Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studioflitsset 2x 420Ws, octagon softbox, beautydish

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studioflitsset 2x 420Ws, octagon softbox, beautydish

    wie kent dit setje (marktplaats):

    Ideale set voor portretfotografie:

    2x 420Ws flitskop:
    richtgetal: 64
    oplaadtijd: 2 seconden
    flitsduur: 1/1000-1/6000 seconde
    traploos regelbaar van 1/1 tot 1/8
    Kleutremperatuur: 5300-5600K
    instellamp: 150 Wat
    ingebouwde slavefunctie

    2x statief WT-806:
    hoogwaardig aluminium 3 delen, geveerd
    maximale hoogte: 2,56m
    minimale hoogte: 1.,09m
    gewicht: 2165g
    maximale bealstbaarheid: 6 Kg

    1x beautydish:
    doorsnee 50 cm

    1x octagon softbox:
    doorsnee 90 cm

    2x paraplu:
    1x zilver, doorsnee 84 cm
    1x goud, doorsnee 84 cm

    - Set is nieuw, wordt geleverd vanuit duitsland.
    - Prijs is inclusief verzendkosten, inclusief BTW
    - Levertijd ± 1 week na ontvangst per betaling
    - Garantie 2 jaar

    komt van een leverancier uit Roermond?!?!?.
    plaatje kan ik niet toevoegen, auteursrechtelijk beschermd.
    Het kost 499,- euro. Vind het niet duur maar vraag me af of het wat is.

    Groetjes,

  • #2
    Re: studioflitsset 2x 420Ws, octagon softbox, beautydish

    Dat is denk ik zo'n Walimex setje van Walser? Op zich is de kwaliteit er van niet echt slecht, maar je kunt het vermogen slechts tot 1/8 terugregelen en de lichtkleur is niet echt stabiel (ze zeggen zelf: 5300 tot 5600K). Je zult ze na terugregelen waarschijnlijk ook zelf moeten afflitsen. Het is wel super-goedkoop natuurlijk en dat zal wellicht ook te merken zijn aan de robuustheid van het zaakje.

    De statieven zijn, voor zover ik heb kunnen terugvinden, niet gedempd hetgeen niet bevordelijk is voor de levensduur van de flitsbuizen als je de boel halverwege een shoot op een andere hoogte wil zetten.

    Ergo, ik zou ze zeker niet ongezien kopen. Als je ze kunt vinden ergens, let dan ook vooral op zaken als de bevestiging van de koppen; dat is een zwak punt bij veel van die goedkope dingen. Persoonlijk denk ik dat je beter ietsje meer geld uit kunt geven aan bijvoorbeeld een LinkStar setje.

    Comment


    • #3
      Re: studioflitsset 2x 420Ws, octagon softbox, beautydish

      Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
      Ergo, ik zou ze zeker niet ongezien kopen. Als je ze kunt vinden ergens, let dan ook vooral op zaken als de bevestiging van de koppen; dat is een zwak punt bij veel van die goedkope dingen. Persoonlijk denk ik dat je beter ietsje meer geld uit kunt geven aan bijvoorbeeld een LinkStar setje.

      Linkstar heb ik idd ook gezien voor leuke prijsjes . What about Falcon Eyes?! of

      Comment


      • #4
        Re: studioflitsset 2x 420Ws, octagon softbox, beautydish

        Die vent koopt ze inderdaad rechtstreeks bij Walser in, set is dus nieuw ongebruikt etc.
        Het zijn zeker fijne sets om mee te beginnen, statieven zijn wel geveerd en accessoires zijn goed. Een kennis heeft deze set ook en is er erg tevreden mee. Ik zelf heb FE-300 en die gaan ook maar tot 1/8. Met een beetje een grote octo is dat trouwens klein genoeg, tot voor een paar maanden klaagde er niemand over, totdat opeens een aantal merken met 1/16 (nieuwe FE) en 1/32 Linkstar kwam.
        Wil je echt goedkoop uitzijn en gelijk genoeg accessoires wil hebben, is het een prima set om te kopen.
        Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

        Comment

        Working...
        X