Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52

    Hallo allemaal,

    Ik ben van plan een externe flitser te kopen en na een beetje research te doen, ben ik tot 2 flitsers gekomen de Nikon sb 700 en de Metz Mecablitz 52. Het is mijn eerste flitser die ik zal kopen en omdat ik nog geen ervaring heb met geen van beide modellen, was mijn vraag aan jullie wat volgens jullie de beste zou zijn. Zowel prijs-kwaliteit als ervaringen. Ook las ik op het internet iets over het richtgetal van de modellen, 38 bij de nikon 52mm bij de metz. Wat wil dit juist zeggen?

    Indien ik iets fout doe, schiet me niet meteen af, ik ben nieuw hier

    Hoop dat jullie me kunnen helpen!

  • #2
    Re: Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52

    Google ...Uw vriend
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52

      Oorspronkelijk geplaatst door Brentd Bekijk bericht
      Hallo allemaal,

      Ik ben van plan een externe flitser te kopen en na een beetje research te doen, ben ik tot 2 flitsers gekomen de Nikon sb 700 en de Metz Mecablitz 52. Het is mijn eerste flitser die ik zal kopen en omdat ik nog geen ervaring heb met geen van beide modellen, was mijn vraag aan jullie wat volgens jullie de beste zou zijn. Zowel prijs-kwaliteit als ervaringen. Ook las ik op het internet iets over het richtgetal van de modellen, 38 bij de nikon 52mm bij de metz. Wat wil dit juist zeggen?

      Indien ik iets fout doe, schiet me niet meteen af, ik ben nieuw hier

      Hoop dat jullie me kunnen helpen!
      De Metz is iets krachtiger dan de Nikon, maar toch zou ik 100% zeker voor de Nikon gaan, voordeel is de compactheid van deze flits,
      en de snelkoppeling voor montage op je camera, het gemakkelijke gebruik enz.
      Die hoge power heb je toch niet nodig als je de flits op je camera gebruikt.
      Het richtgetal is een krachtwaarde die je kan gebruiken om berekeningen te maken, afstand tegenover belichtingshoek en iso.
      Puur theoretisch, je hebt bv. richtgetal 38 en een 100mm objectief dat je gebruikt op f2.8 en werkt op iso 100,
      dan kan je theoretisch 38/2.8 = 13,5 meter ver uitlichten, maar tegenwoordig met de spiegelzoom die in je flits is ingebouwd,
      moet je toch ook nog met een aantal dingen rekening houden, teveel om hier uit te leggen.
      De Nikon is een handige flits, waar je op de huidige camera's meestal power genoeg hebt, en die compatibel blijft met het Nikon
      iTTL systeem, en bovendien een véél hogere restwaarde behoud dan een Metz.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        De Metz is iets krachtiger dan de Nikon, maar toch zou ik 100% zeker voor de Nikon gaan, voordeel is de compactheid van deze flits,
        en de snelkoppeling voor montage op je camera, het gemakkelijke gebruik enz.
        Die hoge power heb je toch niet nodig als je de flits op je camera gebruikt.
        Het richtgetal is een krachtwaarde die je kan gebruiken om berekeningen te maken, afstand tegenover belichtingshoek en iso.
        Puur theoretisch, je hebt bv. richtgetal 38 en een 100mm objectief dat je gebruikt op f2.8 en werkt op iso 100,
        dan kan je theoretisch 38/2.8 = 13,5 meter ver uitlichten, maar tegenwoordig met de spiegelzoom die in je flits is ingebouwd,
        moet je toch ook nog met een aantal dingen rekening houden, teveel om hier uit te leggen.
        De Nikon is een handige flits, waar je op de huidige camera's meestal power genoeg hebt, en die compatibel blijft met het Nikon
        iTTL systeem, en bovendien een véél hogere restwaarde behoud dan een Metz.
        Bedankt demeyereg voor het antwoord! het wordt zoizo een nikon sb, nu twijfel ik nog enkel tussen de sb 700 en 900

        Comment


        • #5
          Re: Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52

          Oorspronkelijk geplaatst door Brentd Bekijk bericht
          Bedankt demeyereg voor het antwoord! het wordt zoizo een nikon sb, nu twijfel ik nog enkel tussen de sb 700 en 900
          Welke camera ? Indien je een camera hebt die goed presteerd in de hoge iso, dan heb je aan een SB700 meer dan genoeg.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52

            Heb zelf een nikon d5100, dus zit zo een beetje tussenin.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              De Metz is iets krachtiger dan de Nikon, maar toch zou ik 100% zeker voor de Nikon gaan, voordeel is de compactheid van deze flits,
              en de snelkoppeling voor montage op je camera, het gemakkelijke gebruik enz.
              Die hoge power heb je toch niet nodig als je de flits op je camera gebruikt.
              Het richtgetal is een krachtwaarde die je kan gebruiken om berekeningen te maken, afstand tegenover belichtingshoek en iso.
              Puur theoretisch, je hebt bv. richtgetal 38 en een 100mm objectief dat je gebruikt op f2.8 en werkt op iso 100,
              dan kan je theoretisch 38/2.8 = 13,5 meter ver uitlichten, maar tegenwoordig met de spiegelzoom die in je flits is ingebouwd,
              moet je toch ook nog met een aantal dingen rekening houden, teveel om hier uit te leggen.
              De Nikon is een handige flits, waar je op de huidige camera's meestal power genoeg hebt, en die compatibel blijft met het Nikon
              iTTL systeem, en bovendien een véél hogere restwaarde behoud dan een Metz.


              Volledig akkoord.
              Ik zie bij ons in de club toch regelmatig leden die zich laten verleiden door het aanlokkelijke van niet-cameramerk flitsers. De één is er al wat meer tevreden over dan de ander en bij sommige is de koppeling met het Nikon i-ttlsysteem toch niet 100%.
              Dus ga voor een SB700, SB910 of een tweedehandse SB800 en je zal veel minder problemen hebben.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52

                Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                Volledig akkoord.
                Ik zie bij ons in de club toch regelmatig leden die zich laten verleiden door het aanlokkelijke van niet-cameramerk flitsers. De één is er al wat meer tevreden over dan de ander en bij sommige is de koppeling met het Nikon i-ttlsysteem toch niet 100%.
                Dus ga voor een SB700, SB910 of een tweedehandse SB800 en je zal veel minder problemen hebben.
                Bedankt lucvr, ik ga morgen kijken naar een 2ehands sb 900, nog enige tips die je me kan geven waarnaar ik moet kijken?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon SB 700 of Metz Mecablitz 52




                  Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                  Comment

                  Working...
                  X