Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectiescherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflectiescherm

    Dag,
    ik ben op zoek naar een reflectiescherm voor portret, voor sporadisch gebruik.
    Zowel binnen als buiten te gebruiken. Zou mijn enige extra lichtbron zijn. Ben niet van plan lampen etc. aan te schaffen.
    Wil het bv. kunnen gebruiken om wat extra op te lichten bij weinig zonnige momenten.
    Lees dat de meeste 5 in 1 schermen weinig extra aanbrengen, maar als ik de prijzen zie lopen die toch wel uiten (van 20 euro tot 150 en meer), dus misschien zitten er toch wel degelijke dingen tussen.
    Misschien is 2 of 3 in 1 wel voldoende?
    Vaak wordt aangegeven dat je minimum zo'n 70 cm diameter nodig hebt, (maar opplooibaar zou ik wel handig vinden) en dat zilver/wit de meest gebruikte combinatie is.
    Combinatie met diffuser en wit/zilver?


    Graag tips voor een de degelijk iets wat echt wat meerwaarde kan geven aan de foto, maar toch niet meer dan 70-80 euro kost?

    thanks!

  • #2
    Re: Reflectiescherm

    sunbounce staat gekend als een van de toppers binnen de reflectieschermen

    welke kleur moet je voor jezelf uitmaken

    als je iets compact wilt, dacht ik dat je moet gaan kijken naar de sunmover van sunbounce

    mss dat deze blog je al wat verder op weg kan helpen: leesvoer
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Reflectiescherm

      Dank je, deze link was één van de eerste die ik in mijn zoektocht tegenkwam.
      Op die foto's vind ik die met de Zebra wel mooi.
      Toevallig geen foto met de witte kant?

      Is toch behoorlijk prijzig vind ik : [URL="http://www.cameranu.nl/nl/studio-accessoires/reflectieschermen/california-sunbounce/sunbounce-sun-mover-zebra-white-32-inch-80-cm-/h3644_6613_156714/?utm_source=beslist&utm_medium=site&utm_campaign=a ffiliates"]
      Weet u of deze nog opgevouwen kan worden? 80cm diameter om mee te nemen is niet altijd zo evident ...

      Comment


      • #4
        Re: Reflectiescherm

        Ik bezit de reflectieschermen zelf niet.
        Het is een blog van d_oracle.

        Ik heb dit weekend wel de sunbounce mini zilver in actie gezien alsook de zebra maar deze laatste dan met een flits op en het pro formaat en de resultaten van deze laatste op het schermpje waren toch mooi voor een zonnig effect te geven.

        Het is dus een kwestie van smaak of je gaat gaan voor zebra, wit of zilver.
        Van de eigenaar van de gewone sunbounce zebra dit weekend heb ik wel begrepen dat je voor deze toch wel aardig wat licht nodig hebt om een effectieve reflectie te krijgen.
        Zelf heb ik vorig jaar eens geassisteerd met een sunbounce silver en op het juiste punt had je toch wel serieus wat reflectie, dit weekend met een zilveren mini was het toch wel goe mikken omdat het gewone aanwezige licht te reflecteren.

        Het is keuzes maken.
        Ik heb een 5-in-1 ooit gekocht en moet toegeven dat die gewoon niet gebruikt wordt.

        Je moet ook rekening houden dat als je voor de sunmover gaat, je telkens ook een extra persoon moet gaan meenemen om deze te bedienen. Dat is deels ook een van de redenen waarom ik eigenlijk mede mijn reflectie niet gebruik.
        Bij de mini of pro zou je nog kunnen overwegen om een statief met de bijhorende sunbounce-bevestigingskop te gaan gebruiken maar dan ga je al wel makkellijk naar een prijskaartje van 500 euro of meer natuurlijk.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Reflectiescherm

          die is wel degelijk op te vouwen, de foto van de witte kant staat er ook bij. De sunbounce is idd nogal prijzig, en als het toch maar voor sporadisch gebruik is kijk dan eens voor een setje online oa. hier en/of hier
          Vorige week hebben wij een shoot gedaan voor de school en hebben een zilverleurig antivriesscherm gebruikt dat je normaal voor je voorruit legt. Dat was 150x60 en kostte €5 .
          Last edited by RichKE; 20 november 2012, 09:58.
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #6
            Re: Reflectiescherm

            Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
            Weet u of deze nog opgevouwen kan worden? 80cm diameter om mee te nemen is niet altijd zo evident ...
            je kan ze perfect opvouwen tot een packetje van pakweg 30cm... click

            persoonlijk vind ik zilver de beste en meest inzetbare keuze bij de eerste reflector... Een tweede reflector zou zebra kunnen zijn...

            m'n voorkeur gaat naar de sunbounce mini als universeelst inzetbaar.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Reflectiescherm

              Het eventuele alter ego van de roemruchte maar onbestwiste Sunbounce zijn die van Lastolite.
              Daarin heb je de trigrip waarvan ik de middenste maat heb klik
              En de Skylight waarvan ik de 1x1 meter heb klik
              Ik ben zeer blijk met m'n Lastolite spullen.
              Zowel de colapsible backrounds, de softboxen als de difuser/reflexischermen.
              Daarbij komt nog dat ze voordeliger zijn in prijs.
              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

              Comment


              • #8
                Re: Reflectiescherm

                Kijk eens op fototools.be


                Ik heb er een scherm gekocht van 107cm. Prijs 38€. Dit is altijd het proberen waard.

                Comment


                • #9
                  Re: Reflectiescherm

                  Dank voor de vele tips.
                  Om wat te experimenteren kan zo'n zilverkleurig antivriesscherm wel al eens dienst doen . Had daar ooit al van gehoord, maar was dat totaal uit het oog verloren.

                  Kan ik, behalve op de link van #2 nog ergens voorbeeldfoto's zien van diverse kleuren reflectieschermen?
                  Die grote sunbounce schermen zijn (nog ?) niet aan mij besteed, misschien zo'n sunmover of lasolite trigrip? Ik heb gelukkig een bereidwillige vriend en lieve dochter die dit soort dingen wel willen vasthouden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflectiescherm

                    Niet te onderschatten is de waarde van een diffuus scherm, zoals je die kan vinden bij de 1 in 5 schermen !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflectiescherm

                      heb dus even een optelsom gemaakt van de tips hierboven, en dan de "gemeenschappelijke deler" gezocht:
                      het is een Lastolite trigrip 8 in 1, 75 cm geworden: diffusor + 4 dubbelzijdige hoezen.
                      voor mij speelde oa. het feit dat je deze makkelijker met 1 hand kan vasthouden, diffusor als basis lijkt me ook wel interessant.
                      Ietsje duurder dan wat ik gebudgeteerd had, 95 euro, maar hopelijk de juiste keuze

                      http://www.artencraft.be/nl/lastolite-tri-flip-kit-8-in-1---75-cm-48729
                      [/URL]
                      http://www.lastoliteschoolofphotogra...rip-8-in-1-kit
                      Last edited by bejo; 1 december 2012, 21:33.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflectiescherm

                        Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
                        het is een Lastolite trigrip 8 in 1, 75 cm geworden: diffusor + 4 dubbelzijdige hoezen.
                        ben niet overtuigd dat dit een goede keuze is... de lastolite trigrips zijn goede reflectors omdat ze net zoals de sunbounce reflectors een goed opgespannen doek hebben... de lastolite trip grip met hoes heeft dat niet... die hoezen liggen er maar losjes op... dus onnauwkeuriger!
                        misschien iets beter als een ronde 5 in 1, doch zeker niet zo goed als een sunmover of een lastolite tripgrip puur.
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment

                        Working...
                        X