-400 en veel te weinig tijd!
Welkom op dit forum.
Voor iemand die nog niet zo lang bezig is met fotografie is dit wel een zeer mooi begin.
Mooi scherpe opname en ook mooie comp.
Dit is een natuurlijke opname (zonder plastik in PS).
Dat deze foto een spontane blik uitstraalt is zeker te danken aan je spontane vriendin.
Niet meer vergeten je ISO terug te zetten (gebeurd mij ook wel eens).
mvgr
antoine200
Dank voor het compliment - al doende leert men, al blijft het jammer dat je soms tientallen foto's nodig hebt eer er iets fraais tussen zit. Daarom was dit shot ook een positieve uitschieter - in één keer goed
Persoonlijk ben ik geen fan van dat kunstmatige 'shoppen'- een foto moet wel een foto blijven, het liefst zo natuurlijk mogelijk. Minimale aanpassingen, zoals helderheid, andere uitsnede of het wegpoetsen van een vlekje moeten zeker kunnen, maar zoals sommige mensen 'los gaan' heeft het nog weinig met fotografie van doen en dat vind ik toch jammer. Uitzondering hierop: HDR! Lijkt me wel interessant om eens te proberen, maar daarbij ga je direct voor een, nagenoeg, surrealistisch geheel. Voorlopig eerst nog veel oefenen
Ik hoop spoedig weer iets te laten zien, maar dat kan even duren (zie handtekening)
Nikon D70s / AF-S Nikkor 18-70 3.5-4.5G / Hoya Super UV / SB-400 en veel te weinig tijd!
Ga volledig mee
PS : let wel, photoshoppen is niet altijd verkeerd hé, en het heeft wel degelijk te maken met fotografie hoor
Postprocessing heeft altijd een belangrijk deel uitgemaakt van foto's maken, alleen door het digitale tijdperk is het nu toegankelijker geworden voor iedereen...
Welkom op BD!
Ik ben het helemaal eens met mijn voorgangers. Een zeer mooie entree.
Een prachtig portret van een blozende vrouw, die het op dat moment wel erg warm had.
Ik zou die glans op haar neusbrug toch een beetje proberen te temperen. Het leidt een beetje af van die vriendelijke ogen.
Aan de onderkant nog wat wegsnijden en dan in een mooi kadertje inlijsten!![]()
Vriendelijke groet,
Jos
Ze straalt gewoon. Mooi portretje. Ook vind ik het niet zo erg dat door die kleine vergetelheid de iso-waarde wat hoog stond ingesteld. Meer dan scherp genoeg en nergens ruis te bespeuren, dus ???