Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kap voor lcd beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kap voor lcd beeldscherm

    Dure (lcd) monitors hebben vaak een kap om het licht weg te houden van uw scherm (if you know what i mean).
    Ik heb een Eizo S1910AS. Ik had daar graag een kap op gezet.

    Weet iemand van een service/bedrijf waar je dit zou kunnen krijgen?
    Ik ben geen handige harry dus zelf maken zit er niet in vrees ik.
    Kan me voorstellen dat anderen dit ook wel willen (en dat er dus een service voor bestaat).

  • #2
    Re: kap voor lcd beeldscherm

    Oorspronkelijk geplaatst door stefken
    Dure (lcd) monitors hebben vaak een kap om het licht weg te houden van uw scherm (if you know what i mean).
    Ik heb een Eizo S1910AS. Ik had daar graag een kap op gezet.

    Weet iemand van een service/bedrijf waar je dit zou kunnen krijgen?
    Ik ben geen handige harry dus zelf maken zit er niet in vrees ik.
    Kan me voorstellen dat anderen dit ook wel willen (en dat er dus een service voor bestaat).
    Uw kamer verduisteren. Kijk op de site van eizo of zoek op google.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

    Comment


    • #3
      Re: kap voor lcd beeldscherm

      Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
      Uw kamer verduisteren. Kijk op de site van eizo of zoek op google.
      Bedankt maar dat was niet de vraag

      Comment


      • #4
        Re: kap voor lcd beeldscherm

        Oorspronkelijk geplaatst door stefken
        Bedankt maar dat was niet de vraag
        Alles staat in mijn antwoord. Als het niet op Eizo staat vind je het via google. Zo'n 'bedrijf' die kappen maakt ga je niet in de goudengids vinden.
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

        Comment


        • #5
          Re: kap voor lcd beeldscherm

          Het is inderdaad niet evident. Vandaar dat ik de vraag ook in een grafisch forum stel.

          Iemand nog een idee ? Wim ?

          Comment


          • #6
            Re: kap voor lcd beeldscherm

            Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
            Alles staat in mijn antwoord. Als het niet op Eizo staat vind je het via google. Zo'n 'bedrijf' die kappen maakt ga je niet in de goudengids vinden.
            Maar vraag het vooral niet op BD want dan krijg je met multipasser te maken... Hey, multipasser... denk je nu echt dat stefken zelf ook niet dat fantastische antwoord heeft kunnen bedenken

            NEC maakt gebruik van zelfklevende magneetstrips waarmee in feite niet meer dan een dik stuk karton tegen de monitor kan worden "geplakt". Bij een monitor met een geheel rechte bovenkant en dito zijkanten moet je zo iets zelf kunnen maken met behulp van dun plaatmateriaal (hout, karton of plastic). In plaats van magneetstrips kun je ook gebruik maken van zelfklevende klittebandstrip.

            Het is de vraag of je er iets mee opschiet want zo'n kap beschermt alleen tegen invallend licht dat van direct boven je komt. Om het echt helemaal goed te doen moet je in een nagenoeg donkere kamer werken.

            Ik heb het zojuist even nagekeken, maar de 'EIZO CH1-BK LCD Hood' voor de coloredge monitoren kost aanmerkelijk meer dan 100 euro als je 'm los wil aanschaffen. Ik weet niet of die kap ook voor jouw monitor geschuikt is, maar ik weet wel dat je voor dat bedrag heel mooi zelfbouwmateriaal kunt aanschaffen.

            Groeten, Miriam

            Comment


            • #7
              Re: kap voor lcd beeldscherm

              DAT noem ik nu eens een antwoord.
              Van Miriam hadden we niets anders verwacht.

              Bedankt M.
              Mijn bronnen suggereren dat deze hood jammer genoeg niet voor mijn monitor geschikt is.

