Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

    Weet iemand of er verschil is tussen Eneloop batterijen en deze van GP ReCyko.

    Is hier alleen sprake van een merkverschil ? Of is het ook een verschillende technologie ? Indien verschil, welke zijn dan de beste ?

  • #2
    Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

    Dezelfde technologie, ik gebruik hier al een tijdje Recyko's, en die werken perfect.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Dezelfde technologie, ik gebruik hier al een tijdje Recyko's, en die werken perfect.
      Bedankt Bart, ik dacht al zoiets, maar nu jij het zegt ben ik het zeker.

      Comment


      • #4
        Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

        Ik gebruik deze ook nog: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ccu%27s+getest , en die werken nog altijd prima. Vorige week heb ik die hier bij den Aldi nog zien liggen aan de kassa.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

          Ik heb beide.
          M'n broer gebruikt ze ook voor z'n radio en hij zegt dat de Eneloops ietsje meer power hebben (luider volume).
          Verder is het moeilijk om te zeggen of m'n recycle time sneller is bij eneloop of Recycko aangezien ik bijna altijd TTL schiet.

          Comment


          • #6
            Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            Ik heb beide.
            M'n broer gebruikt ze ook voor z'n radio en hij zegt dat de Eneloops ietsje meer power hebben (luider volume).
            ...
            Goed geprobeerd LOL!
            "Eneloop" is een technologie, geen batterijmerk. Gemakshalve worden "Sanyo" batterijen nogal een vereenzelvigd met "Eneloops" maar dat is trivia .. Bij mijn weten levert al deze technologie dezelfde spanning af. 't zal die 5 millivolt verschil niet zijn die al die power verhoging levert zeker?

            Comment


            • #7
              Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik gebruik deze ook nog: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ccu%27s+getest , en die werken nog altijd prima. Vorige week heb ik die hier bij den Aldi nog zien liggen aan de kassa.
              laat top die craft 2100mAh batterijen nooit langer dan een maand ongebruikt achter want dan beginnen ze te lekken en te roesten (zelfs in de verpakking ongeopend)

              Comment


              • #8
                Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

                Ik heb ook beide in gebruik.
                De Eneloops nog niet zo lang, ik heb deze nog niet volledig kunnen testen maar de Recyko's geven in ieder geval minder vermogen dan mijn "gewone" Nimh GP's.
                Je merkt het verschil pas als je veel vermogen vraagt zoals bij een Metz 45CL4 flitser.
                De oplaadtijd van de flitser is merkelijk trager bij de Recyco's.

                Comment


                • #9
                  Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

                  Oorspronkelijk geplaatst door MansonGT Bekijk bericht
                  laat top die craft 2100mAh batterijen nooit langer dan een maand ongebruikt achter want dan beginnen ze te lekken en te roesten (zelfs in de verpakking ongeopend)
                  Daar heb ik nog niets van gemerkt, ik heb hier verschillende setjes (ook AAA), en die liggen soms wel een paar maanden in de schuif zonder dat ze gebruikt worden.
                  Ik gebruik ze ook in toepassingen die zo wenig stroom verbuiken dat het soms wel een half jaar of langer duurt voor ik ze terug moet laden, en dan heb ik er ook nog geen gezien die sporen van roest vertoont.

                  Zijn ze misschien nat geworden, of heb je ze leeg weggelegd?
                  (Een lege zink-koolstof of alkalinebatterij kan lekken, maar bij een nikkel-metaalhydride accu is die kans heel erg klein.)

                  Als ze nog in een ongeopende verpakking zitten, dan ga je ze best omruilen bij den Aldi.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

                    Ik ga oplaadbare batterijen kopen voor mn flitser en het gaan die GP Recyko worden (te koop in Mediamarkt, die Eneloops niet).

                    Maar ik heb verstaan dat ik ook op zoek moet naar een deftige lader..
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

                      yup, eentje die elke cel apart kan laden, die niet te snel laadt en uiteraard, met automatische afslag volgens delta peak, niet met een timer.
                      allerbeste lader is de Maha c9000 (of van memorex de pro1 geniux)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

                        Eneloop batterijen en MAHA laders (Sanyo en Powerex materiaal) kan je ook online kopen via http://www.nkon.nl/.
                        Nikon D80

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Goed geprobeerd LOL!
                          Bij mijn weten levert al deze technologie dezelfde spanning af. 't zal die 5 millivolt verschil niet zijn die al die power verhoging levert zeker?
                          Dat is niet waar... het ene merk behoudt langer hun spanning dan de andere (andere curve/grafiek van spanningsverloop). Sommige merken ontladen (natuurlijke ontlading) ook minder snel dan andere ook al zijn ze allebei LSD batterijen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                            Dat is niet waar... het ene merk behoudt langer hun spanning dan de andere (andere curve/grafiek van spanningsverloop). Sommige merken ontladen (natuurlijke ontlading) ook minder snel dan andere ook al zijn ze allebei LSD batterijen.
                            Dan mag je zeker nooit alkalinebatterijen gebruiken, want die hebben een veel slechtere ontlaadcurve.
                            Kijk hier maar even naar de ontlaadcurve van een aantal verschillende AA-accu's en batterijen:


                            De ontlaadcurve van Eneloop en Recyko zijn bijna gelijk, net zoals elke nikkel-metaalhydride accu zakt de spanning in het begin snel naar zo'n 1,2V , pas als de accu zo goed als helemaal leeg is zakt de spanning heel snel verder.

                            Het verschil tussen een Recyko en een Eneloop zal je met gevoelige meetapparatuur wel kunnen vaststellen, maar een draagbare radio zal met eender welke accu even veel decibels geven (hier kan een decibelmeter misschien wel een verschil vaststellen, maar je zal het zelf toch niet horen).

                            Recyko en Eneloop accu's zijn allebei in staat een grote stroom te leveren, de inwendige weerstand is ongeveer gelijk.

                            Een goede accu met een grotere capaciteit zal net na het laden langer stroom blijven leveren, maar als je beide soorten pas een paar weken na het laden gebruikt, dan winnen de accu's met de low selfdischarge technologie waarschijnlijk van de gewone nikkel-metaalhydride accu's.

                            Heb je ze dagelijks nodig voor de maximale capaciteit, dan koop je degelijke accu's met de grootst mogelijke capaciteit (opgelet, sommige fabrikanten overdrijven flink met hun opgave van de capaciteit). Wil je zekerheid dat er nog stroom in de accu's zit op het ogenblik dat je ze werkelijk nodig hebt, dan gebruik je best de Eneloop of Recyko technologie.
                            Bij die accu's vermindert de bruikbare capaciteit ook veel minder snel, sommige "high power" AA accu's verliezen na een paar laadbeurten al een behoorlijk percentage van hun oorspronkelijke capaciteit.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verschil Eneloop batterijen en GP Recyko?

                              koop sowieso je batterijen bij www.nkon.nl en niet bij Mediamarkt, zal je een pak euro's schelen...
                              Tommy
                              My homepage : www.digitalviolence.be

                              Comment

                              Working...
                              X