Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paar vraagjes omtrent accessoires

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paar vraagjes omtrent accessoires

    Over een tweetal weken vertrek ik voor drie weken naar Tobago en Trinidad. Hier ben ik ook van plan het een en ander te gaan fotograferen. Sinds kort heb ik een Nikon D50 met een Sigma 18-50/F3.5-5.6. Later wil ik wel een betere kopen, maar op dit moment red ik dit financieel niet, en ben ik redelijk tevreden over deze lens.
    Ik wil een dezer dagen een nieuwe lens kopen. De Sigma 70-300 APO macro. Dit is voor vogels en ander klein grut.

    Nu heb ik een aantal vraagjes. Allereerst zat ik te denken aan een polarisatiefilter te kopen. Dit een eiland is met veel zee en strand, waardoor de foto's nog mooier worden. Welke raden jullie mij aan om te kopen? Ik heb een redelijk beperkt budget op het moment, dus het liefst niet een al te duren. Deze zou ik dan op mijn Sigma 18-50 willen zetten. Ik zat te denken aan deze: http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/...rc_Slim_58_mm/ . Of ga ik toch liever voor B+W? Zoals deze http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/...rc_Slim_58_mm/ (allemaal bij de zelfde winkel, maar het is even als voorbeeld)?

    Als tweede vroeg ik mij af of er in de Orion Trekker van Lowe pro een D50 met Sigma 70-300 en de Sigma 18-50 past. Verder zal hier niet veel bij komen. Voor dit moment is hij groot genoeg plus ik vind het handig dat de lenzen en dergelijk onderin zitten--> diefstal. Of raden jullie toch meer de Mini Trekker aan? Deze vind ik persoonlijk wat minder omdat je hem helemaal moet open maken en dan alles open en bloot ligt. Bij de Orion kan je het er zeg maar makkelijker uit halen.

    Als laatste vraag vroeg ik mij af wat jullie aanraden: een geheugenkaartje van 2 gig, of 2x 1 gig. Maakt dit veel uit voor de snelheid (als het kaartje heel vol zit dat alles langzamer gaat)? Of valt dit allemaal wel mee? Ik zat zelf te kijken naar kaartjes van het merk Transcend. Deze zijn 150x, dus lekker snel. Of heb ik dat helemaal niet nodig (danwel: het kaartje is sneller dan mijn camera aan kan).
    Thanks voor alle hulp,
    Jesse

  • #2
    Re: Paar vraagjes omtrent accessoires

    Niemand die me zou kunnen helpen? Ik zou graag morgen het een en ander willen kopen namelijk...
    Thanks,
    Jesse

    Comment


    • #3
      Re: Paar vraagjes omtrent accessoires

      Polarisatiefilter: nog niet gebruikt..

      Zak: ik heb een Mini Trekker en soms is het idd vervelend dat hij volledig open moet, wanneer je iets nodig hebt.. Een heuptas is op dit vlak wel handiger..

      Geheugenkaartje: neem twee keer één gb, zo als ééntje kapot geraakt, heb je nog een backup.. Ze worden volgens mij niet trager, als ze bijna vol zitten..

      grtz
      Mijn werkjes

      Comment


      • #4
        Re: Paar vraagjes omtrent accessoires

        Polarisatiefilter: B&W en kijk of je verloopringen kan kopen zodat je ze op beide lenzen kan gebruiken.

        Ik zou een grote kaart kopen: 2 redenen: kapot gaan(behalve als je ze mee wast) nooit van gehoord, waarschijnlijk kun je daar ook kaarten kopen en dat een kaart kwijtraakt om wat voor reden ook lijkt mij groter dan kapot gaan.

        Maar denk ook eens aan een imagetank, ik heb meestal één kaart in RAW per dag nodig.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Paar vraagjes omtrent accessoires

          Thanks voor de reacties. Ik ga morgen even kijken hoe en wat en of ik mijn body met 70-300 erop in de Orion krijg. Mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik voor de Mini Trekker.

          Ik denk dat ik gewoon voor 1 2gig kaartje ga. Ik denk dat dit wel genoeg zal wezen, en ik heb ook nog de beschikking over een computer, dus ik kan ze daar eventueel ook op zetten.

          Is het zo'n groot verschil dan tussen Hoya en B+W? Want hier bij zo'n winkel bij mij in de buurt verkopen ze alleen maar Hoya, en hier wil ik ook mijn lens gaan kopen.

          Thanks,
          Jesse

          Comment

          Working...
          X