Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sb910

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sb910

    De flits heeft van het ene moment op het andere de geest gegeven. Ik kan ze niet meer aanzetten. Batterijen werke in ander toestel. Totaal niets. Iemand ervaring met dit probleem?

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

  • #2
    Re: Sb910

    Misschien flitser vochtig geweest? kijk de contactjes in het batterij compartiment eens na. Zijn die schoon en niet groen uitgeslagen?

    Comment


    • #3
      Re: Sb910

      neen...ze zijn proper

      Comment


      • #4
        Re: Sb910

        Heb het eens gehad met een Metz flitser, definitief de geest gegeven.
        Herstellen was de moeite niet meer.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Sb910

          Stom, maar ik heb het al voorgehad... Ben je zeker dat een batterijtje niet omgedraaid is?

          Sent from my SM-G935F using Tapatalk
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

          Comment


          • #6
            Re: Sb910

            absoluut zeker...ik heb drie sets geprobeerd. Herlaadbare en niet-herlaadbare (nieuwe)

            Comment


            • #7
              Re: Sb910

              Als ik mijn flits een tijdje niet heb gebruikt, een SB700, dan moet ik de contactpunten in het batterij compartment altijd even reinigen met een droog wattenstaafje. Anders krijg ik hem dus ook niet opgezet.

              Misschien eens proberen. En als dat niet helpt, tja, dan zou hij wel eens de geest kunnen hebben gegeven. Ik hou ook altijd mijn hart vast tot die uiteindelijk, na enkele keren met dat staafje over alle punten te zijn gegaan, opnieuw aangaat.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment

              Working...
              X