Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vosonic VP8860

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vosonic VP8860

Ik heb vandaag de VP8860 ontvangen (dank u topfoto.de ):

- installatie van een harddisk is zeer éénvoudig, er zit terug een mini schroevendraaier bij, 2 kleine vijsjes los draaien, harddisk erin schuiven (SATA dus gaat makkelijk), deksel erop en vijsjes terug vast. Ik kocht een Samsung 320GB 2.5inch SATA exemplaar voor 85 euro bij www.jaha.be
    - het scherm: vooral breder dan de VP8360, wat opvalt is de enorm grote kijkhoek, zelfs onder zeer extreme kijkhoek blijft het contrast hoog. Ik dacht nochtans dat het geen OLED scherm is.

- backlight van het scherm is ook feller dan bij de VP8360, is in 10 stapjes instelbaar maar op stand 10 is het eigenlijk goed. Er is een heel klein beetje 'banding' zichtbaar in overgangen (blauwe lucht bv.) maar niet erg genoeg om als storend te ervaren, iemand die er speciaal op let zal het zien maar de gewone kijker zeker niet.
    - de menustructuur is grondig aangepakt en veel overzichtelijker, ik moet nog even wennen aan de plaatsing van de knopjes maar de mini joystick is alleszins beter bedienbaar dan op de VP8360, het is vooral soepeler en staat iets hoger.
    - standaard zit er terug een beschermdoos bij, deze keer klapt het echter open (harde cover om lcd te beschermen, wordt dicht gehouden met velcro) en zitten er aan de zijkant en onderkant gaten in om alles te kunnen bedienen terwijl het in het doosje zit. Nadeel: stof e.d. kan meteen binnen dus minder bescherming. Voordeel: je moet het niet uit het doosje halen voor een snelle copieeropdracht of verandering in het menu. De 'Lock' schakelaar heeft nu echt nut: bij het insteken of uithalen duwt de aan/uit knop altijd tegen de zijkant van het tasje en zet de drive aan/uit, wat niet de bedoeling is. Dus eerst locken en dan pas erin steken of eruit halen.

- thumbnails tonen van foto's gaat zeer snel en comfortabel met zo'n fijn scherm (800x480 pixels), JPG beelden wordt op de hoogste resolutie weergegeven, ook bij inzoomen. Bij raw beelden wordt de ingebouwde voorvertoning gebruikt en gaat het even snel, bij inzoomen wordt het blokkerig. Voor fullscreen weergave is het beeld ook bij raw fijn en scherp genoeg al is de JPG versie net iets beter.

Copieersnelheid is dezelfde als bij de VP8360:
    USB naar computer: max. 8MB/sec
    Backup CF/SD/MS/... kaart hangt af van de gebruikte kaart:
    Sandisk Ultra II 4GB haalt 5MB/sec
    Sandisk MS Ultra II Pro Duo in Pro adapter haalt 6MB/sec

wim
    Last edited by Wim; 12 juni 2008, 21:01. Reden: foto's toegevoegd
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Re: Vosonic VP8860

ziet er een vree fijn speeltje uit
    5DmkIII en wat glas

Comment

ik heb mijn 8360 nog nooit opengevezen, Wim, wat voor soort schijfje zit daar in? Jij hebt die ook gehad dacht ik. Geen SATA neem ik aan?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Gewone 2.5inch PATA, idd nog geen SATA.
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik heb de VP8860 160gig sinds 23 juni....
          Geweldig hebbeding

Hoofdzakelijk gebruik ik de VP als imagetank...

Heb ff een film erop bekeken, mp3 en radio uitgeprobeert
          Overigens werkt de radio alleen als je de oordopjes gebruikt.
          De oordopjes werkt dan als antenne.

Voor de rest moet ik nog ff uitpluizen hoe ik de VP als
          videorecorder kan gebruiken.

Het is echt een aanrader als je een multiemedia player zoekt

Comment

Er een nieuwe firmware uitgekomen, mijn unit is geleverd met beta10: 0A-0.8.2-B10
            Op de vosonic site staat beta14:
            0A-0.8.2-B14 (2008-06-26)

Veranderingen:
            NEW FIRMWARE RELEASE 0A-0.8.2- B14 -VP8860

Add support

1.To improve the compatibility with MS PRO DUO memory card.
            2.Memorize the FM radio setting.
            3.When compare is finished the screen will light up

Info kan je verder vinden op hun forum:

Comment

En het ding ondersteunt blijkbaar een veelheid aan RAW files ... http://www.vosonic.com/product.php?PA=specification

Gaat dit in de praktijk een beetje vlot?
              Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Comment

Ja gaat zeer snel omdat hij de JPG voorvertoning gebruikt die in ieder raw bestand zit. Kwaliteit is ook dezelfde als bij jpg op het scherm... Sterk inzoomen op een raw geeft uiteraard blokjes... daarvoor ben je beter af met de JPG versie.

