Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuilhut(tentje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schuilhut(tentje)

    Wie gebruikt hier een zelfgemaakt schuiltentje (voor natuurfotografie) en is bereid hierover wat uitleg te geven ivm gebruikt materialen, afmetingen, vorm, werkwijze van maken en hoe gebruiken. Alle tips zijn welkom. Met de search vind ik niet direct een pasklaar antwoord. Alvast bedankt op voorhand voor de reacties.
    Grtz Fatje

    - EOS + EF -

  • #2
    Re: Schuilhut(tentje)

    Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
    Wie gebruikt hier een zelfgemaakt schuiltentje (voor natuurfotografie) en is bereid hierover wat uitleg te geven ivm gebruikt materialen, afmetingen, vorm, werkwijze van maken en hoe gebruiken. Alle tips zijn welkom. Met de search vind ik niet direct een pasklaar antwoord. Alvast bedankt op voorhand voor de reacties.




    en ik heb ook nog een tentje

    Comment


    • #3
      Re: Schuilhut(tentje)

      Gemakkelijk en zeer goedkoop.Neem een tuinparaplu,ga naar http://www.amerikaantje.be/ koop U een camouflagenet,gooi het er over,maak vast en voila.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Schuilhut(tentje)

        Ik heb lange tijd gewerkt met een constructie van 3 sjorbalken die in driepekkel aan mekaar gesjord waren. En daar over een camouflagedoek uit de stock americain. Werkt perfect maar is natuurlijk rampzalig op het vlak van mobiliteit.
        Ik heb nu een Ameristep Outhouse Blind uit Canada laten overkomen en da's pas luxe om mee te werken. 45$ aankoopprijs, 15$ verzending en 9 euro invoerrechten.
        Meer foto's op mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Schuilhut(tentje)

          Was ook eerst van plan om een vissersplu met camouflagenet te combineren. 't Mag dan nog eens een bui doen, je materiaal blijft toch lekker droog. Maar de aankoop van de plu en een voldoende grote camouflagenet (minimum 50€!) kwam duurder uit als een tentje zoals van Pendragon. En ik zag me eerlijk gezegd nog geen lange tocht doen met die plu en camouflagenet op mijnen bult. Daar nog nen teletoeter, statief en plooistoeltje bij en ge zult het wel weten zekers.. Dat tentje zit in een soort rugzak en je weet niet dat je het meehebt. Bovendien is dat de binnenkant zwart afgewerkt. Als je je een beetje donker kleed, mag je nog met de deur helemaal open zitten bij wijze van spreken.
          Mvg,
          Eric
          Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

          Comment


          • #6
            Re: Schuilhut(tentje)

            Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
            Ik heb lange tijd gewerkt met een constructie van 3 sjorbalken die in driepekkel aan mekaar gesjord waren. En daar over een camouflagedoek uit de stock americain. Werkt perfect maar is natuurlijk rampzalig op het vlak van mobiliteit.
            Ik heb nu een Ameristep Outhouse Blind uit Canada laten overkomen en da's pas luxe om mee te werken. 45$ aankoopprijs, 15$ verzending en 9 euro invoerrechten.
            Beste Pendragon
            Dit ziet er inderdaad zeer goed uit, maar waar heb je die besteld want op de gegeven link vind ik niet direct een mogelijkheid om te bestellen? "BTW" proficiat met je mooie natuurfoto's waarvan we hier regelmatig mogen genieten.
            Anders nog iemand suggesties? Weet iemand misschien ergens een plaats in België waar ze zo een zaken verkopen?
            Last edited by Fatje; 20 februari 2006, 16:16.
            Grtz Fatje

            - EOS + EF -

            Comment


            • #7
              Re: Schuilhut(tentje)

              Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
              Beste Pendragon
              Dit ziet er inderdaad zeer goed uit, maar waar heb je die besteld want op de gegeven link vind ik niet direct een mogelijkheid om te bestellen? "BTW" proficiat met je mooie natuurfoto's waarvan we hier regelmatig mogen genieten.
              Anders nog iemand suggesties? Weet iemand misschien ergens een plaats in België waar ze zo een zaken verkopen?
              Tik eens 'Ameristep outhouse' in op Ebay. Dan zie je genoeg verkopers van die tentjes in Amerika en Canada. Je moet natuurlijk wat geduld uitoefenen voor het geleverd wordt. En op voorhand vragen wat de verzendkosten zijn. Dat durft nogal verschillen.
              Maar toen ik zag dat speciaalzaken in België meer dan 250 euro vragen voor het zelfde tentje dan kon ik gerust 1 1/2 maand wachten .
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Schuilhut(tentje)

                Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                Ik heb lange tijd gewerkt met een constructie van 3 sjorbalken die in driepekkel aan mekaar gesjord waren. En daar over een camouflagedoek uit de stock americain. Werkt perfect maar is natuurlijk rampzalig op het vlak van mobiliteit.
                Ik heb nu een Ameristep Outhouse Blind uit Canada laten overkomen en da's pas luxe om mee te werken. 45$ aankoopprijs, 15$ verzending en 9 euro invoerrechten.
                Hey,

