Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statief

Ik ben op zoek naar een statief voor mijn Nikon D5OO0.
    Budget 100 EUR.
    Iemand tips ? Prijs / kwaliteit.

Alvast bedankt !
    Nikon D5000

Re: Statief

Hallo,
    een statief koop je niet voor één jaar (tenzij je natuurlijk massa's euro's kan verspillen) en dus moet je over een langere periode denken.
    Wat wil je fotograferen, hoe vaak je statief gebruiken, met welke lenzen (denk dus na wat op je verlanglijstje staat), wil je er ver mee op stap of enkel dicht bij huis of auto?

Wat is belangrijk aan een statief:
    uw kijkhoogte, gewicht van statief + kop, welke lenzen, uw keuze tussen de verschillende types kop, hoe laag wil je kunnen werken, welk type snelkoppeling of gewoon inschroeven,enkel sluitertijden tusen 1/60 en 1 sec of ook heel lange in Bulb, panorama's, meevolgen snel beweegende onderwerpen met telelens,enz....

op dit forum kun je heel wat info vinden in tientallen topics over statieven.
    Er is dus een enorme bron aan invalshoeken, tips, ervaringen,enz...
    Dat is juist de sterkte van dit forum: open, kritisch,ervaringen delen, eigenzinnige invalshoeken,...

Dus eerst uw verwachtingen duidelijker omschrijven en dan krijg je heel wat info en reacties.
    Maar wees gewaarschuwd: € 100 voor een statief met kop zal je weinig kwaliteit bieden.

mvg

Franky

Comment

Zoals Franky zei: geen statief kopen van € 100. Weggegooid geld.
      Lees even onderstaand door.

Voor een ( degelijk ) statief en balhoofd zal je minstens ( mijn idee ) ongeveer € 350 à 400 moeten uitgeven.
      Heb je ook ( veel ) langer plezier aan.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Dank u voor jullie tips !
        Ik zal er eens goed over nadenken voor wat en waar ik zoal een statief zou gebruiken en terwijl nog een beetje sparen.

Thx
        Nikon D5000

Comment

Working...
        X