Comment

Re: !!! HELLUP...Vosonic VP8860

Hallo Wim.
                  Wij hebben ook de Vosonic VP8860 in ons bezit.
                  Maar...het lukt ons niet om te downloaden....ik bedoel het allerbegin.
                  We vinden wel de download bij hun website maar verder dan dat komen we nie!!!
                  Hij geeft dan een PDF-bestand weer en legt dan uit wat je moet doen maar de download zelf vinden we niet.

Heellluuppp!!!
                  Wat doen we verkeerd?

Groetjes en alvast thanks hé

Comment

Als de drive aan staat en je steekt er een kaartje in dan komt er vanzelf een menu op dat vraagt om ofwel enkel de foto's te backuppen ofwel een volledige backup van alles wat erop staat...

Als dat er niet op komt navigeer je gewoon naar het harddisk menu en je geheugenkaartje(s) moeten daar normaal gewoon naast staan. Als je op het kaartje gaat staan kan je met de menu knop vragen om het te backuppen.

Wat ik dikwijls doe is copy-paste functie, gewoon op een map met foto's staan en dan copy vragen, dan navigeer je naar de harddisk en kan je het 'plakken' waar je wil... uiterst handig...

Comment

En ze zijn weer goed aan het updaten, er is een beta firmware uit met nieuwe functionaliteit (je kan nu ook usb sticks backuppen als je de juiste kabel hebt):

NEW FIRMWARE RELEASE 0A-0.8.2- B16 -VP8860

Add Support:
                      1. Support Canon 1Ds MarkIII Raw file.
                      2. Support Canon 450D Raw file.
                      3. Support Sony A350 Raw file.
                      4. Support PANASONIC FZ18 Raw file.
                      5. Fix unsupported JPEG file of USB Camera.
                      6. Added Video Option (Repeat Mode...).
                      7. Fix some bug of play video file.
                      8. Support smi files for subtitle
                      9. Add loading disk icon when play a video.
                      10. Add Play Mode: When play a video, please press "MENU" and choose Play Mode to Play Single, Repeat Single, Play All or Repeat All.
                      11. USB Host function for USB flash drive (Transferring data directly from USB flash drive) **OA-0.8.2-B16 is a beta version and we are still working on and invite regular users to test out.We can’t promise all kinds of USB flash drive will work and will not cause VP8860 hang under this beta version.**

Service Center
                      Vosonic Technology Corp.
                      TEL/+886-3-5557745 ext .110/104/108
                      Mail : service@vosonic.com.tw.

Comment

Ik heb nog altijd de VP8360, ik heb hem al wel een paar keer moeten herstellen. De voedingsconnector breekt altijd af van de print.
                        En de USB connector heb ik er ook al ééns terug aangezet.

Ik ben er wel tevreden over, maar ik hoop dat ze dit bij de volgende generatie iets beter doen.

Ik zal hem één van de dagen nog ééns opengooien voor herstelling. (voedingsconnector terug solderen) want hij geeft weer slecht contact.

Ik gebruik hem normaal, dus begrijp niet goed hoe dat altijd loskomt.
                        Canon EOS 5D met 3KG glas
                        https://reisforum.net

Comment

Hallo daaro.
                          Maar hoe gaat dat dan in zijn werk om te uploaden?
                          Ik vind dus wel de "download" zelf op de Vosonic-website maar dan geeft ie een PDF-bestand weer met info hoe je moet uploaden.
                          Maar verder geraak ik niet.

Is het ook normaal, dat als ik de Vosonic(200GB) aan zet, dat dan enkele seconden "no disk" tevoorschijn komt ?
                          Ook als er een bv. CF-kaartje erin steek?

Alvast bedankt hé.

Comment

Deze link zou direct naar de download moeten gaan. Het bestand zet je op de drive (maakt niet uit waar) en dan navigeer je op de drive zelf naar het bestand en voer je het uit. Simpel eigenlijk.

Er komt bij mij ook een paar seconden 'no disk' op, is normaal, de harddisk is nog aan het opstarten, zal dus afhangen (naargelang merk/type) hoe snel je harddisk 'klaar' is.

@Fred: het is het eerste dat ik ervan hoor (afgebroken connectoren), zelf nooit last van gehad maar ik zie niet goed in hoe zoiets kan gebeuren als je op een normale manier de fiche erin steekt en de drive laat liggen om op te laden of aan een computer te verbinden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht

@Fred: het is het eerste dat ik ervan hoor (afgebroken connectoren), zelf nooit last van gehad maar ik zie niet goed in hoe zoiets kan gebeuren als je op een normale manier de fiche erin steekt en de drive laat liggen om op te laden of aan een computer te verbinden...
                              Ja, ik gebruik hem wel veel natuurlijk. en hij gaat altijd mee op reis in mijn rugzak.
                              Ik veronderstel dat de connector nog altijd hetzelfde is? (aan de buitenkant)
                              Canon EOS 5D met 3KG glas
                              https://reisforum.net

Comment

Working...
                              X