Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Screenprotector op fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Screenprotector op fototoestel

    Heeft er iemand ervaringen met lcd screenprotectors ? Positieve of negatieve ervaringen?
    Bedankt voor de mededeling

    Mvg
    Maurits

  • #2
    Re: Screenprotector op fototoestel

    Nooit een gehad. Nooit het gevoel gehad dat ik er eentje miste.
    Het kan natuurlijk helpen tegen krassen. Maar aangezien het achteraan je toestel is, bestaat er niet zoveel kans op stoten tegen of krassen op lcd.
    gr. Jan

    Comment


    • #3
      Re: Screenprotector op fototoestel

      Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
      Nooit een gehad. Nooit het gevoel gehad dat ik er eentje miste.
      Het kan natuurlijk helpen tegen krassen. Maar aangezien het achteraan je toestel is, bestaat er niet zoveel kans op stoten tegen of krassen op lcd.
      gr. Jan
      De achterkant is meer blootgesteld aan krassen dan de voorkant van je toestel.
      Als die rond je nek hangt te bengelen schuurt en tikt hij soms tegen knopen of ritsen van je jas of soms zelfs tegen riembeugels.
      Bij het in je tas stoppen schuurt het LCD scherm steeds tegen de zijkant van je tas enz....

      Op mijn D3 had ik vroeger een screenprotector van GGS (armored glas) welke de tands des tijds glansrijk en zonder krassen heeft doorstaan.
      Op een tweedehandse D1x die ik ooit kocht was zo een folie gekleefd en toen ik die er terug wou afhalen heb ik het beschermglas van de LCD er mee af getrokken

      Dus, als je een screenprotector wil, investeer dan in een gouden zoals GGS maar blijf weg van die kleef folies.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Screenprotector op fototoestel

        Op mijn 8 jaar oude en veel gebruikte D700 zit geen protector en bijna geen beschadigingen, nauwelijks zichtbaar bij uitgeschakeld display en onzichtbaar bij ingeschakeld display. Op een andere camera heb ik ooit eens 2 protectors gehad(boven en achter) en die zijn beide gebroken en een ellende op de resten eraf te krijgen, de lijm is dan sterker als het glas en de resten zijn vlijmscherp. Ook GGS.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Screenprotector op fototoestel

          Op mijn D7200 ook berschermglas van GGS. Super tevreden van.
          Betaalbaar via amazon.de

          Comment


          • #6
            Re: Screenprotector op fototoestel

            Al van in het begin van de digitale toestellen nog nooit geen screenprotector gehad op mijn Canon camera's
            Al die schermen zagen er na jaren nog als nieuw uit, geen enkel krasje of what so ever.
            En ik moet zeggen dat ik ondertussen al redelijk wat toestellen gehad heb, 350D, 50D, 7D, 5D i, 5D II, 7D II, 5D III, 1DMk IV, 1Dx, 1DxII en ik zal er nog wel enkele vergeten hebben.
            Ik moet er bij vermelden dat ik zeker niet zuinig ben op mijn toestellen, ik gebruik ze tussen de bossen, struiken, in het zand, in het gras, in de regen of in de sneeuw, aan het strand, dus eigenlijk overal zonder na te denken over het scherm
            Dus dat scherm van Canon is beregoed !

            Daarentegen,
            Heb me een drietal jaar geleden een Sony RX 100 III bijgekocht, knap toestel maar dat scherm is een miserie
            Van het fabriek uit ligt daar een hard plastic beschermlaag over, er komt lucht tussen scherm en plastic, tevens gaat de zwarte coating er ook nog eens af en er komen onmiddellijk krassen op
            Dus misschien had ik voor die Sony wel een protector moeten kopen ....

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 25 augustus 2017, 12:53.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Screenprotector op fototoestel

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              De achterkant is meer blootgesteld aan krassen dan de voorkant van je toestel.
              Als die rond je nek hangt te bengelen schuurt en tikt hij soms tegen knopen of ritsen van je jas of soms zelfs tegen riembeugels.
              Bij het in je tas stoppen schuurt het LCD scherm steeds tegen de zijkant van je tas enz....

              Op mijn D3 had ik vroeger een screenprotector van GGS (armored glas) welke de tands des tijds glansrijk en zonder krassen heeft doorstaan.
              Op een tweedehandse D1x die ik ooit kocht was zo een folie gekleefd en toen ik die er terug wou afhalen heb ik het beschermglas van de LCD er mee af getrokken

              Dus, als je een screenprotector wil, investeer dan in een gouden zoals GGS maar blijf weg van die kleef folies.
              Die folie die je er bijna niet af kreeg zal wel van de "vorige generatie" geweest zijn. Nu bestaan er folie's die niet echt kleven maar zich precies zelf tegen het LCD scherm "zuigen".
              Je kan ze zoveel afhalen als je wil, het kost geen enkele moeite.
              Heb mijn Sony RX10 III onmiddellijk van zo'n velletje voorzien, omdat ik het gelezen had van die problematiek van de Sony toestellen... alhoewel het nu ook reeds een tijdje van de baan zou moeten zijn bij Sony. Het fenomeen deed zich ook voor bij de Sonytoestellen van 'vroeger'.
              Allemaal van lezen hé, ik zie wel hoe het met mijn RX10 III gaat.

              Ik heb er dit op gekleefd en het is dan nog goedkoop ook.


              PS Op mijn Canon nooit een screenprotector geplaatst en was na jaren nog steeds als nieuw. Maar die kon je dan ook met het LCD scherm naar de body toe kantelen, zodat die automatisch beschermd was.
              Het scherm van de Sony RX10 III kan je wel kantelen maar niet met de glaskant tegen de body zodat die steeds onbeschermd is. Vandaar mijn extra bescherming nu.
              Last edited by Guest17; 25 augustus 2017, 15:18.

              Comment


              • #8
                Re: Screenprotector op fototoestel

                Ik heb ook nog nooit een screenprotector gehad op een van mijn camera's (vanaf de Canon300D tot en met de 1Dx), en ik heb nog nooit krassen gezien op het schermpje.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Screenprotector op fototoestel

                  Oorspronkelijk geplaatst door ZwieberNietStelen Bekijk bericht
                  Op mijn D7200 ook berschermglas van GGS. Super tevreden van.
                  Waar ben je precies tevreden van? Je hebt geen vergelijk zonder beschermer, je hebt er geen last van dat is alles.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Screenprotector op fototoestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Waar ben je precies tevreden van? Je hebt geen vergelijk zonder beschermer, je hebt er geen last van dat is alles.
                    Makkelijk aan te brengen, maakt scherm niet donkerder of onleesbaar, hardheid en krasgevoeligheid. Een mens kan van veel tevreden zijn.

                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Screenprotector op fototoestel

                      Heb er ook van ggs, zeer tevreden van.

                      Vroeger gebruikte ik die nooit maar op mijn laatste 1d3 en 5d3 zaten toch redelijk wat fijne krassen van tegen mijn broek en zo te schuren. Toen ik mijn fuji kocht had ik nog een cadeau bon over en dan maar zo'n ggs glazen ding gekocht omdat ik wist dat het toestel maar tijdelijk was. Zo te vreden van dat ik op mij d750 er ook eentje heb opzitten.
                      Of je het nodig hebt hangt van je zelf af. Ik gebruik mijn gerief in alle mogelijke omstandigheden en wil dit doen zonder me zorgen te maken over schade aan men scherm. Kras op body is niet erg maar op een scherm kan dit toch redelijk vervelend zijn.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment

                      Working...
                      X