Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ooit al eens iemand gehoord van de firma Zacuto?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ooit al eens iemand gehoord van de firma Zacuto?

    Ze hebben wel wat aardige (en soms ook wel dure) accessoires, maar ze hebben wel een paar produkten met een hoog gadget gehalte.Kijk maar eens eens naar de Z-finder en de Shooter kits....

    Lijkt me mooi speelgoed.

    http://store.zacuto.com/

    PS: ik heb geen banden met de firma. Heb de site toevallig gevonden tijdens mijn surfuurtje.
    Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

  • #2
    Re: Ooit al eens iemand gehoord van de firma Zacuto?

    heb daar vorige week een zacuto finder gekocht.....handig voor het filmen
    ben hem nu aan het uittesten
    duur effectief, maar een goed item die ik niet kan missen voor het filmen met de 5dm2
    hun filmstatieven lijken mee ook geweldig, maar ja, die prijzen.....
    groetjes aline
    groetjes aline

    Comment


    • #3
      Re: Ooit al eens iemand gehoord van de firma Zacuto?

      Vind het toch nogal een constructie hoor, vooral die 'schouder statieven' zijn serieus duur en complex te monteren.

      Als je dan toch wil filmen zou ik een echte video camera kopen zoals de Canon XH-A1S of iets dergelijks, een 5dII of 7d blijft een fototoestel, om daar dan zoveel geld aan uit te geven om filmpjes te maken vind ik een beetje een raar concept

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Ooit al eens iemand gehoord van de firma Zacuto?

        ik film onderhand al een 20 tal jaren met video camera
        van instapmodellen tot semi prof materiaal van sony
        ook hd van sony
        niet te vergelijken met de mogelijkheden van mijn 5dm2
        die lensmogelijkheden, de scherpstelling en dan het videomateriaal zelf...
        akkoord, het is wennen en oefenen, maar ik vind het beter...
        groetjes aline
        groetjes aline

        Comment


        • #5
          Re: Ooit al eens iemand gehoord van de firma Zacuto?

          Na me een beetje in de materie verdiept te hebben, blijkt de Hoodloupe van Hoodman meer bekend te zijn. (http://www.hoodmanusa.com/products.asp?dept=1017), maar het ziet er precies een beetje meer amateuristisch uit. Maar het mag wel als je de prijs vergelijkt. Hopelijk post je later jouw ervaringen op BD, als je klaar bent met testen, Aline.Veel plezier in ieder geval.

          Ook de schouderstatieven vind je in overvloed. Allemaal vrij duur als je het mij vraagt, zoals reeds gemeld door Mark, maar wat wil je als je goede kwaliteit wil afleveren en je uren aan een stuk met een zware body moet rondlopen! Dan ben je wel blij dat je je schouder eronder kan zetten voor een beetje steun.

          Groetjes,Frank
          Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

          Comment


          • #6
            Re: Ooit al eens iemand gehoord van de firma Zacuto?

            Een bedrijf dat iets maakt van $300 om je iPhone vast te houden..........
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Ooit al eens iemand gehoord van de firma Zacuto?

              oke, hier de eerste bevindingen met de zacuto vieuwfinder

              in ieder geval hou ik de camera (5dm2) steviger (lees minder bevend) vast
              ongeloofelijk maar door hem voor je oog te houden heb je nog een drukpunt bij om hem bij het filmen stil te houden
              ook het scherpstellen gaat iets vlotter.... je hebt meer controle
              ik heb kinderen gefilmd bij hun "huwelijk"
              ik vind de resultaten vrij goed (en ik ben niet gauw tevreden)
              jammer genoeg mag ik het filmpje niet posten (schoolpolicy)
              maar binnenkort ga ik de kerstverlichting proberen filmen en dan zal ik mijn filmpje op you tube of iets zetten
              in ieder geval vind ik niet dat ik een miskoop heb gedaan.....
              groetjes aline
              groetjes aline

              Comment

              Working...
              X