Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

    Hallo,

    In een vorige tread vroeg ik een verschil tussen de Epson R800 en de Canon Pixma 8500.

    Nu de doorslaggevende factor om NIET voor de R800 te gaan was dat ze véél meer inkt gebruiken, de inkt duurder is en dat als de printkoppen stuk zijn het je bijna een nieuwe printer kost.

    Nu stelde ik mij nog de vraag: Welke van deze 4 canon-modellen is het beste prijs kwaliteit?

    - Pixma 5000:
    5 inktcassettes, +/-190€


    - Pixma 6000D:
    6 inktcassettes, kleine 200€

    - Pixma 8500:
    8 inktcassettes, +/-350€


    Kan iemand mij helpen?

    Ik weet ook wel dat meestal de duurste en recentste (in dit gevan de Pixma 8500) de beste zal zijn, maar hij kost dan ook het meeste en is dat verantwoord

    mvg Sven
    Last edited by Svenmichiels; 10 mei 2005, 17:55.

  • #2
    Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

    Printers is net zoals fotografie weer een vak apart hé, maar laat me het zo stellen, m'n vader heeft een Pixma 4000 en ik heb al afdrukken gezien en die zijn heel goed (maar alles is natuurlijk ook een combinatie van enkele zaken tesamen om goede afdrukken te bekomen uiteraard), ook de afdruksnelheid is bijzonder goed (van wat ik zelf al gezien heb voor 10x15 formaat).

    Persoonlijk zou ik zelf gaan voor de Pixma 6000D, deze heeft ook nog een 2.5 inch TFT schermpje (ik hou van de kleine gadgets...), maar anderzijds ben ik dan ook weer wat terughoudend om alles zelf af te printen en dan kies ik voor het gemak en ga ik naar de foto shop.
    (Zelf maak ik gebruik van een HP Deskjet 990cxi en ik ben daar best tevreden over).

    'T is dus een persoonlijke keuze die je moet maken, naargelang wat je budget is om eraan te spenderen, alles hangt af van wat je personnlijke eisen zijn voor je foto's, maar één ding staat vast, welke van de 3 modellen je ook kiest, een slechte koop zal je zeker niet doen!

    __________________________________________________
    Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

    Comment


    • #3
      Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

      Ik bezit een Pixma 4000 (zoals meerdere mensen hier) en ben daar zeer tevreden van.

      Zoals Henk 01 zei : het is vooral een persoonlijke keuze en een slechte koop zal je niet meer doen.
      Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

        Ga voor de 5000, is gewoon de beste printer op dit momment als je de prijs en de afdrukkwaliteit van dat ding bekijkt.
        En ok er zijn er beter geen twijfel mogelijk maar in eerste instantie, waarvoor ga je hem gebruiken.
        Als je zinnes bent afdrukken te maken om op tentoonstellingen te showen ga je met deze reeks printers te kort schieten, is het de bedoeling wat A4 en 10/15 af te drukken om een beeld te krijgen van wat je geschoten hebt kan je volgens mijn mening beter een 5000 kopen, gewoon een geweldige printer met een zeer goede afdrukkwaliteit.
        Gewoon mijn ervaring en mening.
        Groeten.
        KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
        http://www.photopat.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

          Ik krijg hier ook perfecte afdrukken uit mijn Pixma IP5000 .

          Ik heb ook getwijfeld, de 8500 zal wel beter zijn, maar de kostprijs is een stuk hoger, en met zoveel verschillende kleurtjes moet ik een veel te grote voorraad inkt in huis halen.