                Vind ge die outhouse niet te hoog? Ik was daar eerst ook sterk in geïnteresseerd, maar heb enkele reviews gelezen waarin stond dat die zo hoog was dat het mogelijk is bij verkeerde positie van de zon om een schaduw over uw te fotograferen object te krijgen. Daarom dacht ik eerder aan een Doghouse of een baby brickhouse... Liever zelfs die laatste aangezien de nog iets kleinere afmetingen, maar die weegt vrij veel EN zit in een enorm onhandige zak Dilemma's...

                groeten,
                Andries

                edit: ps. Welk camo patroon heb je gekozen?
                https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                Comment


                • #9
                  Re: Schuilhut(tentje)

                  Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                  Maar toen ik zag dat speciaalzaken in België meer dan 250 euro vragen voor het zelfde tentje dan kon ik gerust 1 1/2 maand wachten .
                  Kun je misschien zeggen waar die "speciaalzaken" zijn en of je daar die tentjes kunt bezichtigen?
                  Grtz Fatje

                  - EOS + EF -

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schuilhut(tentje)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
                    Kun je misschien zeggen waar die "speciaalzaken" zijn en of je daar die tentjes kunt bezichtigen?
                    Effe Googelen?

                    Hier is er eentje voor 179 euro
                    Meer foto's op mijn website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schuilhut(tentje)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes
                      Hey,

                      Vind ge die outhouse niet te hoog? Ik was daar eerst ook sterk in geïnteresseerd, maar heb enkele reviews gelezen waarin stond dat die zo hoog was dat het mogelijk is bij verkeerde positie van de zon om een schaduw over uw te fotograferen object te krijgen. Daarom dacht ik eerder aan een Doghouse of een baby brickhouse... Liever zelfs die laatste aangezien de nog iets kleinere afmetingen, maar die weegt vrij veel EN zit in een enorm onhandige zak Dilemma's...

                      groeten,
                      Andries

                      edit: ps. Welk camo patroon heb je gekozen?
                      Ik vind die hoogte zelf zeer interessant om af en toe eens recht te kunnen staan zonder de vogels weg te jagen. Zelfs met de rukwinden die we hier de laatste dagen hadden blijft het zeer goed staan, zelfs zonder de bijgeleverde stormkoorden.
                      Het tentje zit verstopt tussen bomen en struiken en zal dus geen schaduw afwerpen (als we nog eens zon krijgen). Camo-patroon = Tangle. Vind ik zeer goed.
                      Ik heb vooral op het gewicht gelet. Begin april reis ik naar Afrika om daar 11 dagen niks anders te doen dan natuurfotografie (vogels en macro's). En mijn tentje gaat mee (neen, niet voor de macro's ) dus iedere extra kilo kan ik missen.
                      Meer foto's op mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schuilhut(tentje)

                        Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                        Ik vind die hoogte zelf zeer interessant om af en toe eens recht te kunnen staan zonder de vogels weg te jagen. Zelfs met de rukwinden die we hier de laatste dagen hadden blijft het zeer goed staan, zelfs zonder de bijgeleverde stormkoorden.
                        Het tentje zit verstopt tussen bomen en struiken en zal dus geen schaduw afwerpen (als we nog eens zon krijgen). Camo-patroon = Tangle. Vind ik zeer goed.
                        Ik heb vooral op het gewicht gelet. Begin april reis ik naar Afrika om daar 11 dagen niks anders te doen dan natuurfotografie (vogels en macro's). En mijn tentje gaat mee (neen, niet voor de macro's ) dus iedere extra kilo kan ik missen.
                        ok, heel erg bedankt voor de reply en alvast veel succes met de trip naar afrika toegewenst!!

                        groeten,
                        Andries
                        https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schuilhut(tentje)

                          Ik heb de deze, er is wel geen dak op. Indien nodig span ik hier een zwart stuk plastiek op, maar dit gebeurt zelden omdat het soms ook voordelen heeft.

                          zeer snel opgezet en terug opgeplooid. 50 € In nederland te bestellen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schuilhut(tentje)

                            Oorspronkelijk geplaatst door servo
                            Ik heb de deze, er is wel geen dak op. Indien nodig span ik hier een zwart stuk plastiek op, maar dit gebeurt zelden omdat het soms ook voordelen heeft.

                            zeer snel opgezet en terug opgeplooid. 50 € In nederland te bestellen.

                            http://www.beesoutdoors.nl/bestel/Zi...lage/14009.htm
                            Dat ziet er niet slecht uit; twee vraagjes:
                            -zitten daar kijkgaten in?
                            -zijn die stormkoorden echt nodig om het tentje te laten rechtstaan?

                            Groeten,
                            Jeroen
                            http://www.jvermeulen.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schuilhut(tentje)

                              Lijkt me toch niet gemakkelijk 1vierk.meter en 1,48m hoog.Zit daar maar eens enkele uren in.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X