Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Een koppeltje

1. Standaard Een koppeltje

Ik heb wat foto's die ik jullie wil laten zien en tegelijk ook een vraag.

Ik doe namelijk al 7 jaar wat amateurfotografie. Heel basic stuff, altijd met heel goedkope compactmodellen. Kheb een Sony Mavica gehad, een fuji Finepix A203 en nu heb ik een Fuji Finepix A345. Ik ben er over aan het denken om een professioneler toestel te kopen. Ik dacht aan de Canon PowerShot S2 IS of de Fuji FinePix s5600. Maar mijn vraag is: gaat dit toestel mijn foto's ook beter maken? Keep in mind dat ik nooit cursussen heb gevolgd, tot nu toe alles op semi-automatisch doe en dus hoofdzakelijk op gevoel werk. Ik wil natuurlijk wel bijleren over fatsoenlijk fotograferen, maar ik zal nooit zo goed zijn als sommigen hier op het forum. Dus mijn vraag is: is het de moeite waard om een professioneler toestel te kopen en zijn jullie aan deze foto's dat ze getrokken zijn met een goedkoop toestel?

Laatst gewijzigd door s5034454; 27 mei 2006 om 01:00

Standaard Re: Een koppeltje

Wel, ik zie hier foto's passeren die dan wel uit professionele camera's komen maar daarom nog lang niet naast de jouwe mogen staan.
    De compo is mooi opgevat, de kleuren zijn zacht de achtergrond is goed. Minpuntjes : de scherpte is niet zo denderdend, maar dan kan door de compressie komen. Dit soort foto's hoeft voor mij ook niet gestoken scherp te zijn. De ellebogen links zijn afgesneden.
    Maar het belangsrijkste van al : dit is een koppeltje dat mekaar graag ziet en je foto straalt dit uit. Prima dus en ik zou zeggen : klaar voor de volgende stap
    BD0481BE - fotosite

3. Standaard Re: Een koppeltje

Ja, dat is één van de redenen waarom ik een professioneler toestel wil kopen: als je door een viewfinder kijkt, kan je veel beter bepalen of je foto al dan niet scherp is.

En valt het voor jou op dat deze foto getrokken is met een compact? Denk je dat een iets professioneler toestel deze foto beter had kunnen maken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s5034454
    Ja, dat is één van de redenen waarom ik een professioneler toestel wil kopen: als je door een viewfinder kijkt, kan je veel beter bepalen of je foto al dan niet scherp is.

En valt het voor jou op dat deze foto getrokken is met een compact? Denk je dat een iets professioneler toestel deze foto beter had kunnen maken?
    Ik denk zeker wel dat je er op vooruit zal gaan als je een wat 'professioneler' toestel zou aanschaffen. Maar onthoud wel het is de fotograaf die het hem doet en niet de camera Zo zijn er zat mensen die veel slechtere foto's maken met de veel duurdere DSLR's dan bijvoorbeeld deze foto die jij gemaakt hebt(zoals hierboven ook al een beetje gezegd).

Wat jeje misschien af kunt vragen is of je het maximale hebt gehaald(technisch dus qua belichting, scherpte enz) uit de huidige camera die je hebt. Heb je dat of vind je dat je tekort komt dan is een nieuwe camera waarschijnlijk een goede keuze.
    ''De camera is een instrument dat de mensen leert kijken zonder camera''
    Nikon D50, Tamron 28-75mm F2.8 , Panasonic DMC-FZ5

mooie rustige foto, het enige wat mij een heel klein beetje stoort, is links onderaan, waar je het ondergoed (?) kan zien van het mannelijke model, voor de rest meer dan OK.

en om op je vraag te antwoorden: een professioneel (de naam zegt het zelf) toestel zal zowiezo meer mogelijkheden bieden voor de fotograaf
    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

6. Standaard Re: Een koppeltje

Goede opmerking, dat ondergoed had ik nog niet eens gezien ... het brengt de algemene toon wel wat in de war ja.

Mooie foto, leuke pose !
    Je mist inderdaad een beetje scherpte.
    Zoals hier al vermeld, een goeie foto maakt de fotograaf, niet de camera. Doch is het één zo'n beetje onlosmakend met het ander verbonden, als jij dergelijke 'sprekende' beelden kunt maken maar je apparatuur laat dat niet toe, is dat gewoon zonde.
    Ik zou zeggen, koop een nieuw speeltje en zet gauw wat op het forum, ik kijk er naar uit !
    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Alvast een leuke compositie. Nog een beetje aan de belichting werken. Ik vind de schaduwen tussen beide modellen wat te hard. Ook een egale zwarte achtergrond zou beter zijn. Misschien eens in zwart-wit proberen ?

Regels voor berichten