Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

notebook?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• notebook?

tot op heden hanteer ik op reis een externe schijf met cardreader (40GB van Conceptronic)
    Recent heb ik een slechte ervaring gehad waar het lezen van kaartjes niet meer / niet volledig gebeurd is. Tevens heeft ie geen scherm.

Ter vervanging dacht ik aan een netbook (+/- 300 à 350 €). Deze optie ZOU mij het volgende mogelijkheden geven :

- surfen tijdens vakantie (wifi is meer en meer beschikbaar)
    - email op vakantie
    - en foto's op harde schijf plaatsen en eerste look of ze oke zijn (geen bewerking tenzij verkleinen voor email).

Kan een netbook dit aan? Zijn er ervaringen mee?
    Alternatieven die te overwegen waard zijn?
    bedankt voor jullie reacties
    Peter
    Last edited by Peterl; 20 juni 2010, 11:10.
    The future brings my best photo. Time is on my side.
    Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

Re: notebook?

Je bedoelt een netbook, die zal je voor die prijs vinden, een laptop of notebook is veel duurder omdat daar dan wel een cd-rom in zit en een betere cpu en misschien gpu etc. etc.

Het scherm is meestal redelijk, als het alleen is om te zien of iets gelukt is, en als portable opslag, ja, waarom niet.

Comment

Re: netbook?

bedankt Zappa voor het correctie !
      in de tekst heb ik het al aangepast; in de titel kan ik dit blijkbaar niet

Comment

of een iPad?
        wel iets duurder natuurlijk, maar heeft ook zeer veel mogelijkheden!
        Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
        Baaah! | Digital Echo Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterl Bekijk bericht
          bedankt Zappa voor het correctie !
          in de tekst heb ik het al aangepast; in de titel kan ik dit blijkbaar niet
          Denk het wel hoor, als je gewoon aanpast niet, maar je kan dan nog een stap verder aanpassen (Meer opties knop) en dan kan je wel aan je onderwerp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
            of een iPad?
            wel iets duurder natuurlijk, maar heeft ook zeer veel mogelijkheden!
            Hmmm, wel beperkt in opslag hé, als ik zie hoe groot de RAW files tegenwoordig zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Hmmm, wel beperkt in opslag hé, als ik zie hoe groot de RAW files tegenwoordig zijn...
              64 GB is meer dan de 40 die TS momenteel heeft
              Canon 5D MkII — TS-E 24mm f/3.5mmL II — EF 50mm f/1.8 II — EF 70-200mm f/2.8 L II IS USM — iMac 24" — iPad
              Baaah! | Digital Echo Photography

Comment

ik zou voor een netbook gaan.
                De iPad is een mooi ding, maar voor de prijs van de 64gb met de camera connector heb je al een mooie gewone notebook..

grtjs,
                Pieter
                “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door galloschramme Bekijk bericht
                  64 GB is meer dan de 40 die TS momenteel heeft
                  En 2 maal het budget dat hij wil spenderen, en 200GB kleiner. Niet echt economisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    En 2 maal het budget dat hij wil spenderen, en 200GB kleiner. Niet echt economisch.
                    inderdaad, gewoon een netbook, de markt vandaag is toch zo groot dat je altijd wel een goede vind!
                    “For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography

Comment

Gebruik al twee jaar een netbook Asus 1002HA tot aller tevredenheid. Klein, licht, handig. Perfect om onderweg te surfen, te mailen, je homebanking te onderhouden en regelmatig te Skypen met de thuisblijvers, geweldig. Elke dag copieer ik de (RAW) opnames van de CF kaart naar de notebook, gaat snel, makkelijk en de capaciteit van de notebook is voldoende groot. Om de 2-3 dagen maak ik een bachup op 2 externe HDD's. Zo heb ik elke foto uiteindelijk op 3 verschillende plaatsen. Kijken naar de opgenomen beelden kan, bewerken doe ik zeker niet op de notebook. Eenmaal thuis, gaan al de opnamen via een van de HDD's naar m'n thuiscomputer. Ook daar worden deze naar twee externe HDD's gebackupt. Dus thuis zijn de opnamen veilig op 3 verschillende opslagmedia. Na controle hiervan worden de opnamen gewist van de notebook en van de 2 reis-externe HDD's. Dit is mijn werkwijze en ik zal nooit problemen hebben met verloren gegane opnamen! Voor de huidige prijzen voor notebooks en externe HDD's hoef je het mijn inziens niet te laten. Een goede nachtrust is ook veel waard...
                      "You don't take a photograph, you create it"
                      5DmkIII|5DmkII|CZ Distagon 2.8/21|CZ Planar 1.4/50|EF 24-70/2.8 L II|EF 85/1.8|EF 200/2.8 L II|EF 70-200/2.8 L IS II

Comment

Gisteren een Asus Eee PC netbook gekocht met een Intel Atom N330 dual core processor. Het betreft een Asus Eee PC1201N N330,ION,2GB,250GB,12.1", Zilver met een redelijk groot scherm voor een netbook (resolutie: 1368x768) en het grote voordeel dat het niet de standaard Windows 7 starter edition maar een Home premium gebruikt, waardoor je meerdere programma's kunt draaien en ook het geheel naar je eigen hand kunt zetten. Dit is niet mogelijk met de starter edition. Andere voordelen: formaat en gewicht van een netbook (dus makkelijk mee te nemen), redelijk goede autonomie van 5 uur, een redelijk goede processor (dual core en 64-bit ondersteuning, terwijl de meeste netbooks (95 %) maar een 32-bit single core Intel Atom gebruiken) en hardware versnelde graphics van nVidia (dus mogelijkheid tot Aero dispaly en belangrijker: hardware versnelde HD-video af te spelen).

Ik heb hem de hele dag uitgetest en ik ben er zeer tevreden van: goede batterijduur, optimale prestaties voor een netbook (natuurlijk nooit zo snel als een Intel Core i3/i5 processor, maar toch aanzienlijk sneller dan de meeste netbooks met een single core Intel Atom processor) en helder en scherp beeld met een optimale mix tussen enerzijds draagbaarheid en compactheid en anderzijds prestaties en batterijduur. Vooral het afspelen van HD-video gaat vloeiend, daar waar menige netbook enorm veel haperingen laat zien, vanwege het ontbreken van een hardware versnelde videokaart.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

deze ben ik nog niet tegengekomen?
                          welke prijs ?
                          en waar gekocht?

Comment

De prijs is € 429,- bij www.informatique.nl

Let op: zelf ben ik een QWERTY-gebruiker, aangezien ik het azerty-layout een vreselijke layout vind (met dank aan de franstalige overheersing) en in Nederland verkopen ze enkel nog de US-international toetsenbordinstelling.

Als je gewend bent aan AZERTY-layout is dit wel even wennen: je bent gewaarschuwd. Ik ben tamelijk internationaal ingesteld, dus bij mij enkel qwerty-toetsenborden in huis en het voordeel dat de prijzen voor hardware in Nederland vaak aanzienlijk lager liggen.

Dit is de productfiche van Asus:

Dit is de link naar informatique.nl:

Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

mss is dit iets? voor de prijs van een netbook... echter wat groter en ziet er niet slecht uit! http://www.ibood.com/static/generate...rn_Geheugen/:G

Comment

Working...
                              X