Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Observatie camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Observatie camera.

    Heeft hier iemand ervaring met observatie camera's.
    Ik zoek info over toestellen die een plaats kunnen observeren .
    Ik zou ze gebruiken om een wintervoederplaats (dieren of vogels) te spotten zodat je niet dagen moet observeren wat er allemaal komt.

    Er zijn veel merken maar welke zijn goed in prijs /kwaliteit?

    MVG
    Johan

  • #2
    Re: Observatie camera.

    Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
    Heeft hier iemand ervaring met observatie camera's.
    Ik zoek info over toestellen die een plaats kunnen observeren .
    Ik zou ze gebruiken om een wintervoederplaats (dieren of vogels) te spotten zodat je niet dagen moet observeren wat er allemaal komt.

    Er zijn veel merken maar welke zijn goed in prijs /kwaliteit?

    MVG
    Johan
    Niemand??


    MVG
    Johan

    Comment


    • #3
      Re: Observatie camera.

      Deze misschien minox-camera-voor-natuurfotografen
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Observatie camera.

        instap dslr en timelapsen??

        wel goed verpakken natuurlijk
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Observatie camera.

          De bushnell thropy cam werkt goed, heel goed zelfs. Ik heb er 2 die nu bijna een jaar in gebruik zijn. Van eentje werkt de filter niet meer die automatisch voor de lens komt bij licht en donker. Werking blijft hetzelfde, enkel zwartwit-roos beeld overdag ipv kleuren. Ik gebruik enkel de filmpjesfunctie want fotos zijn qua kwaliteit waardeloos en het dier is niet altijd direct in beeld.

          Ik ga nog een review op m''n blog zetten nu ik de camera's al grondig kunnen testen heb. Ik heb 2 versies van dit model, ene met en ene zonder functie om op het scherm foto's en filmpjes te bekijken. Op m'n youtube bij uploads staan wat voorbeelden om een idee te hebben van de kwaliteit. Ik heb nog een heleboel nieuwe filmpjes die er nog gaan bijkomen: http://www.youtube.com/user/ringerbart

          Als je zoiets aankoopt, kan je het maar beter heel goed verstoppen want goedkoop is het niet.

          Comment


          • #6
            Re: Observatie camera.

            Bedankt voor de reactie's mensen.
            Ja Bart en Alex dit is wat ik zoek.
            Reageren deze ook op een klein vogeltje.
            Dit is waar ze voor gebruikt gaan worden.
            Is er op de minox ook een schermpje waar je kan kijken naar het resultaat.
            Op die van Han Bouwmeester wel denk ik.
            De Bushnell kende ik al maar de Minox nog niet

            MVG
            Johan

            Comment


            • #7
              Re: Observatie camera.

              Ik heb al vaak muizen in de filmpjes gezien. In het donker lichten hun oogjes mooi op zodat ze goed te volgen zijn. Een voorbijvliegende vogel zal wel gedetecteerd worden maar zal waarschijnlijk al uit beeld zijn, 1 seconde na de detectie begint het op te nemen. Maar als de vogel voor de camera komt zitten staat die er zeker op. Ik heb ontelbare filmpjes van kraaien, eksters, mezen en merels. Nachtvlinders staan er ook vaak op.

              De gevoeligheid is bij de bushnell instelbaar voor koud, normaal en warm weer en dat helpt veel om valse opnames te voorkomen.

              Waar je de camera naartoe richt bepaald natuurlijk hoeveel filmpjes je nadien moet weggooien. Veel takken en bladeren = veel beweging bij (reeds weinig) wind. Das wel lastig als je dan tussen 400 filmpjes van slingerende takken iets interessant probeert te vinden. Voor grotere dieren werk het het beste.

              Comment


              • #8
                Re: Observatie camera.

                Bart, heb jij misschien in je vriendenkring mensen die andere merken gebruiken?
                Bushnell is de bekendste (waarschijnlijk ook de beste) maar wel de duurste
                Gewoon van een vergelijk te hebben.
                Waar heb jij de Bushnell gekocht?


                Al bedankt voor de hulp


                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Observatie camera.

                  Helaas niemand in de direkte omgeving om mee te vergelijken. Ik heb heel veel opgezocht over observatiecamera's, vooral reviews en testen. De bushnell was toen vrij nieuw en kwam steeds goed uit de testen. De grote doorbraak van deze camera is de lange levensduur van de batterijen. Bij regelmatige detectie vervang ik ze maar om de 3-4 maanden. In de winter als er veel voorbij de camera komt, gaan ze ongeveer een maand mee. Soms heb ik geen tijd om te gaan kijken en staan ze er een week of 3-4, heel handig. Ik ben van plan om er eens ene een maand of 2 in de Vogezen te zetten. Misschien staat er dan een filmpje op van een lynx of zelfs een wolf die nu terug is, dan kom ik daar direkt in de gazet

                  Van prijzen loopt het enorm uit elkaar. De versie zonder reviewfunctie van het scherm, is hier te koop voor 260€ bij foto rubens. Die met review fuctie heb ik van de postbode gehad voor 250€, rechtstreeks in de VS besteld. De versie zonder reviewfunctie kan je op ebay al vinden voor minder dan 200€ in de UK: http://cgi.benl.ebay.be/Bushnell-Tro...#ht_1427wt_903

                  En zelfs al voor iets meer dan 100€ in de VS blijkbaar, das al bijna de helft van wat ik vorig jaar betaalde: http://cgi.benl.ebay.be/Bushnell-119...ht_3691wt_1137

                  150€ met vervoer + nog wat invoertaks, dat valt nog mee dan, In Europa ga je voor die prijs niet veel vinden. Opvallend ook dat mijn cam op 4 dagen van de VS in België was om dan nog 4 weken(!) bij die lome douane te liggen.
                  Enkel bij defecten en garantie enzo zal het minder leuk zijn. Ik bid elke dag 3 weesgegroetjes dat het niet stuk gaat

                  Comment


                  • #10
                    Re: Observatie camera.

                    Deze is uit nederland met een LCD schermpje voor preview



                    Zou dit evenwaardig zijn?

                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Observatie camera.

                      Met die camera heb ik geen ervaring maar qua werking denk ik dat het wel een degelijke camera zal zijn. Ik heb reeds een groepsreis gemaakt met Han en die was tiptop in orde. Hopelijk kan ik begin volgend jaar nog een fotoreis maken naar de Zeearenden die ook via hem geregeld worden. Eerst nog even sparen voor een 500 F4

                      Comment

                      Working...
                      X