              Comment


              • #8
                Re: kap voor lcd beeldscherm

                Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                Maar vraag het vooral niet op BD want dan krijg je met multipasser te maken... Hey, multipasser... denk je nu echt dat stefken zelf ook niet dat fantastische antwoord heeft kunnen bedenken

                NEC maakt gebruik van zelfklevende magneetstrips waarmee in feite niet meer dan een dik stuk karton tegen de monitor kan worden "geplakt". Bij een monitor met een geheel rechte bovenkant en dito zijkanten moet je zo iets zelf kunnen maken met behulp van dun plaatmateriaal (hout, karton of plastic). In plaats van magneetstrips kun je ook gebruik maken van zelfklevende klittebandstrip.

                Het is de vraag of je er iets mee opschiet want zo'n kap beschermt alleen tegen invallend licht dat van direct boven je komt. Om het echt helemaal goed te doen moet je in een nagenoeg donkere kamer werken.

                Ik heb het zojuist even nagekeken, maar de 'EIZO CH1-BK LCD Hood' voor de coloredge monitoren kost aanmerkelijk meer dan 100 euro als je 'm los wil aanschaffen. Ik weet niet of die kap ook voor jouw monitor geschuikt is, maar ik weet wel dat je voor dat bedrag heel mooi zelfbouwmateriaal kunt aanschaffen.

                Groeten, Miriam
                Jij zegt in 12zinnen wat ik in 1 zin zeg!
                Werk in een donkere kamer en zoek op google of Eizo! Want je weet zelf niet of de hood voor de coloredge passen op zijn monitor.
                Mensen moeten eerst eens goed zoeken of zeker Eizo mailen! Die mensen bijten niet en weten je direct te vertellen of de hood past.

                Andere 3rd party bedrijven die zo'n hoods namaken vind je in 99% alleen via google. Of ebay maar dan kom je meestal bij zo'n namaak chinees uit maar persoonlijk denk ik niet dat ze die dingen namaken.
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                Comment


                • #9
                  Re: kap voor lcd beeldscherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                  ! Die mensen bijten niet ....
                  Van u daarentegen hoop ik dat je al gegeten hebt.

                  Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                  Mensen moeten eerst eens goed zoeken
                  Fijn, dan kunnen we het forum afschaffen zeker.
                  Ik beantwoord met plezier 'blue' vragen als ik mensen daarmee kan helpen.
                  Maar wat voor één evident is, is dit niet voor een ander.
                  Principe van coöperatie waarop veel gemeenschappen zijn gegrondvest.
                  Of ga jij vannacht zelf op jacht naar uw maal voor morgen? Ik ga liever nr de slager.
                  Last edited by PSG; 27 maart 2006, 15:28.

                  Comment


                  • #10
                    Re: kap voor lcd beeldscherm

                    De kamer verduisteren is nog altijd het beste, doe ik hier ook op m'n werk waar de muren ook donkergrijs zijn geschilderd (enkel de hoek waar 2 werkstations staan voor kleurverwerking).

                    Op onze ene Barco zit een kartonnen hood met velcro bevestigd, op de andere Barco die nieuwer is, is het een metalen hood die in een gleufje past rondom het scherm. Op de Lacie CRT schermen is het een geplastificeerde karton die teveel weegt en na verloop van tijd doorbuigt, tot de lijm het niet meer kan houden en de hele zwik eraf valt

                    Misschien eens gaan kijken in een winkel waar architecten hun maquettemateriaal halen, ik denk aan bv. http://www.schleiper.com
                    Daar kan je waarschijnlijk een stevige geperste karton kopen die er netjes uit ziet, de vorm snijden lijkt me niet zo moeilijk en het zal je goedkoopst uitkomen...
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                    Comment


                    • #11
                      Re: kap voor lcd beeldscherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim
                      De kamer verduisteren is nog altijd het beste, doe ik hier ook op m'n werk waar de muren ook donkergrijs zijn geschilderd (enkel de hoek waar 2 werkstations staan voor kleurverwerking).
                      50% grijs? )
                      Want daar streven onze ogen continue naar. Pure rust!

