Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sun Sniper draagriem

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Heb jij niet de ervaring dat je die "schouderstukken" van de Sniper regelmatig weer op je schouder moet schuiven?
    Thanks, Les voor je uitvoerige uitleg. Het zal wel lukken met die tas. Ik heb ze bij
    "Gezocht," gezet. Je weet maar nooit of iemand ze verkoopt vanwege te klein of zo.
    Mijn grip heb ik zo ook aan een prijsje weten te verkrijgen.
    En anders kan ik ze nog altijd bij Konijn bestellen. Daar kost ze het minst, denk ik.

    Wat betreft dat verschuiven van de Sniper. Daar heb ik helemaal geen last van. Is
    me zelfs niet opgevallen tot nog toe. Ik heb hem wel versteld tot hij voor mij op de
    juiste plaats hangt en verder: geen klagen van. Goede schouders, denk ik. Of wel
    iemand met slechte schouders.

    Comment


    • Re: Sun Sniper draagriem

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Heb jij niet de ervaring dat je die "schouderstukken" van de Sniper regelmatig weer op je schouder moet schuiven?
      Die ervaring heb ik ook maar vind het zeker niet storend....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • Re: Sun Sniper draagriem

        Nee, ik ook niet echt, net zoals ik af en toe mijn haar uit m'n ogen moet "vegen" (wel, vroeger toch, toen ik nog haar had )
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • Re: Sun Sniper draagriem

          Vandaag de Black Rapid Sport gekocht.
          Schouderstuk is in neopreen en voelt zachter aan.
          Er is geen kliksluiting aan de achterkant.
          Voorzien van twee stoppers op de riem.
          Voorzien van een bijkomend riempje voor onder de oksel, zo blijft het schouderstuk op zijn plaats.
          Kortom mijn volledige goesting.

          Tip die ik meekreeg: vooraleer op je toestel/statiefring te schroeven, eerst het rubber nat maken onder de kraan. Na het drogen zou deze dan muurvast zitten.
          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

          Comment


          • Re: Sun Sniper draagriem

            Muurvast?

            Bij mij moet het ding er wel regelmatig af, want dan vervang ik het door een plaatje (om camerabody, of statiefgondel van tele op een statief te bevestigen). Da's voor mijn part het grootste nadeel aan dit type van strap.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • Re: Sun Sniper draagriem

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Muurvast?

              Bij mij moet het ding er wel regelmatig af, want dan vervang ik het door een plaatje (om camerabody, of statiefgondel van tele op een statief te bevestigen). Da's voor mijn part het grootste nadeel aan dit type van strap.
              Even een tip herhalen die ik ergens gelezen heb en hier eerder al gepost heb (maar zelf niet gebruik want ik heb zo'n strap niet) :
              Je gebruikt zowel op je body als op je lenskragen vast gemonteerde statiefplaatjes en je monteert een bijkomende klem op de schroef van de draagriem.
              Toestel/lens wordt dan met de gemonteerde statiefplaat in de klem van de draagriem bevestigd.
              Wil je jouw toestel/lens op een statief monteren dan koppel je de statiefplaat los van de klem van de draagriem en je zet je toestel/lens gewoon nu met de statiefplaat op de klem van het statief.
              De bevestiging van de schroef van de draagriem op de bijkomende klem kun je net zo hard vastzetten als je wil (bvb. met Locktite), dat moet toch nooit meer los kunnen (als je andere lenzen of body's hebt zet je daar dezelfde plaatjes onder als deze die in de klem passen).
              Het idee kwam wel van iemand die Arca-Swiss style klemmen en platen gebruikte zoals Really Right Stuff.

              Ik vond het wel een brilliant idee. De enige bijkomende kost (voor statiefplaatgebruikers) is de extra klem om op de strap te monteren ...

              Voor wat het waard is ...
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

              Comment


              • Re: Sun Sniper draagriem

                Ik heb inderdaad die methode ook al eens beschreven gezien, maar ben toch niet van plan zo ver te gaan. Heb Arca-style camera/lensplaatjes, maar eigenlijk heb ik dat tussenstuk nog nergens aangeboden gezien. Misschien nog niet hard genoeg gezocht.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • Re: Sun Sniper draagriem

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Muurvast?

                  Bij mij moet het ding er wel regelmatig af, want dan vervang ik het door een plaatje (om camerabody, of statiefgondel van tele op een statief te bevestigen). Da's voor mijn part het grootste nadeel aan dit type van strap.
                  Is wat overdreven van mij. Ik bedoelde hiermee, dat het dan vaster zit (volgens de verkoper) dan indien je het niet zou hebben natgemaakt.

                  jaja, rubbertje eerst natmaken
                  Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                  Comment


                  • Re: Sun Sniper draagriem

                    Ik ben zelf van plan om wat zwaardere lenzen te gaan gebruiken (Canon 70-200 f/2.8 en Canon 100-400) en ben dus ook serieus aan het nadenken over een alternatief voor de gewone draagriemen. Ik heb een paar vragen, maar misschien eerst dit:

                    Heeft er iemand ervaring met het gebruik van deze draagriemen (Sun-Sniper, Black Rapid, ...) en het wisselen van lenzen? Bij lichte lenzen kan ik mij daar iets bij voorstellen, maar ik vraag me af hoe je dat snel en efficiënt kan doen als je bijvoorbeeld de 100-400 op de body wil vervangen door de nog zwaardere 70-200. Gezien het gewicht van deze lenzen t.o.v. de body zijn de lenzen logischerwijs aan de straps bevestigd en niet de camera-body.

                    Misschien nog een leukere situatie: Veranderen van de 70-200 (1490 g) naar m'n 17-85 (475 g).

