Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

polarisatiefilter en zonnekapprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• polarisatiefilter en zonnekapprobleem

Ik heb momenteel een Nikkor 18-200 VR met een Nikon circulaire polarisatiefilter, diameter 72 mm. Ik heb onlangs een Nikkor 17-55 mm f2.8 aangeschaft en moet nu een nieuwe polafilter kopen omdat deze lens een diameter van 77 mm heeft.
    Mijn ouwe pola is redelijk grof zodat bij gebruik ervan noch de lensdop, noch de zonnekap nog passen. Is dat altijd zo ? Of bestaan er polafilters die dat probleem niet geven ?
    Kunnen jullie mij een goede polarisatiefilter aanraden voor op de 17-55 mm f2.8 (zonder dat ik mij een nieuwe zonnekap moet kopen). Op een kwaliteitslens hoort een kwaliteitspola...dus het mag wat kosten.
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Re: polarisatiefilter en zonnekapprobleem

heb ik ook, evenals veel mensen naar ik vermoed. Kwalitatief heel goed, alleen betaal je er hier in België redelijk veel voor.
    Bestellen in HongKong scheelt enorm, en over een weekje is hij thuis geleverd.

Comment

en past de zonnekap met deze nog of niet ?

Comment

Ik heb deze en ben er heel tevreden van.

Hier zie je een voorbeeld waar de filter is gebruikt:
        Nog eentje van deze zomer... De foto zondigt tegen de gouden regel van de gulden snede, maar ik vind hem zo best in evenwicht. Is het wat? ... ...

Geen vignettering, slim, en originele lenskap +zonnekap passen

O.a. hier te koop voor 79 Eur:

Comment

Da's zelfs stukken goedkoper dan mijn Nikon pola en die is alles behalve 'slim'. Die slimline van B+W kost o.a. ook veel meer. Waar zit hem dat prijsverschil ? En is slim MC of Käsemann slim MRC zoveel meer waard ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
            Da's zelfs stukken goedkoper dan mijn Nikon pola en die is alles behalve 'slim'. Die slimline van B+W kost o.a. ook veel meer. Waar zit hem dat prijsverschil ? En is slim MC of Käsemann slim MRC zoveel meer waard ?
            Die Hoya is gewoon vrij "goedkoop" bij geheugenkaart.
            Op foto ga je nauwelijks verschil zien tussen deze en B+W.
            Het verschil zit hem in de afwerking, maar die Hoya is meer dan goed genoeg.

Ik denk trouwens dat die HOYA de enige slimline polarisatiefilter is waar de originele zonnekap en lensdop op passen.

Comment

http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=2828 .....is dat dezelfde Hoya als bij geheugenkaart ???? Deze kost 214 € !!! en bij geheugenkaart 79 €. Is de prijs bij geheugenkaart wel juist ? Heeft iemand deze pola al aan die prijs daar gekocht ? Welk addertje schuilt achter zo'n gigantisch prijsverschil ?
              Als mijn lensdop en zonnekap met deze past zou'k hem wel graag kopen aan 79 €

Comment

http://www.digitalstreet.nl/product_...oducts_id=2828 .....is dat dezelfde Hoya als bij geheugenkaart ???? Deze kost 214 € !!! en bij geheugenkaart 79 €. Is de prijs bij geheugenkaart wel juist ? Heeft iemand deze pola al aan die prijs daar gekocht ? Welk addertje schuilt achter zo'n gigantisch prijsverschil ?
                Als mijn lensdop en zonnekap met deze past zou'k hem wel graag kopen aan 79 €
                Neen, dat is een andere.
                Die hebben ze ook bij geheugenkaart:

Die Pro1 D is beter, speciaal gemaakt voor digitale camera's. Die andere is ook geen slimline denk ik. Verder: ik heb geen connecties met geheugenkaart hoor. Ik weet alleen dat ze daar goedkoper zijn als ergens anders.

En ja, ik heb hem daar aan die prijs gekocht.

Comment

ja, dan ga'k niet langer twijfelen. 'k ga hem ook bestellen. Bedankt voor de info

Comment

ja, dan ga'k niet langer twijfelen. 'k ga hem ook bestellen. Bedankt voor de info
                    Goed idee

Laat ons achteraf het resultaat eens zien he

Comment

bestel die gewoon bij hvstar dan kost dezelfde een pak minder

Comment

te laat....heb em al besteld bij geheugenkaart

Comment

Stoeme vraag, wat is de betekenis van de SLIM line?
                          Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
                            Stoeme vraag, wat is de betekenis van de SLIM line?
                            Slimline filters hebben een smallere rand dan normale filters, dit om vignettering te vermijden. Nadeel is dan wel dat je de lenskap er nog nauwelijks kan opklikken.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                              Nadeel is dan wel dat je de lenskap er nog nauwelijks kan opklikken.
                              Nauwelijks ? Bij mijn Nikon polafilter gaat de lensdop er in elk geval helemaal niet meer op dat is geen slimline, integendeel dat is een heel bulky geval met een zeer brede rand van 8 mm en 12 mm diep waar ook mijn zonnekap niet meer over kan. Ik zou eerder denken dat dat bij de slimline minder problemen zou geven ?

Comment

Working...
                              X