Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mengen van studioflitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mengen van studioflitsers

zijn er mensen die meerdere merken studioflitsers mengen ?

ik heb nu zelf 1 Elinchrom BXRI 500/500 set, en mn maten hebben een Dlite 4 en een RX 600 set
    ik kan tegen een aardig prijsje een Bowens gemini 500 set op de prijs tikken
    ik zou het eerder doen omdat ik zelf dan persoonlijk 4 flitsers heb ipv 2 + ik kan zowel met de bowens als de elinchrom mount verders

moet ik rekening houden met het verschil in kleurtemperatuur bijvoorbeeld ? het is volgens specs MAAR 100 kelvin..
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Re: mengen van studioflitsers

Daar hoef je geen rekening mee te houden.

Comment

Er moet al een serieus verschil op zitten om daar iets van te merken

Comment

Nee kleurtemp zal je niet merken, wat je wel gaat merken is het verschil in instellingen. Zelf heb ik verschillende merken en ook verschillende sterktes, en dat is erg lastig om je flitsers op elkaar af te stemmen kwa lichtsterkte, of je moet elke keer gaan meten, maar in de praktijk doe ik dat niet elke keer tussendoor. Werk meer op gevoel.
        Nikon D3 - SB-800/900 - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 24-70 - Nikon 105 VR macro - Nikon 70-200 VR - Nikon 85 mm F1.8 en nog wat zooi.

Comment

Working...
        X