Hoe doen jullie dit? Ik ben de mijne constant kwijt... Steken dan meestal wel in broekzak, fototas, handschoenenkastje,...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tip om lensbeschermkap niet meer kwijt te raken?
Collapse
X
-
Tip om lensbeschermkap niet meer kwijt te raken?
Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullariaLabels: Geen
-
-
Re: Tip om lensbeschermkap niet meer kwijt te raken?
Zo'n elastiekje met een een dopje wat je op de dop plakt en het eleastiekje rond de lens. je wordt wel gek van het tikken.
Achterdop gaat gewoon op de lens die eraf komt, gewoon n-1 principe.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
-
@ Larah&bo
Ik heb ook zo van die regeltjes voor mijn autosleutels, etc. het enige probleem is dat ik al jaren niet meer naar mezelf luister...Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria
Comment
-
Ik steek die kap gewoon in de fototas...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
ben vorig jaar op verlof eens op stap gegaan met enkel fototoestel en dan het lensdopje en een geheugenkaart in m'n broekzak, op een bepaald moment wissel ik van geheugenkaart, bij thuiskomst blijkt er geen geheugenkaartje in m'n broekzak te zitten Ik met de auto en deels te voet hetzelfde parcours afgelegd dat ik die namiddag gedaan heb, geheugenkaart blijkt tijdens het snuiten van m'n neus samen met de zakdoek uit men broekzak gevallen te zijn.
Resultaat: doosje waar geheugenkaart in zat lag in duizend stukken, geheugenkaartje nog volledig intact (steek kaartje steeds in het beschermende doosje!), boze moeder, boze vriendin vanwege mijn slordigheid, opgeluchte ik want foto's en kaartje is terecht, EN beseft dan vanaf toen ik ALLES direct in m'n fototas moet steken!
Gewoon doen, gewoonte van maken!
Een lensdopje kwijt raken is misschien nog niet zo erg, een geheugenkaart is al iets anders natuurlijk, maar toch, gewoon doen, er een gewoonte van maken.Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
BLOG
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk berichtIk heb er jaren geleden een gewoonte van gemaakt ze steeds meteen in mijn LINKER BROEKzak te stoppen.Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht....en waarom NIET in je rechter broekzak ?
Een vol geheugenkaartje gaat altijd onmiddelijk in de fototas.
Comment
-
Mmmm mischien moet ik me wat beter organiseren ipv naar een fysisch hulpmiddel te zoeken... Damned dit wordt karaktertraining!Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtIk steek die kap gewoon in de fototas...
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Een fotojasje en routine, koppig volgehouden routine...
Alles op zijn vaste plaats, telkens weer. Portefeuille daar, sleutels daar, reservebatterijen daar, gsm daar, lensdop daar, plastiekzak daar, ...
In begin word je gewoon gek, maar op den duur wordt het... routine
Greetz, Kariboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichtEen klein gaatje (0,5mm) boren in de rand op de zijkant (als er plaats is) en dan een van die niet rafelende zwarte touwtjes kopen en dat door het gaatje trekken. een paar dikke knoopjes aan de binnenkant. als je het goed "doet" komen die niet eens tegen de lens. de andere kant van het "touwtje" maak je vast waar je wil .. dit voor de DHZ'er .. de oplossing met de zelfklevende theter met evtl elastiekje aan de andere zijde is de elegantste oplossing met de minste kopzorgen denk ik ..
Greetz, Kariboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk berichtIk heb er jaren geleden een gewoonte van gemaakt ze steeds meteen in mijn LINKER BROEKzak te stoppen.mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
Comment
Comment