Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Een koppeltje

1. Standaard Een koppeltje

Ik heb wat foto's die ik jullie wil laten zien en tegelijk ook een vraag.

Ik doe namelijk al 7 jaar wat amateurfotografie. Heel basic stuff, altijd met heel goedkope compactmodellen. Kheb een Sony Mavica gehad, een fuji Finepix A203 en nu heb ik een Fuji Finepix A345. Ik ben er over aan het denken om een professioneler toestel te kopen. Ik dacht aan de Canon PowerShot S2 IS of de Fuji FinePix s5600. Maar mijn vraag is: gaat dit toestel mijn foto's ook beter maken? Keep in mind dat ik nooit cursussen heb gevolgd, tot nu toe alles op semi-automatisch doe en dus hoofdzakelijk op gevoel werk. Ik wil natuurlijk wel bijleren over fatsoenlijk fotograferen, maar ik zal nooit zo goed zijn als sommigen hier op het forum. Dus mijn vraag is: is het de moeite waard om een professioneler toestel te kopen en zijn jullie aan deze foto's dat ze getrokken zijn met een goedkoop toestel?

Laatst gewijzigd door s5034454; 27 mei 2006 om 01:00

Standaard Re: Een koppeltje

Wel, ik zie hier foto's passeren die dan wel uit professionele camera's komen maar daarom nog lang niet naast de jouwe mogen staan.
    De compo is mooi opgevat, de kleuren zijn zacht de achtergrond is goed. Minpuntjes : de scherpte is niet zo denderdend, maar dan kan door de compressie komen. Dit soort foto's hoeft voor mij ook niet gestoken scherp te zijn. De ellebogen links zijn afgesneden.
    Maar het belangsrijkste van al : dit is een koppeltje dat mekaar graag ziet en je foto straalt dit uit. Prima dus en ik zou zeggen : klaar voor de volgende stap
    BD0481BE - fotosite

3. Standaard Re: Een koppeltje

Ja, dat is één van de redenen waarom ik een professioneler toestel wil kopen: als je door een viewfinder kijkt, kan je veel beter bepalen of je foto al dan niet scherp is.

En valt het voor jou op dat deze foto getrokken is met een compact? Denk je dat een iets professioneler toestel deze foto beter had kunnen maken?