Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke papiersnijder kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke papiersnijder kiezen?

    Ik heb hier eens op het forum gezocht maar de topics over papiersnijders zijn een beetje verouderd... Daarom dus een nieuwe.

    Ik ben van plan een papiersnijder aan te kopen, omdat ik de laatste tijd meer en meer bezig ben met het versnijden van vooral foto's.
    Nu moet ik telkens een toestel van mijn schoonouders lenen, maar ik wil er zelf eentje kopen.

    Maar wat moet ik kopen en waar moet ik op letten?

    Het toestel wat ik tot nu toe gebruikt het heeft een mes waarmee je het papier eigenlijk 'doorkapt', dit is niet altijd even handig en zorgt vooral voor problemen als je dicht tegen de rand van het papier wil snijden.

    Er zijn blijkbaar ook modellen met een rolmes, werkt dit beter? Hoe werkt dit precies? Moet dat mes regelmatig vervangen worden?

    Zou ik best kiezen voor een A4 model of toch A3 (ik heb een gewone A4 printer dus...)

    De prijs? Als het kwalitatief veel beter is, wil ik er gerust ook wat meer voor betalen. Maar als de goedkopere modellen ook voldoen, ga ik ook geen geld weggooien.

    Tot nu toe viel mijn ook op bvb een Dahle 550. (129 euro bij Konijn, 78 euro bij Amazon). Is dit wat?
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: Welke papiersnijder kiezen?

    één prima merk Rotatrim
    http://www.servix.be/index.php/nl-NL...rim-verkoop-78

    Comment


    • #3
      Re: Welke papiersnijder kiezen?

      niet te veel zorgen over maken, kop niet de goedkoopste maar de duurste zijn zeker niet beter.
      Zelf gebruik ik er één van 500mm omdat ik regelmatig A3+ verwerk. Koop zeker niet te klein, het is altijd handig als je wat meer ruimte hebt, dus mininmum A3
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Welke papiersnijder kiezen?

        Ik heb een werkbare breedte van 55 cm en dat is mooi meegenomen, het is ook een Dahle en ik ben tevreden van de kwaliteit, Rotatrim is beter maar ook duurder .
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Welke papiersnijder kiezen?

          Hier ook al jaren een Dahle, tot op heden het rolmes nog nooit moeten vervangen.
          Zeer tevreden over !
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Welke papiersnijder kiezen?

            De papiersnijder die wij op het werk hebben heeft een laser lichtje. Wanneer je dit aansteekt zie je op het papier perfect waar het mes gaat terecht komen en kan je dus je papier perfect positioneren. Geen idee van het merk maar wanneer ik er een nieuwe zou moeten kopen zou ik er zeker een kopen met zo een laser licht.
            I love my D500

            Comment


            • #7
              Re: Welke papiersnijder kiezen?

              Snijmachine Dahle 552
              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

              Comment


              • #8
                Re: Welke papiersnijder kiezen?

                Ik ben heel tevreden met de Mat Cutter 301-s
                Vooral voor passe partout te snijden.

                Kunstenaarsbenodigdheden en kunstenaarsmaterialen online kopen in de webshop voor kunstenaars. gerstaecker.nl levert kunstenaarsbenodigdheden zoals verf, penselen, doeken, papier enz….


                Demonstration video of the Logan 301-S Compact Mat Cutter available at Factory Express!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke papiersnijder kiezen?

                  Ik ben heel tevreden met de Mat Cutter 301-s
                  Vooral voor passe partout te snijden.
                  Ja dat is ook een passe-partout snijder hé, dat is iets gans anders als een snijmachine met rolmes. Het juiste gereedschap voor de job zeg ik maar .

                  MVG, Jeff c.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke papiersnijder kiezen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Ja dat is ook een passe-partout snijder hé, dat is iets gans anders als een snijmachine met rolmes. Het juiste gereedschap voor de job zeg ik maar .

                    MVG, Jeff c.
                    Een passe-partout snijder is een snijmachine, maar wel veel beter en meer mogelijkheden dan een plank met een rolmes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke papiersnijder kiezen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Een passe-partout snijder is een snijmachine, maar wel veel beter en meer mogelijkheden dan een plank met een rolmes.
                      Het gaat hier wel over een papiersnijder en geen passe-partout snijder.Beide hebben een totaal andere funktie.Probeer eens een passepartout te snijden met een papiersnijmachine he

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke papiersnijder kiezen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Een passe-partout snijder is een snijmachine, maar wel veel beter en meer mogelijkheden dan een plank met een rolmes.
                        Ik heb beiden, en gebruik ze in functie van hun doel.

                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke papiersnijder kiezen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                          Snijmachine Dahle 552
                          Ik heb vandaag de koop van m'n leven gedaan, een tweedehands Dahle 552...

                          voor 13 euro...!

                          Bedankt voor de tips!
                          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke papiersnijder kiezen?

                            das ongeveer 9%;van de nieuwprijs. Telkens je hem gebruikt zal je met plezier aan de prijs kunnen terug denken. Succes er mee.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment

                            Working...
                            X