          De Pixma IP4000 zou zelfs de beste prijs/kwaliteit hebben van de Pixma-reeks. Afdrukken van een IP5000 zouden wel wat fijnere details weergeven, en de kleuren zouden wat nauwkeuriger moeten zijn dan die van een IP4000. Maar dan zullen de prints eerst naast elkaar gelegd moeten worden om het verschil te kunnen zien.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

            Oorspronkelijk geplaatst door paepke
            Ga voor de 5000, is gewoon de beste printer op dit momment als je de prijs en de afdrukkwaliteit van dat ding bekijkt.
            En ok er zijn er beter geen twijfel mogelijk maar in eerste instantie, waarvoor ga je hem gebruiken.
            Als je zinnes bent afdrukken te maken om op tentoonstellingen te showen ga je met deze reeks printers te kort schieten, is het de bedoeling wat A4 en 10/15 af te drukken om een beeld te krijgen van wat je geschoten hebt kan je volgens mijn mening beter een 5000 kopen, gewoon een geweldige printer met een zeer goede afdrukkwaliteit.
            Gewoon mijn ervaring en mening.
            Groeten.
            Paepke,
            Ik ben ook op zoek naar een degelijke printer en dacht in de richting van Pixma. Ik zal deze vooral gebruiken voor tentoostellingprints, maar nu ik je opmerking lees twijfel ik terug. Wat is er mis aan de Pixma reeks dat ze niet voor tentoonstellingprints kunnen worden gebruikt, en wat is dan volgens jouw de betere keuze voor dit doel.

            Groetjes,
            Rudy
            Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

            Comment


            • #7
              Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rud
              Paepke,
              Ik ben ook op zoek naar een degelijke printer en dacht in de richting van Pixma. Ik zal deze vooral gebruiken voor tentoostellingprints, maar nu ik je opmerking lees twijfel ik terug. Wat is er mis aan de Pixma reeks dat ze niet voor tentoonstellingprints kunnen worden gebruikt, en wat is dan volgens jouw de betere keuze voor dit doel.

              Groetjes,
              Rudy

              Voor werk op fotosalons is een A3+ printer aangraden.
              Epson Stylus 1290 geeft goede resultaten.

              Waarschijnlijk kan je die ook met ander printers halen, maar vooral de A3+ vind ik onmisbaar voor tentoonstelling.

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

                Ik zocht ook een nieuwe printer en na wat afwegingen kwam ik ook bij de Pixma reeks uit. Getwijfeld tussen de 4000, 5000 en de 8500.
                De 8500 was me net iets te duur dus is het de 5000 geworden.
                Het probleem was echter dat ik de printer op een bepaald moment snel moest hebben dus had ik geopteerd om hem bij een locale handelaar te gaan halen. Wel wat duurder dan via internet, maar ik had hem snel nodig. Daar moesten ze hem echter ook bestellen maar hij zou er de dag nadien zijn. Ondertussen is het al veertiendagen geleden en ik heb mijn printer nog niet!
                Gevolg; kwaad op die handelaar en kwaad op mezelf! Ik heb al een voorschot betaald en elke dag bel ik minstens één keer, en ik krijg ook telkens hetzelfde antwoord "Morgen is hij er zeker".
                Echt de laatste keer dat ze me op deze manier hebben!

                Geert
                BD0316BE
                Canon

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

                  Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
                  Ik zocht ook een nieuwe printer en na wat afwegingen kwam ik ook bij de Pixma reeks uit. Getwijfeld tussen de 4000, 5000 en de 8500.
                  De 8500 was me net iets te duur dus is het de 5000 geworden.
                  Het probleem was echter dat ik de printer op een bepaald moment snel moest hebben dus had ik geopteerd om hem bij een locale handelaar te gaan halen. Wel wat duurder dan via internet, maar ik had hem snel nodig. Daar moesten ze hem echter ook bestellen maar hij zou er de dag nadien zijn. Ondertussen is het al veertiendagen geleden en ik heb mijn printer nog niet!
                  Gevolg; kwaad op die handelaar en kwaad op mezelf! Ik heb al een voorschot betaald en elke dag bel ik minstens één keer, en ik krijg ook telkens hetzelfde antwoord "Morgen is hij er zeker".
                  Echt de laatste keer dat ze me op deze manier hebben!

