Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

polijst pasta

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • polijst pasta

    Hi

    Volgens ik mij herinner zou er een polijst pasta bestaan om bvb gsm schermen, maar dus ook lcd schermen van compactjes lichtjes te polijsten om al zo de krassen te verminderen .

    Iemand een idee waar ik daarvoor moet zijn?

    Alvast hartelijk dank!
    een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

  • #2
    Re: polijst pasta

    Uit de trukendoos: gebruik witte tandpasta. Kost bijna niets en werkt evengoed. Witte tandpasta heeft ook een polijstmiddel om de tanden te laten blinken
    Natuurlijk niet gebruiken om lenzen te "kuisen" , maar voor alle soorten plexiglas werkt dit wondergoed (zelf gebruik ik niets anders voor m'n GSM schermpje).
    Een drupje puur op een papieren zakdoekje en poetsen maar
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

    Comment


    • #3
      Re: polijst pasta

      Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
      Natuurlijk niet gebruiken om lenzen te "kuisen" , maar voor alle soorten plexiglas werkt dit wondergoed (zelf gebruik ik niets anders voor m'n GSM schermpje).
      Dit kan ik zeker bijtreden. Het is zelfs zeer bruikbaar voor spiegels en glas (zoals een glazen tafelblad)!

      Comment


      • #4
        Re: polijst pasta

        Thx voor de reactie, even geprobeerd op een oude gsm, maar ik heb colgate met blauwegel gebruikt, wellicht moet het gewone witte pasta zijn? Met die colgate maar een zeer matige effect ...
        een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

        Comment


        • #5
          Re: polijst pasta

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
          Thx voor de reactie, even geprobeerd op een oude gsm, maar ik heb colgate met blauwegel gebruikt, wellicht moet het gewone witte pasta zijn? Met die colgate maar een zeer matige effect ...
          Inderdaad: met gel lukt het niet; bevat geen polijstmiddel
          Het moet spierwitte tandpasta zijn.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

          Comment


          • #6
            Re: polijst pasta

            Er is een goed middeltje ...

            Opgelet, het is goed om plastiek en plexi mee te doen, dus wel het plastiek voor een cameradisplay maar niet een TFT-computerscherm want daar is geen beschermplastiek voor gezet ...

            Ga eens bij een winkel als RAD binnen en koop polijstmiddel om visieren van hemlen te polijsten, dit zijn produkten die specifiek gemaakt zijn om iets dergelijk te doen.

            Wax and paint restoring for motorcycles online shop. Lowest Price Guarantee ✓ Fast delivery ✓ Safe payment ✓ 30-day return policy ✓ All major brands and now many promos!


            Opletten, ze verkopen er gelijkaardige voor carrosserie, dus niet vergissen hé want ze gelijken nogal opeen wat beschrijving betreft.

            Mvg
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: polijst pasta

              Je kunt een goede cleaner gebruiken welke ze gebruiken om een auto mee te poetsen. Dat gebruik ik regelmatig om beschadigde dvd's en cd's te redden.
              een alternatief kan zijn Brasso koperpoets


              succes

              alex
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

              Comment


              • #8
                Re: polijst pasta

                Ja, zo'n spul uit een cd/dvd repair kit werkt ook.

                Maar in ieder geval, verwacht geen wonderen, je maakt er geen nieuw scherm mee
                SKurt.be
                www.SKurt.be

                Comment


                • #9
                  Re: polijst pasta

                  En nog één uit de oude doos:
                  nonkel-horlogemaker-zaliger gebruikte voor grotere krassen op uurwerkglas, het "aanwrijfdeeltje" van een stekjesdoos. Da's eigenlijk schuurpapier met uiterst fijne korrel!

                  Dré

                  Comment


                  • #10
                    Re: polijst pasta

                    Parijs-Rood

                    Dit is het fijnste schuurmiddel en het wordt ook gebruikt om lenzen, telescoopspiegels mee te polieren.
                    een beetje op de kras(sen), veel water en dan met een watten wrijven ...
                    Zo heb ik indertijd mijn telescoopspiegel van 18 cm opgepolieerd met Parijs-rrod, en een matje van bitumen (die ik zonder dat iemand het zag, s' avonds van tussen de betonplaten op straat uit kerfde) en heel, heel veel water. Leuk was, dat je zelfs niet mocht duwen, alleen maar het matje (die op de spiegelplaat van de te polieren spiegel werd gegoten) weg en weer schuiven in W-vorm ...
                    (Kenners begrijpen me hier vast en zeker wel)
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: polijst pasta

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten
                      En nog één uit de oude doos:
                      nonkel-horlogemaker-zaliger gebruikte voor grotere krassen op uurwerkglas, het "aanwrijfdeeltje" van een stekjesdoos. Da's eigenlijk schuurpapier met uiterst fijne korrel!

                      Dré
                      Dit weet ik niet want buiten fosfor zullen daar nog wel andere zaken in zitten, die misschien goed of slecht zijn voor de zaak. Veel mensen denken dat de fosfor in de licifer zit maar in het strijkvlak zit die ook. We speelden daar vroeger mee door het strijkpapiertje op een muntstuk te verbranden. De verbrandingsdampen sublimeren dan op het muntstuk en het bruine soort roet, kon je dan met duim en wijsvinger afwrijven en dat gaf licht in het donker

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: polijst pasta

                        Op zo'n toestel zou ik het toch gewoon houden bij produkten die speciaal voor dit doel zijn gemaakt zelle ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: polijst pasta

                          t is mijn Ixusje 65 die in mijn broekzak zat te frotten tegen zijn eigen riempje met lelijke krassen op het scherm tot gevolg
                          een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                          Comment

                          Working...
                          X