Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een reisstatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar een reisstatief

    Ik ben nog steeds op zoek naar een goed reisstatief ter vervanging van m'n Velbon P-Maxi waarbij:

    - ik m'n eigen balhoofd kan gebruiken (Markins M10)
    - compact kan worden ingeklapt
    - licht van gewicht

    M'n huidige Velbon CF-640 van 1.5 kilo vind ik te zwaar en "lomp" om mee te nemen op reis. Bij m'n zoektocht langs de diverse forums en andere sites op internet kom ik een aantal mogelijke kandidaten tegen (vooral Gitzo, Manfrotto en Velbon) maar de meeste zijn of erg duur (Gitzo carbon), of relatief zwaar (Manfrotto) of niet erg compact.

    Mijn interesse gaat nu uit naar de volgende statieven:

    - Gitzo G1097/98 (basalt)
    - Velbon Sherpa Pro CF-435 (carbon)

    Deze zitten allemaal onder of rond een kilo qua gewicht, kunnen zo'n 2-3 kilo dragen en klappen in tot rond de 42 centimeter.

    Verder ben ik ook nog de Benro C-058n6 tegengekomen, maar ik lees veel tegenstrijdige berichten over het merk en kan dus niet zeggen of ik deze nu wel of niet moet overwegen. Qua specificaties heeft de Benro het nadeel dat de ingeklapte lengte wat meer is (46cm) maar wel geschikt tot 4kg.

    Zijn er hier mensen met ervaring met deze statieven? Andere suggesties zijn welkom maar liefst wel met vergelijkbare eigenschappen.
    Bodies: Nikon D700, D200
    Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
    Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX
Working...
X