                  Geert
                  www.boozt.be : IP5000 in STOCK !!!!
                  Misschien een beetje uit de richting voor U maar........in stock
                  Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

                    Oorspronkelijk geplaatst door tfcw2000
                    www.boozt.be : IP5000 in STOCK !!!!
                    Misschien een beetje uit de richting voor U maar........in stock
                    'K krijg net een bericht dat hij binnen is en dat ik hem kan komen halen.

                    Geert
                    BD0316BE
                    Canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

                      Ik werk momenteel op een Apple iMac met een Epson R300. De prints zijn in orde, maar het gebruiksgemak is een en al ellende. Mijn ervaring: Apple en Epson verstaat elkaar niet zo goed. Ik overweeg ook een Pixma. Iemand ervaring over deze reeks in combinatie met een Apple iMac? Reeds nu dank.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

                        Oorspronkelijk geplaatst door DirkS
                        Ik werk momenteel op een Apple iMac met een Epson R300. De prints zijn in orde, maar het gebruiksgemak is een en al ellende. Mijn ervaring: Apple en Epson verstaat elkaar niet zo goed. Ik overweeg ook een Pixma. Iemand ervaring over deze reeks in combinatie met een Apple iMac? Reeds nu dank.
                        heel gebruiksvriendelijk op de mac
                        installeren, instellingen, ... alles heel duidelijk
                        http://www.digimario.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

                          MacARIO,

                          Veel dank voor u (zeer snelle) reaktie! Nog een paar vragen: welke Pixma gebruikt u? Moet u nog instellingen doen op de printer zelf als u wisselt van formaat; van 10x15 naar a4, of van papiersoort? Dank!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

                            Ik heb 3 printers. De HP 970cxi is al 4 jaar of langer in gebruik en heeft mij nog nooit in de steek gelaten en nog steeds zeer goede prints op HP foto papier.
                            De Epson stylus Photo 950 is 1 droeve elllende. Veel inkt gebruik, herrie van het geratel bij printen en na 6 maanden een defecte print kop. Na 16 maanden weer een defecte printkop maar vervanging kost nu 120 euro. Slechte service bij Epson en geen garantie na 12 maanden.
                            De canon IP5000 is geweldig. 3 maanden in gebruik. Weinig inkt gebruik en 5 x mooier dan Epson.
                            Ik gebruik de printer zakelijk voor rapport layouts op foto-papier. De printer is in vergelijk de goedkoopste die ik heb maar tot nu toe de beste.
                            Door de hoge (foto) scherpte heeft het mij weer nieuwe opdrachten opgeleverd.
                            Succes met je keuze.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Pixma-printer is beste prijs/kwaliteit?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Double
                              Ik heb 3 printers. De HP 970cxi is al 4 jaar of langer in gebruik en heeft mij nog nooit in de steek gelaten en nog steeds zeer goede prints op HP foto papier.
                              De Epson stylus Photo 950 is 1 droeve elllende. Veel inkt gebruik, herrie van het geratel bij printen en na 6 maanden een defecte print kop. Na 16 maanden weer een defecte printkop maar vervanging kost nu 120 euro. Slechte service bij Epson en geen garantie na 12 maanden.
                              De canon IP5000 is geweldig. 3 maanden in gebruik. Weinig inkt gebruik en 5 x mooier dan Epson.
                              Ik gebruik de printer zakelijk voor rapport layouts op foto-papier. De printer is in vergelijk de goedkoopste die ik heb maar tot nu toe de beste.
                              Door de hoge (foto) scherpte heeft het mij weer nieuwe opdrachten opgeleverd.
                              Succes met je keuze.

                              En ik kan alleen maar bevestigen dat die Pixma 5000 een snelle kwaliteitsprinter is. (Voor €159,-- gehaald bij Konijnenberg in Den Ham)
                              Hoe de kleuren zich houden na verloop van tijd, dat is natuurlijk nog te bezien, maar ik ben er alleszins tevreden mee. Canon-klasse!
                              Groets, Gerhard
                              Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                              Comment

                              Working...
                              X