Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tip om lensbeschermkap niet meer kwijt te raken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tip om lensbeschermkap niet meer kwijt te raken?

Hoe doen jullie dit? Ik ben de mijne constant kwijt... Steken dan meestal wel in broekzak, fototas, handschoenenkastje,...
    Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Re: Tip om lensbeschermkap niet meer kwijt te raken?

Zo'n elastiekje met een een dopje wat je op de dop plakt en het eleastiekje rond de lens. je wordt wel gek van het tikken.

Achterdop gaat gewoon op de lens die eraf komt, gewoon n-1 principe.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

-----
      Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 01:32.

Comment

@ Larah&bo
        Ik heb ook zo van die regeltjes voor mijn autosleutels, etc. het enige probleem is dat ik al jaren niet meer naar mezelf luister...

Comment

Ik steek die kap gewoon in de fototas...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

ben vorig jaar op verlof eens op stap gegaan met enkel fototoestel en dan het lensdopje en een geheugenkaart in m'n broekzak, op een bepaald moment wissel ik van geheugenkaart, bij thuiskomst blijkt er geen geheugenkaartje in m'n broekzak te zitten Ik met de auto en deels te voet hetzelfde parcours afgelegd dat ik die namiddag gedaan heb, geheugenkaart blijkt tijdens het snuiten van m'n neus samen met de zakdoek uit men broekzak gevallen te zijn.
            Resultaat: doosje waar geheugenkaart in zat lag in duizend stukken, geheugenkaartje nog volledig intact (steek kaartje steeds in het beschermende doosje!), boze moeder, boze vriendin vanwege mijn slordigheid, opgeluchte ik want foto's en kaartje is terecht, EN beseft dan vanaf toen ik ALLES direct in m'n fototas moet steken!
            Gewoon doen, gewoonte van maken!
            Een lensdopje kwijt raken is misschien nog niet zo erg, een geheugenkaart is al iets anders natuurlijk, maar toch, gewoon doen, er een gewoonte van maken.
            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
            BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
              Ik heb er jaren geleden een gewoonte van gemaakt ze steeds meteen in mijn LINKER BROEKzak te stoppen.
              ....en waarom NIET in je rechter broekzak ?
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                ....en waarom NIET in je rechter broekzak ?
                Ik ook altijd linker broekzak. In de rechter zit de zakdoek. Dus geen gevaar dat de lenskap eruitvalt als je je neus wilt snuiten.
                Een vol geheugenkaartje gaat altijd onmiddelijk in de fototas.

Comment

Mmmm mischien moet ik me wat beter organiseren ipv naar een fysisch hulpmiddel te zoeken... Damned dit wordt karaktertraining!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik steek die kap gewoon in de fototas...
                    Me to.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een fotojasje en routine, koppig volgehouden routine...
                      Alles op zijn vaste plaats, telkens weer. Portefeuille daar, sleutels daar, reservebatterijen daar, gsm daar, lensdop daar, plastiekzak daar, ...
                      In begin word je gewoon gek, maar op den duur wordt het... routine
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Een klein gaa
                        Last edited by Guest41; 27 november 2014, 20:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Een klein gaatje (0,5mm) boren in de rand op de zijkant (als er plaats is) en dan een van die niet rafelende zwarte touwtjes kopen en dat door het gaatje trekken. een paar dikke knoopjes aan de binnenkant. als je het goed "doet" komen die niet eens tegen de lens. de andere kant van het "touwtje" maak je vast waar je wil .. dit voor de DHZ'er .. de oplossing met de zelfklevende theter met evtl elastiekje aan de andere zijde is de elegantste oplossing met de minste kopzorgen denk ik ..
                          Om dan gek te worden van het gekletter of - wat nog irritanter is - om, als je je toestel naar beneden richt, de lensdop deels of gedeeltelijk voor je lensopening te zien bengelen... Bij natuurfotografie een moeilijke oplossing. En geef toe : het staat een beetje dwaas zo'n bengelend lensdopje aan je toestel, niet toch ?
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                            Ik heb er jaren geleden een gewoonte van gemaakt ze steeds meteen in mijn LINKER BROEKzak te stoppen.
                            dat is ook mijn regel, fototoestel rechts vasthouden
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

ndere heersers, and
                              Last edited by Guest41; 27 november 2014, 20:19.

Comment

Working...
                              X