Hoi,
Ik ben ook een verzamelaar van tassen:
een lowepro minitrekker aw voor 1 camera + standaardzoom, 1 flits , 2 standaardlenzen, 2 telezooms + statief en de nodige fotoaccessoires
een lowepro toploader pro 65 aw voor toestel met standaardzoomlens als ik op zakenreis ga
een lowepro oriontrekker voor als ik kleine trektochtjes doe, waar het rugzakdeel belangrijk is, pull, fles water,...
toestel met standaardzoom + 2 standaardlenzen of 1 standaardzoom+ flits
1 lowepro minimag aw die weg mag voor een goed bod
groetjes
naast de oude SchoudertasTamrac System 3 en de Lowepro toploader, verleden maand een Lowepro 190AW aangeschaft.
nog een fijne dag verder!
Guido
Voor dagelijks gebruik een Lowepro Nova 3 aw schoudertas. Voor langere uitstapjes (evenementen, wielerrondes en trips) een Tamrac exp 5 rugtas.
http://www.mariorentmeester.nl &
http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
| D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |
IK heb juist een nieuwe lowerpro gekocht de flipside 400 omdat die ruimer is dan de 200 de flipside 200 heb ik ook nog die gebruik mijne zoon nu voor de body 400 en de 18-200 lens .Eerst hadden we een schoudertas van lowerpro maar die rugzak is veel gemakkelijker .
Ik ben hier om bij te leren ook al heeft dat een beetje tijd nodig .
Een Tamrac 5375 rugzak, der kunnen 2 cameras in, met lens erop gemonteerd, en nog wat klein prullen (batterijen, filters, remote cord, plamp,...). Veel meer heb ik niet nodig, alhoewel een iets groter exemplaar wel zou mogen.
Laatst gewijzigd door dleemans; 31 mei 2011 om 22:29
Ik heb twee schoudertassen van Billingham. De ene is veel te klein. De andere is groot maar wordt snel verschrikkelijk zwaar. (En heeft me een geknelde zenuw opgeleverd.)
Billingham's zijn verschrikkelijk mooi, maar, eerlijk, niet de meest praktische als je graag orde en overzicht wil.
Door de schouderproblemen ben ik nu uitgeweken naar een trolley van Think Tank. Dit type heeft ingebouwde schouderriemen. Zodat je niet beperkt bent tot een effen terrein. Bij een iets moeilijker terrein, of bv bij hoge trappen wordt de trolley even rugzak. Wat niet direct nodig is blijft in de trolley, de rest gaat in de kleine Billignham.
-
Ik verkies een rugzak.
De mijne is een lowepro vertex 200
http://products.lowepro.com/product/...%20AW,2073.htm
Net als ik nogal wat verzamelaars van tassen: Hoe ziet uw portemonnee er van binnenuit?
Ik heb een toploader, de slingshot 300AW en de computrekker+ AW, allemaal van Lowepro.
En na deze week gaat dat zeker zo blijven!
Even uitleggen? Wel, wat hier blijkbaar niet vaak gezegd wordt, is dat Lowepro levenslang garantie geeft, en ik moet zeggen; geweldige service!
Na 5 jaar intensief gebruik van de 300AW, was de rits in de bocht losgekomen.
Wel , ik mocht de tas bij eender welke fotoshop binnenbrengen, en deze werd dan gratis hersteld. En effectief; 2 weken na inlevering kon ik gratis het nieuwe model (302AW) gaan afhalen.
Ik vind dit toch zeker een extra pluspunt om in overweging te nemen bij aankoop van een fototas. Bedankt Lowepro!!![]()
Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.
Heb ik ook al gehoord - bij problemen, uitstekende service. Je weet nooit waar 't goed voor is...
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
- Naneu Pro Urban Gear U-120 Blauw: veel rugzak voor weinig geld ! heb deze nu 2 jaar zonder problemen ... plaats voor 4 lenzen + flits + laptop ...
- Lowepro SlingShot 202 AW : als ik niet zware rugzak wil dragen.. neem dan max 2 lenzen mee.
Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900
Voor wandelingen: Lowepro slingshot 100 AW. Werd te klein en heb er een lenscase bijgekocht voor mijn 70-300 mm.
Voor stadsbezoeken ed: Lowepro Passport sling. Gaat niet veel in maar zalig ding!![]()
Nikon
kata 3n1 30 en ergens een nanue pro: urbangear u120
kata meest gebruikte, licht en makkelijk en kan verdorie meer in dan in de andere
nikon stuff
webstekje
hier ook meer dan 1
eerst had ik crumpler schoudertas
toen een lowe pro computrekker plus rugzak
en nu een think tank aerport take off rugzak/trolly
degelijk en daar kan heel wat in en is goed voor de rug
en voor kleine boodschappen neem ik nu een gatlelijk oud legertasje
dat valt minder op en toch kan er het nodige in
Ik zoek een Billingham tas, type Hadley (Small of Pro), mocht er iemand iets liggen hebben (of mij kunnen doorverwijzen). Die zijn in België nauwelijks of zelfs helemaal niet verkrijgbaar. Konijn verdeelt ze ook niet meer, Camera-nu ook niet, Kamera Express heeft slechts nog enkele modellekes en voor de rest kan ik geen 'betrouwbare' on-line shops vinden die ze verdelen.
A picture a day, keeps the doctor away.
Klik, met gratis verzending en alles![]()
Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4
ik heb een mooie rugzak fototas gevonden bij hama met plaats voor camera met telelens + 8 vakken voor lenzen dus er kan heel veel in en voor de prijs van 44 euro
vandaag mijn domke binnen gekregen
Wow echt wel een zéér goede zak...
![]()
Ik doe aan autosportfotografie en omdat ik dan soms een ganse dag rond het circuit loop met mijn rugzak heb ik dan wel eens last van mijn rug,daarom ben ik al enkele weken aan het uitkijken naar een vest(waaraan ik dan bv outbacks kan aan vastmaken) waar ik een lens of 2,een flitser en een flesjes drinken kan aan vastmaken.Het probleem is dat weinig of geen winkels zo'n vesten in voorraad hebben.Ik wil die alvorens aan te kopen eens aanvoelen en aandoen.
Dit is bv zo'n type vest waaraan ik denk.http://products.lowepro.com/product/...it,2237,53.htm
www.fotojoel.be
7D,canon 70-200 f2.8,100-400f/4.5-5.6,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400
Joel, ga kijken bij Art & Craft of Foto Rubens/Studio 73.
Daar staat het op hun website, dus hebben ze het ook in de winkel. 't Is inderdaad alleen in bepaalde winkels, blijkbaar. Voor het VK is er een lijst met 'S&F dealers', maar op de site van De Beukelaer staat er niets.
Misschien een mailtje sturen naar lowepro (at) debeukelaer dot be ?
De Technical Vest en de Deluxe Technical Belt lijken mij ook de beste combinatie. Ga er waarschijnlijk zelf ook binnenkort ook eentje aanschaffen. Heel goed materiaal, maar niet goedkoop: de set die ik zelf zou gaan halen kost in totaal meer dan 500 euro
...(prijzen van een paar dagen geleden bij Foto Rubens, Art & Craft is duurder heb ik de indruk).
P.S.: de Outbacks werken volgens mij niet samen met het S&F-systeem. Alleen de Toploader Pros, denk ik.
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Hoi Joris,
Naar studio 73 heb ik al een mailtje gestuurd en die hadden het niet in voorraad en min levertijd 14 dagen.Ook naar debeukelaer een mailtje gestuurd en tot nu toe geen antwoord.Ik ga eens naar Art & Craft bellen.Ik kom dan wel uit limburg maar ben ooit eens naar daar gereden om een lens te kopen
www.fotojoel.be
7D,canon 70-200 f2.8,100-400f/4.5-5.6,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400
Ohla, dan moet ik binnenkort ook gaan bestellen als ik die set nog op tijd wil...merci om dat te melden
.