Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is het verschil tussen de Sony F42AM en F58AM Flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is het verschil tussen de Sony F42AM en F58AM Flitser

    Kan er mijn iemand zeggen wat er (buiten het richtgetal) het grote verschil is tussen de Sony HVL-F42AM Flitser en de Sony HVL-F58AM Flitser
    Ik heb nu een Sony 350 met een Sony HVL-F36AM Flitser maar ben zinnens in de nabije toekomst naar een hoger type over te stappen.
    De bedoeling is ook dat ik beide flitsers synchroon wil gebruiken om 1 onderwerp langs bijde kanten te belichten. Kan dat ook met de 42AM?

  • #2
    Re: Wat is het verschil tussen de Sony F42AM en F58AM Flitser

    Het grote verschil is dat de flitskop van de 58 heel flexibel te verdraaien is. Hierover is genoeg te vinden op internet. Met zowel een 36 met 58 of een 36 met 42 kun je synchroon belichten. Dit kan middels het sony/minolta wireless protocol of met losse zender/ontvanger sets.
    BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5
    Flickr of Mijn Website

    Comment


    • #3
      Re: Wat is het verschil tussen de Sony F42AM en F58AM Flitser

      Oorspronkelijk geplaatst door lutgenf Bekijk bericht
      Het grote verschil is dat de flitskop van de 58 heel flexibel te verdraaien is. Hierover is genoeg te vinden op internet. Met zowel een 36 met 58 of een 36 met 42 kun je synchroon belichten. Dit kan middels het sony/minolta wireless protocol of met losse zender/ontvanger sets.
      Bij de 42 is de kop ook langs alle kanten kantelbaar hoor.

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: Wat is het verschil tussen de Sony F42AM en F58AM Flitser

        Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
        Bij de 42 is de kop ook langs alle kanten kantelbaar hoor.

        Sven
        HIER zie je ze mooi alle 3 naast elkaar. Duidelijk dat je de 58 toch iets meer kan draaien
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Wat is het verschil tussen de Sony F42AM en F58AM Flitser

          naast de grotere draai- en kantelmogelijkheden ("snelle verschuiving"), het hoger vermogen etc, kan de F58AM meerdere draadloze flitsen aansturen (van op de body) met regelbare belichtingsverhouding (2 groepen afzonderlijk regelbaar), meer manuele mogelijkheden, externe batterijpack of voeding...

          kijk eens op de Sony support site voor meer details

          wil je gewoon 2 (of meer) flitsers synchroon draadloos aansturen dan kan met elke willekeurige combinatie van F36, F42, F56 of F58AM
          Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

          Comment


          • #6
            Re: Wat is het verschil tussen de Sony F42AM en F58AM Flitser

            Mercikes voor jullie reacties. Nu ben ik gerust dat de 42 moet voldoen, maar toch kriebelt het om voor de 58 te kiezen omdat ik naar de toekomst wil kijken en aan een betere camera denk

            Comment


            • #7
              Re: Wat is het verschil tussen de Sony F42AM en F58AM Flitser

              Ik heb de 42 en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben Tenzij je geld te veel hebt zou ik het bij de 42 houden.

              Vergeet ook niet dat de 58 een stuk groter is en iets zwaarder.
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Wat is het verschil tussen de Sony F42AM en F58AM Flitser

                Het is dus een F42AM geworden en ben er tevreden over. Mercikes voor de info die ik kreeg.
                Nu nog een nieuw extra toestel (de A55 of de A580) en dan zijn we beide (mijn vriendin krijgt het oude dan) weer gesteld.
                Maar eerst het licht zien wat de beste keuze is en daarom ga ik volgende week naar een demonstratie zien van de 55

                Comment

                Working...
                X