|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Accessoires Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pc’s. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Gegroet,
al surfend kwam ik deze twee sites tegen, die op een heel eenvoudige manier een remotecontrol in elkaar prutsen (niet draadloos, weliswaar), en ik vind het idee wel grappig: http://www.traumflieger.de/desktop/3...nausloeser.php http://avila.star-shine.ch/ (klikken op 'remote control for EOS 350D') Ik heb zelfs al varianten gezien van mensen die op gelijkaardige manier oude muizen ombouwen tot een remote control. Twee vraagjes: *iemand dat al met succes geprobeerd? *er is volgens mij een verschil tussen de twee aanpakken betreffend de switch die dient om in "bulk" te trekken (tenzij ik niet zo goed uit hun schakelingen wijs geraak): het lijkt me dat de eerste (Duitse) site de "permanente" switch op de autofocus zet, terwijl de tweede site die switch op de sluiter lijkt te zetten. Of zie ik dat fout? Of zou dat allebei even goed moeten werken? Groeten, Stef |
|
|||
|
Ik heb het ooit gedaan! Met een andere tutorial, maar het is héél erg makkelijk. Het enige dat je moet kunnen, is een beetje solderen. En dat kon ik niet eens toen ik eraan begon...
Koop de juiste stereo-mini-jack (2,5mm, de standaard koptelefoon is te groot: 3,5mm). Die plug je in en dan kan je makkelijk testen welke aansluiting dient als basis. Eén andere dient als AF, de andere als ontspanner zelf. Het kost je even plezierig puzzelen, en max 3 euro! |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wat kost het allemaal?? | KvP | Camera's | 152 | 26 juli 2005 16:13 |
| dubieus.... | gerda | Chit Chat - Archief | 7 | 22 mei 2003 21:27 |
| Wat is een zelfbouw highspeed flash module ? | frans_vdm | Ter Zake | 7 | 3 januari 2003 10:28 |
| Aaaantwaaarps | svenM | Chit Chat - Archief | 2 | 13 november 2002 14:10 |
| Moppentap 2 | Vejito | Chit Chat - Archief | 16 | 10 oktober 2002 20:07 |
![]() |
![]() ![]() |