Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom pen tablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wacom pen tablet

    Ik wou mezelf een pen tablet aanschaffen en heb al wat gezocht op het net. Er zijn wel wat merken maar mijn voorkeur gaat uit naar Wacom. Heeft iemand ervaring met dit merk? Welk formaat is het best geschikt voor Photoshop?
    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

  • #2
    Re: Wacom pen tablet

    Ik heb zelf zo'n instap model van Wacom, de Bamboo.

    Zelf heb ik hem eigenlijk erg weinig gebruikt en ligt ie nu eigenlijk een beetje stof te vangen. Ik vond hem te klein, maar kan ook gewon zijn dat ik er niet aan kan wennen.
    Canon 350D ~ Canon 50mm 1:1.8 ~ Canon 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM ~ Canon 18-55mm kitlens ~ bezoek ook mijn fotoblog op http://blog.perrydolmans.nl

    Comment


    • #3
      Re: Wacom pen tablet

      Heb zelf zo'n wacom bamboo vorig jaar in Aldi gekocht (in afslag nog wel). Wou niet te veel geld eraan geven om dat ding eens uit te proberen op photoshop.
      Conclusie : wil het niet meer missen. Je moet het wel wat gewoon worden om met de pen te tekenen en niet met de muis, maar je kan er veel preciezer mee werken.

      Comment


      • #4
        Re: Wacom pen tablet

        Oorspronkelijk geplaatst door Perry76 Bekijk bericht
        Ik heb zelf zo'n instap model van Wacom, de Bamboo.

        Zelf heb ik hem eigenlijk erg weinig gebruikt en ligt ie nu eigenlijk een beetje stof te vangen. Ik vond hem te klein, maar kan ook gewon zijn dat ik er niet aan kan wennen.
        De mijne is dus ook zo één : grootte (of eerder kleinde) is geen probleem, alleen wennen.

        Comment


        • #5
          Re: Wacom pen tablet

          Oorspronkelijk geplaatst door emce Bekijk bericht
          De mijne is dus ook zo één : grootte (of eerder kleinde) is geen probleem, alleen wennen.
          Dan zal ik er toch nog een keer proberen wat moeite voor te doen, misschien dat ik er nog aan kan wennen.
          Canon 350D ~ Canon 50mm 1:1.8 ~ Canon 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM ~ Canon 18-55mm kitlens ~ bezoek ook mijn fotoblog op http://blog.perrydolmans.nl

          Comment


          • #6
            Re: Wacom pen tablet

            net in lidl zo nen Silvercrest gekocht 49.99€ ben da spel eens aan het testen
            Alex Angellis - Nikon D7000 - AF Nikkor 80-200mm 1:2.8D-ED - AF-S NIKKOR 50mm 1:1.8G - Tamron AF 17-50mm 1:2.8 IF XR DiII - AF-S Micro NIKKOR 85mm 1:3.5/G ED
            www.alex-angellis.com

            Comment


            • #7
              Re: Wacom pen tablet

              Ik heb zelf ook een Wacom, een bamboo. Ik kan het spul niet meer missen. (kan zelfs niet meer met muis werken..) Maar ik teken wel heel veel (digitale tekeningen, fotomanipulaties). Het is een A5, groot genoeg voor mij. A6 wordt wat te klein, werkt heel onhandig vind ik. Ik zou wel voor een wacom gaan, van Trust heb ik nog niet veel positiefs gehoord Hij gaat nu al 4 jaar mee en wordt dagelijks gebruikt, paar maanden geleden wel problemen gehad met het pennetje (heb 'n nieuw moeten kopen).
              Last edited by Kiwiaa; 12 november 2011, 19:27.
              Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
              Mijn foto's van paarden vind je hier

              Comment


              • #8
                Re: Wacom pen tablet

                Ik heb recent een Wacom Bamboo aangeschaft en het werkt wel fijn.
                Bij de aanschaf heb ik ook overwogen om een groter model te nemen; maar omdat die grotere modellen als bundelpakket met diverse software worden verkocht werd me dat te duur. Een basismodel dan maar.

                Comment


                • #9
                  Re: Wacom pen tablet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Perry76 Bekijk bericht
                  Ik heb zelf zo'n instap model van Wacom, de Bamboo.

