|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Denk maar eens aan:
Ik gebruik al jaren Linux en zal hier niet snel vanaf stappen. Mijn portie Windowsproblemen heb ik echt wel gehad, en eens je een degelijk OS als Linux draait gruwel je van in Windows te werken (en dat meen ik ). Het enige waar ik Windows nog voor gebruik is Photoshop, maar dit in een virtuele machine in Linux.Overstappen is dus de vraag niet, maar ik wil een schermcalibratie kunnen doen. En zolang hardwareonwikkelaars Linux negeren zal het dus behelpen blijven. Dus, iemand weet van dergelijke schermen? Of andere oplossingen voor calibratie...?
|
Indien calibratie belangrijk is voor je stel ik volgende voor:
|
|
|||||
|
Kan je niet aan de slag met een "XP live" cd ofzo
α 900 - Sigma AF 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG - Sigma AF 15 mm f/2.8 EX DG Fisheye - Sony 50 F1.4 - Sony 24-70mm F2.8 ZA SSM - Sony 70-400mm f/4-5.6 SSM G - HVL-F58AM - Gitzo GT3541XLS + G1378M Flickr____No place to be |
|
||||
|
Citaat:
Maar ik snap niet wat die hardware-calibratie inhoudt... Aangezien je er ook een Spyder voor nodig hebt, wat heeft dit scherm dan als hardware-calibratie ingebouwd? Is er geen oplossig waarbij je het scherm kan calibreren, volledig onafhankelijk van de pc? Als ik de specs lees heb je er precies nog altijd ofwel Windows of Mac voor nodig... En ja, I get your point, ze zijn niet goedkoop
|
Mja, dat is niet echt handig om zware programma's zoals Photoshop te draaien. Performance zal niet zo super zijn vrees ik.
|
Citaat:
Ik vrees dat ik je ook niet verder kan helpen! |
|
||||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Bizar, wij kochten bij de CG lijn van deze scherm toch altijd calibratieunits en het verschil was merkbaar hoor...
|
Citaat:
net zoals u met ik (amateur) fotograaf en een tevreden linux gebruiker :-) Een paar maanden terug had ik hetzelfde probleem als u. Ik heb trouwens ook een spyder! Na wat opzoeken vond ik dat het perfect mogelijk was om een scherm te calibreren onder linux. Het is helaas niet zo simpel als onder windows. Op mijn blog heb ik geprobeerd om een eenvoudige nederlandstalige handleiding te schrijven. http://macrofotograaf.blogspot.com/2...der-linux.html Gebruik zeker de nieuwste versie van argyll! http://www.argyllcms.com/downloadlinux.html Om je spyder te gebruiken is er eerst nog een extra stap nodig: http://www.argyllcms.com/doc/spyd2en.html Volg dus eerst de installatie stappen op mijn blog, daarna je spyder 2 instellen (als je een spyder 1 hebt moet je ergens een spyder 2 CD zoeken met de spyder 1 CD lukt het niet). En als je dat gedaan hebt volg je de stap voor stap handleiding op mijn blog (let hier ook op want ik heb mijn 2e scherm ipv mijn primaire scherm gekalibreerd, je moet dus "-d2" weglaten). Je hebt dan een fantastisch goed .icc profiel en dat kan je rustig inladen in xcalib EN in je fotobewerkingsprogramma (je moet beiden doen). Veel succes en je mag me ook rustig contacteren als je nog vragen hebt! groetjes PJ |
|
|||
|
Citaat:
In hoeverre dit werkt op een Linux toestel zou ik eens vragen aan Eizo zelf, die mensen zijn zeer hulpvaardig : http://www.eizo.be/eizo-service/contact.html Voor zover je laatste vereiste echter niet overtreden is .
|
|
||||
|
@hvr_oosterzele: in de specs van Eizo staat dat ofwel Mac of Windows vereist is, dus ik vrees dat die schermen me niet gaan verder helpen. Blijkbaar moeten die nog altijd gecalibreerd worden in software, maar helpen de schermen de calibratie wel met hardwarematige faciliteiten.
@Lysbertus: bedankt voor de tip, dit ga ik zeker eens verder onderzoeken. Lijkt me erg interessant, als ik het aan de praat krijg met een Spyder3
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Werkt 22inch/24 inch scherm op maximale resolutie eens verbonden met laptop? | PK | Accessoires | 6 | 6 augustus 2008 09:39 |
| TV scherm fotograferen met een digitaal toestel | Rudike | Ter Zake | 10 | 5 mei 2008 19:29 |
| Nieuwe D3 met 24-70 terug met de voeten op de grond. | demeyereg | Camera's | 46 | 15 december 2007 23:50 |
| sRGB, calibratie en WITBALANS | VANCAMPENHOUTDIRK | Fotobewerking | 4 | 15 juni 2005 20:45 |
| sony dsc70 en portable dvd speler met 7' scherm | markymark | Aangeboden | 0 | 5 november 2003 13:14 |
![]() |