Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sunbounce en battery grip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sunbounce en battery grip

Hey,

Ik heb enkele vragen over de sunbounce en battery grip.

Allereerst over de Sunbounce. Ik ben van plan om een Sunbounce mini in het zilver te kopen. Ik zou die vooral willen gebruiken voor portretten tot aan het middel ongeveer. Neem ik dan beter de 60x90 of de 90x125?
    Verder vroeg ik mij af of je een grip head op elk statief kan gebruiken?
    En in hoe verre vinden jullie het nodig als beginner met zo'n scherm om gebruik te maken van het inflitsen op het doek? Klopt het dan ook als ik me niet vergis dat die flash bracket gewoon die buis is om je flits te verbinden met je scherm?

Ik zou met graag ook een battery grip aanbrengen. De discussie over het al dan niet nut hebben zou ik liever achterwege laten.
    Ik vond de Hähnel Powergrip Nikon D60 & D40(x) voor 80 euro op cameranu.nl. Ik vond ook de Ansmann Powergrip N-60 for Nikon D-60 voor 106 euro bij fotokonijnenberg. Is er een groot verschil tussen deze twee wat het prijsverschil in 40 euro zou verklaren?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen !

(Voor diegenen die me overlangs hielpen bij het kiezen van een objectief: het wordt de 50mm 1.4. thanks voor de hulp!)

Liefs xx
    I freeze beauty

Re: sunbounce en battery grip

zou voor de 90*125 sunbounce gaan.

grip is leuk om meer grip te hebben en de extra bediening voor portret stand.
    alhoewel dat die grip's voor d40/60 voor die extra ontspanknop gebruik maken van de draadloze remote sturing!
    wat het dan weer minder efficient maakt om snel te wisselen van landscape naar portrait houding.
    het prijsverschil zit het merk denk ik.
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

alhoewel dat die grip's voor d40/60 voor die extra ontspanknop gebruik maken van de draadloze remote sturing!
      wat het dan weer minder efficient maakt om snel te wisselen van landscape naar portrait houding.
      Aha ok. En heb jij er enig idee van of die griphead op alle statieven passen?

Zou het ook kunnen dat er bij die ene een batterij bij zit en bij die andere neit? of weet u dat ook niet?

alvast bedankt x
      I freeze beauty

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jasmina Bekijk bericht
        Aha ok. En heb jij er enig idee van of die griphead op alle statieven passen?

Zou het ook kunnen dat er bij die ene een batterij bij zit en bij die andere neit? of weet u dat ook niet?

alvast bedankt x
        geen idee
        nikon stuff

Comment

Er zijn hier toch wel mensen die kunnen antwoorden op mijn vragen van die Sunbounce of battery grip?

xxx
          I freeze beauty

Comment

.....
            Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:35.

Comment

Normaal gezien zitten bij Batterygrips nooit batterijen bijgeleverd.
              Bij de Ansmann blijkbaar wel.

De Ansmann bij Konijn is een beetje vreemd, ik denk dat dat de N-40 is (afbeelding + tekst) want op de site van Ansmann staat dat de N-60 wel een ontspanknop heeft.

Toch eerst maar eens navragen voor je iets besteld.

Indien je een batterygrip koopt is een verticale ontspanknop wel een vereiste (anders heeft die grip bijna geen nut.)

Op ebay voor 59 euro
              Last edited by zunoel; 31 januari 2010, 09:00.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Normaal gezien zitten bij Batterygrips nooit batterijen bijgeleverd.
                Bij de Ansmann blijkbaar wel.

De Ansmann bij Konijn is een beetje vreemd, ik denk dat dat de N-40 is (afbeelding + tekst) want op de site van Ansmann staat dat de N-60 wel een ontspanknop heeft.

Toch eerst maar eens navragen voor je iets besteld.

Indien je een batterygrip koopt is een verticale ontspanknop wel een vereiste (anders heeft die grip bijna geen nut.)

Op ebay voor 59 euro

Dus die N-60 zou dus ook perfect passen op mijn d40?
                xx
                I freeze beauty

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Indien je een batterygrip koopt is een verticale ontspanknop wel een vereiste (anders heeft die grip bijna geen nut.
                  En als er dan geen instelwieltje bijzit is dat ook het geval.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

Wat bedoel je dan met snel wisselen van landscape naar portraithouding? x
                    I freeze beauty

Comment

gewoon als je je camera 90° draait.

bij een dergelijke grip werkt die extra ontspanknop enkel via IR (als een afstandsbediening)
                      en moet je bijgevolg ook instellen op de camera, met als gevolg dat de gewone ontspanknop op de camera niet meer gebruikt kan worden zolang de camera zo ingesteld staat.
                      dus die grip's zijn vooral extra batterij capaciteit volgens mijn, daarom da ik er geen heb voor mijn d40

met mijn d90 is dat totaal geen probleem, grip communiceert met de body en zo kan ik de 2 door elkaar gebruiken.
                      nikon stuff

Comment

heb hier destijds mijn Grip voor de Olympus E510 gekocht en werkt voortreffelijk

Groetjes
                        Albert

Comment

Working...
                        X