Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studiolichthouder voor op statief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studiolichthouder voor op statief?

    Laatst heb ik met studiolicht (accu) op locatie geflitst en had ik deze geďnstalleerd met mijn gewone standaard licht statieven. Vermits de ondergrond niet egaal was, was het dikwijls moeilijk om deze toch ietwat stabiel te plaatsen. Nu vroeg ik mij af of er snelkoppelplaatjes (Arca Swiss) bestaan waarop je een studiolamp kan bevestigen zodat ik deze kan monteren op mijn statief. Heb al wat gegoogled maar vind zo niet meteen een oplossing. Heeft iemand hier een idee en eventueel ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie tips! Groetjes, Marchristan.

  • #2
    Re: Studiolichthouder voor op statief?

    Een lightning / super clamp (zie Manfrotto o.a.) die je op de middenzuil van een statief kunt bevestigen.
    Of aan een hekken, brugleuning, ...
    mg,
    Patric

    Comment


    • #3
      Re: Studiolichthouder voor op statief?

      Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
      Een lightning / super clamp (zie Manfrotto o.a.) die je op de middenzuil van een statief kunt bevestigen.
      Of aan een hekken, brugleuning, ...
      mg,
      Patric
      Bedankt Patric voor je tip. Dit kende ik nog niet en lijkt me ook wel heel handig. Heb ondertussen ook een andere oplossing doorgekregen. Een spigot met binnendraad waarop ik mijn snelkoppelplaatje kan monteren. Op deze manier kan ik mijn flits met het balhoofd van mijn statief richten.

      Groetjes, Marchristan.

      Comment


      • #4
        Re: Studiolichthouder voor op statief?

        Het probleem is dat je dan niet hoog genoeg kan gaan met uw gewoon statief.
        De flits moet veel hoger staan dan uw model.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment

        Working...
        X