                    Ik zou bij voorkeur altijd willen dat de camera of de camera/lenscombinatie niet alleen afhankelijk is van mijn handen voor de weerstand tegen de zwaartekracht, maar dat er altijd wel iets ook rond mijn lichaam hangt. Kortstonding - en praktisch - zonder kan ook nog wel door de beugel. Langere duur: geen optie.
                    Canon EOS50D, Canon EOS400D, Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM, Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR LD Aspherical (IF) Macro
                    ... en nog wat uit mijn analoge fotografiedagen.

                    Comment


                    • Re: Sun Sniper draagriem

                      Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                      Vandaag de Black Rapid Sport gekocht.
                      Schouderstuk is in neopreen en voelt zachter aan.
                      Er is geen kliksluiting aan de achterkant.
                      Voorzien van twee stoppers op de riem.
                      Voorzien van een bijkomend riempje voor onder de oksel, zo blijft het schouderstuk op zijn plaats.
                      Kortom mijn volledige goesting.

                      Tip die ik meekreeg: vooraleer op je toestel/statiefring te schroeven, eerst het rubber nat maken onder de kraan. Na het drogen zou deze dan muurvast zitten.
                      Ik ga volgende week eens naar Geel denk ik... En ik hoop dat ik de RS-7 en de RS-sport daar eens kan vergelijken. (als ze beide in voorraad hebben). Want één van die 2 gaat het worden denk ik.
                      Dat extra riempje onder de oksel, is dat erg nuttig? Kan je dat ook verwijderen? Bij de RS-7 kan je een apart riempje kopen (brad), als je dan de prijs bekijkt betaal je evenveel of zelfs meer dan voor de RS-sport.
                      De RS-sport kan je achteraan niet zomaar losklikken denk ik, dat is eerder een voordeel dan een nadeel vind ik. Je kan daardoor waarschijnlijk gaan extra zakjes voorzien, maar die heb ik ook niet nodig.
                      Zijn er voor de rest belangrijke verschillen tussen deze 2?
                      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                      Comment


                      • Re: Sun Sniper draagriem

                        Ik heb trouwens nog een vraag die misschien wel past in deze discussie (Ik heb ondertussen wel een nieuwe topic geopend hiervoor)

                        Als ik nu ga wandelen, heb ik meestal mijn fototas bij met alles erop en erin... Maar heel dikwijls gebruik ik alleen de camera en één extra lens. En sleep ik dus vele kilo's voor niks mee!
                        Voor een gewone zondagswandeling zou ik de rugzak willen thuislaten. Ik zou dan (vanaf volgende week) mijn camera bij hebben die aan m'n Blackrapid hangt. Maar ik zou één extra lens willen meepakken... En dus géén rugzak.
                        Welke oplossing kies ik dan best? Een lenstas? Er zijn zo van die dingen die je aan je broeksriem kan bevestigen... Maar als ik m'n 100-400 aan m'n broek hang, hangt m'n broek op m'n enkels denk ik, dat lijkt me niet erg handig.
                        Ik zoek een soort tas die ik over m'n schouder kan hangen, aan één kant de blackrapid, aan de andere kant een tas voor een extra lens... DIe tas zou dan zo groot moeten zijn dat de 100-400 erin pas, dan passen mijn andere lenzen er ook in. Eventueel kan ik de tas die bij de lens was bij de aankoop gebruiken... (canon LZ1324, blijkbaar dezelfde als die meegeleverd worden met de 70-200 modellen?)) Bovenaan is daar een klein riempje aan, maar of dat sterk genoeg is om het geheel te dragen? Dat ziet er redelijk 'kitscherig' uit... Ik zou niet willen dat mijn lenzen op de grond vallen...
                        Iemand een goede tip?
                        Last edited by fenix; 27 februari 2011, 16:36.
                        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                        Comment


                        • Re: Sun Sniper draagriem

                          Ik ben gisteren ook naar Geel geweest. Het is de sports versie geworden.
                          Het riempje onder de oksel is volgens mij hetzelfde als de brad. Je kan het er ook afhalen.
                          Flickr

                          Comment


                          • Re: Sun Sniper draagriem

                            Oorspronkelijk geplaatst door alverman Bekijk bericht
                            Ik ben gisteren ook naar Geel geweest. Het is de sports versie geworden.
                            Het riempje onder de oksel is volgens mij hetzelfde als de brad. Je kan het er ook afhalen.
                            Inderdaad. Het zit goed en het blijft zitten.
                            Vandaag praktisch een volledige dag rondgelopen met 7d en 100-400.
                            Schitterend.
                            Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                            Comment


                            • Re: Sun Sniper draagriem

                              Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                              Vandaag praktisch een volledige dag rondgelopen met 7d en 100-400.
                              Schitterend.
                              En een paraplu?

                              Hier heeft het vandaag maar één keer geregend... Man man man...
                              Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                              Comment


                              • Re: Sun Sniper draagriem

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Ik heb inderdaad die methode ook al eens beschreven gezien, maar ben toch niet van plan zo ver te gaan. Heb Arca-style camera/lensplaatjes, maar eigenlijk heb ik dat tussenstuk nog nergens aangeboden gezien. Misschien nog niet hard genoeg gezocht.
                                Een voorbeeld : deze http://reallyrightstuff.com/ProductD...-dual-mounting heeft schroefdraad waar je normaal gezien die schroef van de strap in zou moeten kunnen draaien (bekijk het onderaanzicht eens).
                                Bestaat ook in een versie met lever-release, maar daar zou ik in deze setup schrik van hebben omdat die wel eens ergens achter kan blijven haken en zo opengaan ...

                                Wellicht zijn er nog andere opties van andere merken.
                                .
                                Master the craft, and the art will follow.
                                Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                                http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                                Comment

                                Working...
                                X