                      Maar zeer veel hangt ook af van het licht dat je hebt hangen.
                      Het is zonde het duurste TFT scherm te kopen terwijl je zit te werken in een slecht verlichte kamer. Als je pro wilt moet je alles pro doen. Sommige vergeten dat.

                      Mijn dell 24 heeft als voordeel/nadeel dat het ZEER veel licht uitschijnt. Meer als andere tft's. Als nadeel heb je dan natuurlijk nooit perfect zwart! Maar daar leer je mee leven.
                      En het groot voordeel is dat je scherm bijna altijd helderder is de omgeving. Dus een hood heb ik niet nodig.
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                      Comment


                      • #12
                        Re: kap voor lcd beeldscherm

                        Het is inderdaad ongeveer 50% grijs bij een normale verlichting. Ik heb de TL bakken die boven onze bureau's hangen op een apart circuit laten steken en die zijn dus praktisch altijd uit (enkel aan als ik iets moet zoeken )
                        Als het licht uit is ziet het er eerder 70% grijs uit natuurlijk... beter dit dan de TL lampen aan...
                        De Dell 24inch heeft m'n tante ook staan en ik ben die ook weest calibreren, het scherm is niet optimaal voor fotoverwerking maar het is wel te doen. Het is wel ongelooflijk hoeveel desktopruimte je op zo'n scherm hebt, je kan echt veel vensters laten open staan zonder dat ze in de weg staan... De standaard kleurinstellingen zijn wel zeer fout, vooral de gammacurve moet serieus gewijzigd worden. Na calibratie gaf het scherm merkbaar veel juistere kleuren.
                        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                        Comment


                        • #13
                          Re: kap voor lcd beeldscherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                          DAT noem ik nu eens een antwoord.
                          Van Miriam hadden we niets anders verwacht.
                          Een antwoord dat eigenlijk zegt dat je het beter zelf maakt
                          Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                          Bij een monitor met een geheel rechte bovenkant en dito zijkanten moet je zo iets zelf kunnen maken
                          als je al bij de vraag het volgende zegt :
                          Ik ben geen handige harry dus zelf maken zit er niet in vrees ik.
                          Ja ... ik zal multipasser toch gelijk moeten geven zelle
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: kap voor lcd beeldscherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim
                            De kamer verduisteren is nog altijd het beste, doe ik hier ook op m'n werk waar de muren ook donkergrijs zijn geschilderd (enkel de hoek waar 2 werkstations staan voor kleurverwerking).

                            Op onze ene Barco zit een kartonnen hood met velcro bevestigd, op de andere Barco die nieuwer is, is het een metalen hood die in een gleufje past rondom het scherm. Op de Lacie CRT schermen is het een geplastificeerde karton die teveel weegt en na verloop van tijd doorbuigt, tot de lijm het niet meer kan houden en de hele zwik eraf valt

                            Misschien eens gaan kijken in een winkel waar architecten hun maquettemateriaal halen, ik denk aan bv. http://www.schleiper.com
                            Daar kan je waarschijnlijk een stevige geperste karton kopen die er netjes uit ziet, de vorm snijden lijkt me niet zo moeilijk en het zal je goedkoopst uitkomen...
                            Sorry, maar de kap rond mijn LaCie321 is volledig van metaal. Ze is vooraan bevestigd met velcro. Nadeel: bij elke kalibratie moet de kap eraf. Maar ze is zeker stevig, buigt niet door en ze zit aan de achterzijde stevig vastgeklikt via uitsparingen. De kans dat ze er afvalt is nihil.
                            Fullator
                            Fotostudio Candela Zone
                            website: http://www.chronax.be
                            website: http://www.marquisemodels.eu

                            Comment

                            Working...
                            X