                  Zelf heb ik hem eigenlijk erg weinig gebruikt en ligt ie nu eigenlijk een beetje stof te vangen.
                  Dat gebeurd bij veel mensen die ik ken, ook bij mij. Het is voor fotobewerking een totaal overbodig product. Alles wat je met een tablet doet kun je ook met een goede muis, zelfs nauwkeuriger en sneller.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wacom pen tablet

                    Ik werk al met een muis sinds 1987... Een paar jaartjes geleden zo'n Wacom Bamboo gekocht, maar inderdaad: ik kan er niet aan wennen.
                    Nochtans wordt het in een aantal boeken over fotobewerking aanbevolen. Dus het totaal overbodig vinden is wat kort door de bocht: voor jou en voor mij wellicht wel, voor anderen dan weer niet. Zo heb ik een vriend die al jaar en dag een trackball gebruikt en daarbij zweert. Mijn vrouw werkt ook niet met de trackpad van haar laptop, maar met een Magic Mouse.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wacom pen tablet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Het is voor fotobewerking een totaal overbodig product. Alles wat je met een tablet doet kun je ook met een goede muis, zelfs nauwkeuriger en sneller.
                      Wat is dat nou voor onzin, zoiets vertellen... Duidelijk geen gebruiken van een een tablet
                      zo te zien. Zeker omdat je zegt " Alles wat je met een tablet doet kun je ook met een
                      goede muis, zelfs nauwkeuriger en sneller". Dat is dus duidelijk door iemand gezegd die
                      er dan ook helemaal geen ervaring mee heeft. Maar goed, dat terzijde... Aangezien er
                      toch wel overal mensen zijn die dingen onnodig en ongekend gaan afbreken.

                      Zoals hierboven al meermaals gezegd, "er niet aan wennen en het aan de kant leggen".
                      Dat kan ik dan wel helemaal begrijpen, niet iedereen zal het onder de knie krijgen. Of
                      niet iedereen kan en wil er genoeg tijd insteken om het te leren.
                      Ikzelf heb een tijdje getwijfeld over enerzijds een trust voor de goedkope oplossing of
                      voor een Wacom, de meestal ietsje duurdere oplossing. Maar inderdaad de Trust houd
                      het meestal niet zo lang vol en naar het schijnt is de support ook niet helemaal wat het
                      zou moeten zijn.

                      Daarentegen is Wacom heel iets anders en werkt het gewoon zeer goed. Ik heb een wat
                      meer instap model de "Pen en Touch". Waarvan ik eigenlijk de Touch functie niet heel
                      erg veel gebruik. Ik gebruik naast de Tablet ook gewoon mijn muis nog steeds voor de
                      gewone functie van mijn pc. Maar voor fotobewerkingen werkt het gewoon super en
                      zeker voor de meer secure en prulle werkjes. Bij modellen en en retoucheren gebruikt ik
                      het altijd.

                      Dus zeker niet twijfelen, gewoon proberen en het zal je (hopelijk) niet tegenvallen !

                      Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wacom pen tablet

                        ik heb al verschillende tablets gehad, degene die ik nu heb kan ik echt niet meer missen, de wacom intuos 4, medium formaat (A4)
                        uiteraard gaat met een tablet alles veel sneller en naukeuriger, ik durf zeggen dat veel dingen zo goed als niet gaan met een muis of toch heel erg moeizaam...
                        beide zijn niet te vergelijken, wil je veel met fotoshop werken is het gewoon een onmisbaar iets , zeker als je wat verder gaat dan een gewon retouchke, want dat kan dan gewoon met de muis...
                        voor sommige mensen ishet blijkbaar wat moeilijk er te leren mee werken maar eens je er de pak van hebt ligt de muis al snel in de kast hoor....

                        laat je niks wijsmaken, een tablet is vele malen sneller en naukeuriger dan een goede muis!
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wacom pen tablet

                          Volledig mee eens.


                          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                          ik heb al verschillende tablets gehad, degene die ik nu heb kan ik echt niet meer missen, de wacom intuos 4, medium formaat (A4)
                          uiteraard gaat met een tablet alles veel sneller en naukeuriger, ik durf zeggen dat veel dingen zo goed als niet gaan met een muis of toch heel erg moeizaam...
                          beide zijn niet te vergelijken, wil je veel met fotoshop werken is het gewoon een onmisbaar iets , zeker als je wat verder gaat dan een gewon retouchke, want dat kan dan gewoon met de muis...
                          voor sommige mensen ishet blijkbaar wat moeilijk er te leren mee werken maar eens je er de pak van hebt ligt de muis al snel in de kast hoor....

                          laat je niks wijsmaken, een tablet is vele malen sneller en naukeuriger dan een goede muis!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wacom pen tablet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Dat gebeurd bij veel mensen die ik ken, ook bij mij. Het is voor fotobewerking een totaal overbodig product. Alles wat je met een tablet doet kun je ook met een goede muis, zelfs nauwkeuriger en sneller.
                            gewoon humoropwekkend......
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wacom pen tablet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Dat gebeurd bij veel mensen die ik ken, ook bij mij. Het is voor fotobewerking een totaal overbodig product. Alles wat je met een tablet doet kun je ook met een goede muis, zelfs nauwkeuriger en sneller.
                              laat eens zien wat jij allemaal doet... met je muis... ik vond alleen dit

                              ik heb er twee... de intuos 4 medium... maar ben hem kwijt gespeeld aan m'n zoon die hem helemaal ingepalmd heeft om te tekenen... en gebruik nu zelf de Pen en Touch...
                              Last edited by d_oracle; 13 november 2011, 18:53.
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X