Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief geschikt voor trektocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief geschikt voor trektocht

    hallo,

    ik ben op zoek naar een statief...mijn eerste. ik heb al heel wat gelezen op deze forums en wat er altijd uitkomt is dat een statief vooral een zeker gewicht moet hebben...hoe zwaarder hoe beter eigenlijk als ik het goed heb begrepen.

    Nu ik fotografeer graag en veel, maar het allerliefste zou ik m'n apparatuur meenemen op mijn trektochten. Ik ga jaarlijks wel een aantal weken achter elkaar stappen...vorige zomer zo 1400km afgelegd door heel spanje.

    Nu bij zo'n tochten is het juist belangrijk om zo weinig mogelijk gewicht bij te hebben...elke gram is er één die je moet meesleuren.

    dus, om een lang verhaal kort te maken, welk statief biedt zo het beste compromis tussen gewicht en stabiliteit? Ik zou het liefst eentje hebben dat onder de 1kg blijf.

    ik fotografeer met een minolta 5d en mijn zwaarste lens weegt 700gr (de 70-210mm beercan)

    alvast bedankt
    Get pleasure out of the simple things in life.
    Stand on an ant.

  • #2
    Re: Statief geschikt voor trektocht

    Ik heb een Manfrotto tafelstatiefje... kost niet veel (30 à 40 euro denk ik), weegt nog minder en het is vrij stabiel. Als je het ergens op kan zetten tenminste, voor landschappen is het te laag. Voor goede "echte" statieven onder de 1 kg kan je eens naar de kleinste carbon Gitzo's kijken met een klein RRS balhoofdje... kost wat maar "dan hebbie ook wat" .
    Succes ermee! Kris

    Comment


    • #3
      Re: Statief geschikt voor trektocht

      Je moet je gaan afvragen in hoeverre je dat statief echt nodig hebt. De suggestie van een klein tafelstatief of zelfs een beanbag is dan ook iets om te bekijken.

      Maar bij Manfrotto kun je een aantal kleine statieven met/zonder kop vinden die behoorlijk licht zijn en ook nog eens vrij compact kunnen worden opgevouwen.
      Bodies: Nikon D700, D200
      Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
      Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

      Comment

      Working...
      X