Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB- 700 of SB-400 ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB- 700 of SB-400 ??

hey,

Ik heb enkele vragen ivm met de aankoop voor een externe flash
    Ik heb namelijk een nikon d3100 en zou een externe flash willen kopen.
    Nu zit ik eigelijk te twijfelen tussen een sb-400(€149) of de Sb-700(€280)
    wat raden jullie mij aan?

Grtz Arnout

Re: Nikon SB- 700 of SB-400 ??

Sb-700 !
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Heb de SB400 gehad, en nu de SB700, ik zou voor de SB700 gaan.
      Daar kun je veel meer mee doen.
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

700 zonder twijfel
        nikon stuff

Comment

Ik zou de SB-400 meer zien als een iets uitgebreidere cameraflitser.
          De SB-400 is wel mooi compact, uiterst draagbaar, heeft verstelbare reflector in één richting en kan via het cameramenu van de D3100 ook nog manueel ingesteld worden. (wat overigens niet bij alle DSLR's kan). Dat is het zo'n beetje.

De SB-700 kan véél meer, zoals CLS, (ook als "master", je moet dan wel een extra flitser als "remote" hebben), kop kan in twee richtingen versteld worden, groter richtgetal, zoomreflector, gebruik kleurgels, ed
          Daartegenover staat dat de SB700 groter, zwaarder en twee keer zo duur is, en door de grotere keuzemogelijkheid ook lastiger te bedienen is.

Mijns inziens: als budget het toelaat, afmetingen geen probleem vormt, leren instellen geen probleem is, ga voor de Sb-700.

Groet Hans.

Comment

En wat dacht je van een Metz 58 AF. Kan wat een SB900 kan en nog meer en kost een pak minder. (volledig compatibel met het Nikon CLS systeem)

Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

Comment

De vraag gaat over SB400 vs. SB700. De SB900 is niet genoemd.
              De Metz 58AF-1 is een uitloopmodel, wordt goedkoper aangeboden.
              Metz biedt veel waar voor het geld, de tweede flitsbuis is handig. Menustructuur is minder doorzichtig.
              Groet Hans.
              Last edited by J.Hoes; 4 oktober 2011, 14:38.

Comment

Ik heb beide maar is eigenlijk een domme vraag want de 2 zijn helemaal niet te vergelijken, de SB-400 is eigenlijk gewoon een krachtigere popflash die je kan bouncen terwijl je met een SB-700 zowat ALLES kan doen.

Comment

De SB400 is zeer praktisch en mobiel, uitstekend als invulflits overdag buiten (spaart de batterij van je camera omdat je de pop-up flash niet hoeft te gebruiken).
                  De SB700 is een ideale allround flash, maar zwaarder en duurder...
                  dslr4dummies

Comment

En bij de SB400 heb je geen FP functie waarbij je bij zon op f/2.8 nog steeds kan flitsen... Heb hem gehad de SB400 maar zou hem niet meer kopen, je kan ook enkel maar naar boven bouncen, je kan hem niet manueel gebruiken enz... heb een SB900 (en enkele manuele Chinezen) maar als ik een tweede Nikon moest bijkopen zou het ook de SB700 zijn.
                    Flickr

Comment

Sb900
                      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Heb onlangs pas de SB 700 gekocht en ben erg tevreden!

Comment

even deze terug omhoog schoppen.

Om op mijn D90 een goeie flits te zetten ben ik ook opzoek naar een andere. Op dit moment heb ik nog een Metz 36 AF. Maar die kan behalve flitsen ook ni veel. Denk dat die te vergelijken is met de SB400 ofzo?

Nu was ik vandaag op internet aan het zoeken geweest en ik ben enkele fotozaken afgegaan om even wat meer info in te winnen over de SB-700 en de SB-900.

In geen enkele fotozaak konden ze me het prijsverschil van +/-100€ verklaren waarom dat de 900 duurder was en ze raadden me allemaal de SB-700 aan.
                          De enige voordelen waren volgens de verkopers dat de 900 een iets hoger richtgetal heeft (1/2 stop) en je kan meer groepen aansturen (maar dat gebruik ik niet).

De verkopers raadden me zonder twijfel de 700 aan, om dan 100€ in mn portefuille te houden.

ik weet dat de meesten hier een voorkeur hebben voor de SB-900 maar kan iemand me uitleggen waarom hij dan echt zoveel beter is.

Zijn er die de SB-700 en de SB-900 gebruiken en me even hun ervaringen kunnen plaatsen.

groeten,

Tom
                          Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Working...
                          X