Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ebay triggers V2s ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe ebay triggers V2s ?






    Iemand ervaringen met deze 'nieuwe'.
    Voordelen tov de oudere:
    -de AAA batterijen
    -Kanaal switch aan buitekant

    Note
    -This set of flash trigger is not compatible with older PT-04 or PT-04 TM flash trigger.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook


  • #2
    Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

    Normaal gesproken communiceert de flitser met de camera.
    Op deze manier wordt o.a. het vermogen van de flitser geregeld.
    Dit lijkt me met deze triggers onmogelijk.
    Ik neem aan dat de flitser dan altijd op vol vermogen gaat flitsen?

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

      Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
      Ik neem aan dat de flitser dan altijd op vol vermogen gaat flitsen?
      Ja, maar niet als je de flitser zelf manueel kan instellen denk ik.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

        Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
        Normaal gesproken communiceert de flitser met de camera.
        Op deze manier wordt o.a. het vermogen van de flitser geregeld.
        Dit lijkt me met deze triggers onmogelijk.
        Ik neem aan dat de flitser dan altijd op vol vermogen gaat flitsen?

        Peter.
        Je regelt het vermogen toch op de flitser zelf?!!!
        Die dingskes dienen enkel om te "triggeren", de flits laten afgaan op't moment dat je op de ontspanknop drukt.
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

          De 'oude' hebben het nadeel dat ze met de 3V fotobatterijen werken.

          Vermogen moet je op flitser zelf instellen, is ook zo met een 'pocket wizard'.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

            Als je deze triggers wil gebruiken stel je je flitsers best manueel af.
            Zie dit topic. Hier maakte ik gebruik van dergelijke triggers.

            Strobist way

            mvg,
            Kurt
            www.kdfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

              awel,

              ik heb er net zo'n 2 binnen gekregen (na 2 maand wachten). en op't eerste zicht doen die dingen heel goed hun werk... nog geen missfire gehad... alleen lijkt het mij dat je sluitertijd wel onder de 1/300 ste moet blijven wat ik wel heel jammer vindt aangezien ik die dingen zou willen gebruiken voor sport...
              heeft iedereen daar last van of is dat enkel bij mij???

              Ook 1 nadeel: de zender die je op je toestel zet (het deel dat je tussen je hotshoe schuift) is heel dun. ik weet niet hoe het zit met andere merken maar bij canon zit daar dus een contactje tussen om te zien of er al dan niet extren geflitst wordt. maar aangezien dat deeltje veel te dun is weet mijn body niet dat het er op staat en wilt die dus ook constant zijn interne flitser openen ( wat maar half lukt aangzien er wel iets op zit)

              mvg,

              anexco
              Last edited by anexco; 5 juni 2008, 11:54. Reden: 1 nadeel
              o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

                De meeste (reflex) toestellen kunnen niet synchroniseren, sneller dan 1/200 tot 1/250s.
                Dit heeft niks met deze triggers te maken, maar met het toestel. Diezelfde minimale sluitertijd geldt dus ook als je met een kabeltje triggert.
                Nikon D70(s) en nog enkele nikon toestellen gaan tot 1/500s
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  De meeste (reflex) toestellen kunnen niet synchroniseren, sneller dan 1/200 tot 1/250s.
                  Dit heeft niks met deze triggers te maken, maar met het toestel. Diezelfde minimale sluitertijd geldt dus ook als je met een kabeltje triggert.
                  Nikon D70(s) en nog enkele nikon toestellen gaan tot 1/500s
                  raar wandt ik gebruik mijn 400D met een 380EX tot eender welke snelheid.
                  Zelfs op 1/2000ste flitst die nog maar daar is uiteraart niet veel meer van te zien op de foto wegens te snel...
                  o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

                    High speed flitsen.....klopt.
                    Bij nikon heet het Focal Plane flitsen.
                    Maar met dit systeem of met studioflitsers kan het niet.

                    Met "radiopopper" triggers zou het wel kunnen, en ook ettl en ittl wordt door deze triggers ondersteund.

                    High speed mode
                    Deze flitser kan ook werken in high speed mode. Als je een reflextoestel buiten gebruikt (fill in flash) en de sluitertijd bedraagt meer dan 1/250 (deze waarde hangt af van je fototoestel), dan moet je een flitser gebruiken die in high speed mode kan werken. Hoe vreemd het ook mag klinken, maar bij high speed wordt de flitsduur langer gemaakt (véééél langer: 1/125 in plaats van 1/10.000).
                    Bij een reflextoestel wordt de sluitertijd bepaald door twee gordijnen die voor de sensor bewegen en het licht kortstondig doorlaten. Bij snelle sluitertijden begint de tweede sluiter zich al te sluiten als de eerste nog niet volledig open is. Het gevolg is een beeld dat slechts gedeeltelijk belicht wordt door het flitslicht.
                    In high speed mode blijft de flitser licht uitstralen gedurende de volledige tijd dat de gordijnen bewegen (X-tijd). De bewegingstijd van de gordijnen verandert niet. In high speed mode wordt de sensor dus volledig belicht. Hoe hoger de sluitertijd, hoe minder effekt de flitser zal hebben, want de spleet (gevormd door de gordijnen) wordt kleiner: er gaat meer flitslicht verloren (opgevangen door de gordijnen).


                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door anexco Bekijk bericht
                      awel,

                      ik heb er net zo'n 2 binnen gekregen (na 2 maand wachten). en op't eerste zicht doen die dingen heel goed hun werk... nog geen missfire gehad... alleen lijkt het mij dat je sluitertijd wel onder de 1/300 ste moet blijven wat ik wel heel jammer vindt aangezien ik die dingen zou willen gebruiken voor sport...
                      heeft iedereen daar last van of is dat enkel bij mij???

                      Ook 1 nadeel: de zender die je op je toestel zet (het deel dat je tussen je hotshoe schuift) is heel dun. ik weet niet hoe het zit met andere merken maar bij canon zit daar dus een contactje tussen om te zien of er al dan niet extren geflitst wordt. maar aangezien dat deeltje veel te dun is weet mijn body niet dat het er op staat en wilt die dus ook constant zijn interne flitser openen ( wat maar half lukt aangzien er wel iets op zit)

                      mvg,

                      anexco

                      Als je met je toestel op manueel werkt dan kies je toch zelf of je interne flitser wel of niet open klapt ?

                      Greetz rich
                      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

                        Kan je met dit type trigger of met de cactus v2s trigger twee verschillende types flashes (voorbeeld canon 580ex én een vivitar 285HV) tegelijkertijd aansturen (natuurlijk in de wetenschap dat je twee recievers hebt)?

                        gr
                        Yannick
                        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
                          Kan je met dit type trigger of met de cactus v2s trigger twee verschillende types flashes (voorbeeld canon 580ex én een vivitar 285HV) tegelijkertijd aansturen (natuurlijk in de wetenschap dat je twee recievers hebt)?

                          gr
                          Yannick
                          ja hoor geen enkel probleem
                          www.kdfotografie.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

                            Ook ff dit topic kapen

                            Werkt een Metz 44AF-4C met Cactus V2s triggers?
                            http://www.dannydemeyer.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe ebay triggers V2s ?

                              Op Flickr: http://www.flickr.com/groups/strobis...7602277825697/

                              I´ve got the V2s, not the V2.

                              ohnasch.de , that steps didn´t work. I´m starting to think that these receivers are not compatible to the Metz 44 AF-4C
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X