Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pro remote control

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pro remote control

Ik heb een draadloze afstandbediening gekocht voor mijn Nikon D200 en D700.
    Helaas kan ik uit de "uitgebreide" instructie in de vele talen (ook Nederlands trouwens) niet opmaken hoe ik deze remote control in werking moet zetten. Er staat alleen bij wat je NIET moet doen (oververhitting etc) maar niet hoe je hem aan de praat krijgt.
    Er zitten 4 cijferige codeschakelaartjes op de zender en ontvanger die door een laag plastic zijn afgeschernd. Wie kan mij helpen het ding aan de praat te krijgen.
    Alvast bedankt.

Re: Pro remote control

Fotootje misschien?
    Ik heb ook zoiets gehad: batterijen erin, schakelaartjes gelijk, plug erin, één van de twee aanzetten(de andere had geen knopje) en indrukken->klik.
    Voor B was het twee maal drukken voor open en dicht.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Uiteraard heb ik ook batterijen erin gedaan maar doet nog steeds niets . Moet soms het bescherm folie op de 4 cijferige code schakelaar eraf gehaalt worden (lijkt mij niet)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pvfoto Bekijk bericht
        Uiteraard heb ik ook batterijen erin gedaan maar doet nog steeds niets . Moet soms het bescherm folie op de 4 cijferige code schakelaar eraf gehaalt worden (lijkt mij niet)
        De lampjes doen het wel maar de shutter gaat niet open en/of dicht.

Comment

moet je niet in één van die ontvangers een kabeltje steken en dit inpluggen rechts bovenaan je toestel.
          Mijn flashtriggers werken op die manier ook omgekeerd als draadloze afstandsbediening.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            moet je niet in één van die ontvangers een kabeltje steken en dit inpluggen rechts bovenaan je toestel.
            Mijn flashtriggers werken op die manier ook omgekeerd als draadloze afstandsbediening.
            Er zit een vast kabeltje aan de ontvanger en uiteraard heb ik deze aangesloten om mijn camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pvfoto Bekijk bericht
              Er zit een vast kabeltje aan de ontvanger en uiteraard heb ik deze aangesloten om mijn camera.
              bij dergelijke problemen is heel dikwijls 't kabeltje kapot... beweeg er eens mee terwijl je de knop in duwt....
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

is er een lichtje op je reciever als je op de trigger duwt
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Lamjes op beide werken: iets kapot of de stekker er niet goed in.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    is er een lichtje op je reciever als je op de trigger duwt
                    OP de reciever is geen lichtje wel aan de voorkant. Als je op de afst bediening drukt, brand een groen lichtje en als je door drukt wordt het rood. Normaal gesproken zou dan de shutter moeten openen/sluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Lamjes op beide werken: iets kapot of de stekker er niet goed in.
                      Vaster kan ik de stekker er niet indrukken (lees ook reactie op quote bij DEVID)

Comment

Probeer het eens met een andere lens. Als de lens niet kan scherpstellen zal de sluiter niet werken. Er is geen wijziging van de instellingen op de afstandsbediening nodig.

Comment

Dan hoor je in ieder geval de lens wel bewegen als die niet kan scherpstellen en je ziet ook je topdisplay aktief worden.

Comment

Na telefonisch contact te hebben gehad met Digital Warehouse (daar had ik deze gekocht) mocht ik het apparaat terug zenden. Binnen één week had ik een nieuw exemplaar en deze functioneert wél. Toch bedankt voor alle raadgevingen maar hij bleek toch defect te zijn. Ook een pluim aan Digital Warehous voor de goede service.

Comment

Working...
                            X